קיה נירו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה נירו, שהוצג בפברואר 2016, הוא הרכב הראשון של קיה להתבסס על הפלטפורמה "הירוקה" של קונצרן יונדאי-קיה - Eco Car Platform, בשמה הטכני - המשותפת גם ליונדאי (איוניק דור ראשון, נקסו) וייחודה בכך שהיא מתוכננת לארבעה סוגי מערכות הנעה (היברידי, היברידי נטען-רשת, חשמלי, תא-דלק מימן).
לישראל נירו הגיע בנובמבר 2016, מקדים בשבועות ספורים את האחות יונדאי איוניק. בכך הוא הפך להיות רכב-פנאי-היברידי ראשון ועוד כזה שפונה למרכז השוק מבחינת מחיר.
בכל הנוגע לממדים הוא קטן במעט מהספורטאז', עם אורך של 435.5 ס"מ ורוחב של 180.5 ס"מ (לעומת 448 ו-185.5 ס"מ). גם מרווח הגחון שלו מעט נמוך יותר עם 16 ס"מ לעומת 17.2 ס"מ בספורטאז' וכך גם נפח תא המטען עם 427 ל' מול 466 ל'. עם זאת, בסיס הגלגלים שלו ארוך יותר משל הספורטאז' עם 270 ס"מ לעומת 267 ס"מ.
בחרטומו אותו סידור שקיים גם ביונדאי איוניק, מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר עם מחזור אטקינסון והזרקה ישירה, שמייצר 105 כ"ס, ומנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס שניזון מסוללות ליתיום-איון (1.56 ק"ו/שעה) שממוקמות מתחת למושב האחורי. ההספק המשולב הוא 141 כ"ס ושיא המומנט המשולב, 27 קג"מ, מושג כבר מ-1000 סל"ד נמוכים, מה שמבטיח זמינות כוח טובה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 26.3 ק"מ לליטר.
יש רק רמת אבזור אחת, שכוללת חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם צג מגע בגודל "5, מצלמה ובלוטות'. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
קיה נירו 2016 נראה מעט "חלבי" ופחות שרירי ומושך ביחס לספורטאז'. זה קשור כמובן לגובה שנמוך מהמקובל במטרה לשמור על יעילות אווירודינמית, ולמרווח הגחון קטן יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, אבל שגרתי בעיצובו, ובינוני באבזורו (בוודאי בהשוואה לספורטאז'). הישיבה יחסית גבוהה, המרווח מלפנים ומאחור גדול ותא המטען סביר.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח ההיברידית לרוב חלקה ופעולת תיבת ההילוכים רכה ונעימה. הביצועים זריזים בתחילת הדרך כשהמחץ מעט דועך כשעולה המהירות. צריכת הדלק מעולה עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, ו-23.8 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית.
-
נוחות והתנהגות
קיה נירו 2016 מעט נוקשה בעיקר בעיר, אבל לא רק, ומייצר הרבה רעשי כביש. התנהגות הכביש מצוינת.
-
תמורה למחיר
קיה נירו משלב בין תחום הפנאי המבוקש לתדמית הידידותית לסביבה של רכב היברידי, ומציע צריכת דלק טובה ואבזור עשיר. התמורה מצוינת.
-
סיכום
שילוב מוצלח בין פנאי לידידותיות לסביבה.