קיה ריו 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 עבר הדור הרביעי של קיה ריו עדכון בחטיבת הכוח. הריו, שמוצעת בארץ כרגע רק במרכב האצ'בק (חמש דלתות), משווקת מעתה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו. המנוע מייצר 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד, ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (במקום שישה הילוכים אוטומטית, לפני העדכון).
הביצועים שופרו באופן דרמטי לעומת מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי המוחלף (100 כ"ס), עם מהירות מרבית של 190 קמ"ש לעומת 173 והאצה ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות לעומת 13.4. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה: 19.6 ק"מ לליטר לעומת 16.7.
כמו בעבר, הריו משווקת עם מערכות בטיחות מתקדמות, בהן בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, עמעום אורות אוטומטי וניטור עייפות נהג. למכונית גם חישוקי "15, מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, ואחריות לשבע שנים. המחיר התייקר במקצת.
-
עיצוב ונוכחות
מבחינת עיצוב לא חל שינוי בגרסה החדשה, ולמרות שריו הנוכחית, שהוצגה ב-2016, כבר אינה צעירה, היא עדיין נראית טוב. היא משלבת אלמנטים אופנתיים בעיצוב ועדיין נראית גדולה ביחס לקטגוריה בה היא נמצאת. מבחינה זו היא נותנת תחושה של מכונית שנמצאת בין הקטגוריות.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים לא חל שינוי, ובקיה לא ניצלו את ההזדמנות להוסיף צבע ולשבור את הגוונים הכהים ששולטים בו. יחד עם חומרים נוקשים למגע בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות, התוצאה פשוטה ולא מושכת.
גם כאן בולט במרכז צג מולטימדיה מקורי, אבל הוא מתחיל להיראות מעט מיושן (בגלל התצוגה). הנדסת האנוש המשנית טובה למדי. קל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה בריו, אך המושב אינו נוח בנסיעות ארוכות.
מרחב גדול מאחור ביחס לדגמי סופרמיני אחרים היה תמיד מנקודות החוזק בריו, אך המושב מאחור אינו נוח במיוחד. תא המטען שנפחו 300 ליטר מספק כל צורך יום-יומי ומבנהו שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
קיה ריו 2019 מתייצבת עם חטיבת הכוח המוכרת מסטוניק – מנוע 1.0 ליטר מוגדש עם 3 צילינדרים, 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים – והביצועים שלה טובים בהרבה מזו של יחידת הכוח הקודמת.
המנוע נמרץ מאוד בתחום הפעולה האפקטיבי שלו, והוא מוסיף לכך צליל נעים עם ניחוח ספורטיבי. גם התיבה משתפת פעולה ופועלת היטב. עם זאת רעש המנוע נוכח מדי לעיתים, בייחוד בהתנעות בוקר קרות, וגם הרעידות האופייניות למנועי 3 צילינדרים מורגשות.
צריכת הדלק טובה למדי, עם 13.8 ק"מ/ל' ביום מבחן מגוון, ו-17 ק"מ/ל' בשיוט נינוח בכביש בין עירוני.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות אינה מהחוזקות של ריו, והרמה בתחום זה בינונית. פגמים קטנים וגדולים מורגשים מדי בעיר, ופעולת המתלים אינה רהוטה. בנסיעה מחוץ לעיר נוחות הנסיעה נפגעת בעיקר במפגש עם שיבושים גדולים. איכות הנסיעה אינה מצטיינת, ולרעשי הרוח הבולטים מצטרפים גם רעשי הכביש.
אולי בגלל החלפת חטיבת הכוח ביחידה קלה יותר, נראה שהיכולת הדינמית שופרה משהו, וקיה ריו 2019׳טובה יותר הן בתגובתה להפניית הגה והן בהתנהלותה בפניות. פעולת ההיגוי קלה מדי, אבל מעבר לכך התחושה ברורה וצפויה, אחיזת הכביש סבירה וגם לבלמים פעולה נאותה.
 
-
תמורה למחיר
למרות שמדובר בחבילה טובה, נראה שלקוחות רבים יעדיפו לשלם מעט יותר עבור קרוב המשפחה האופנתי – סטוניק.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GX 5 דלתות 1.4 ליטר עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת GX 4 דלתות 1 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש בקיה ריו 2019
בפברואר 2019 החל שיווקה של הריו עם מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש, משודך לתיבה כפולת מצמד.
-
סיכום
המנוע החדש מביא שיפור מהותי בביצועים ומטפל היטב באחת מנקודות החולשה שהיו בריו. מעבר לכך היא מרווחת, ונראית גדולה ביחס לדגמי סופרמיני אחרים, רשימת האבזור טובה והאחריות המכובדת מוסיפה (שלוש שנים מלאות ועוד ארבע למכללים עיקריים).