קיה ריו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2017 החל שיווק הדור הרביעי של קיה ריו בישראל. בשלב ראשון הגיעה גרסת ההאצ'בק הפונה לשוק הפרטי, ואילו גרסת הסדאן הושקה מספר שבועות מאוחר יותר והופנתה בעיקר לציי הרכב.
הדגם החדש דומה בעיצובו לקודם, ושומר על אותו כיוון התפתחות כמו בפיקנטו החדשה. מרכיבים אלה בולטים במיוחד במבנה הקורה האחורית שהוא אנכי יותר ובחזית שנראית ארוכה ורחבה יותר. קיה ריו 2017 מצוידת במערך מולטימדיה חדש עם ממשק אפל קארפליי וצג בגודל "7, וזה כולל גם מצלמה. עוד באבזור: חישוקים קלים "15, בקרת אקלים, בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע מההגה וציפוי עור להגה ולבורר ההילוכים. אבזור הבטיחות של הריו החדשה כולל רק מובילאיי בהתקנה מקומית, זאת למרות שלדגם החדש מערכות בטיחות עדכניות. בנוסף, בריו לא ניתן לנתק את כרית האוויר בצד הנוסע, והמשמעות היא שלא ניתן להסיע ילדים ותינוקות במושב הקדמי.
הריו מצוידת בתיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים, המשודכת למנוע ה-1.4 ליטר חדש. מנוע זה פחות חזק מקודמו, אבל חסכוני יותר. הגרסה החדשה של המנוע מפיקה 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ לעומת 109 כ"ס ו-14 קג"מ בדגם היוצא. בצד החיובי, יחידת ההנעה החדשה עזרה לשפר את צריכת הדלק הרשמית מ-15.3 ק"מ לליטר ל-16.7 ק"מ לליטר (תנאי מעבדה).
גרסת ההאצ'בק מיובאת ברמת גימור אחת (GLX), זוכה לאחריות מלאה של 3 שנים ועוד 4 שנים למכלולי הנעה עיקריים.
גרסת הסדאן ארוכה משמעותית מההאצ'בק, ב-22 ס"מ, ותא המטען גדול בהרבה: 480 ליטר מול 300 ליטר. בניגוד להאצ'בק, מוצעת הסדאן בשתי גרסאות מנוע, כאשר בנוסף ל-1.4 ליטר יוצע גם מנוע 1.6 ליטר 123 כ"ס. רמת הגימור תהיה נמוכה יותר (LX) מזו שבגרסת ההאצ'בק, וזו לא תכלול חישוקים קלים, בקרת אקלים ומולטימדיה.
גרסה זו, כאמור, מיועדת יותר לציי רכב מאשר ללקוחות פרטיים, ולכן המחיר הרשמי שלה גבוה יותר משל ההאצ'בק - כדי לתת בסיס להנחות גדולות, שהן כלי מכירה משמעותי בתחום ציי הרכב.
-
עיצוב ונוכחות
כבר בדור הקודם הריו הצטיינה במראה החיצוני, והדור החדש לוקח זאת צעד קדימה. היא נראית מצוין והשינוי הקל במידות ובפרופורציות מורגש. יחידות תאורה מודרניות מכל צד משלימות תמונה מצודדת.
-
תא נוסעים ומטען
קיה ממשיכה לשמור נאמנות לגוונים הכהים בסביבת הנהג, החומרים נוקשים למגע ודיפון הדלתות הפשוט, ולמרות זאת סביבת הנהג אינה קודרת מדי - היא אפילו נעימה למראה ומייצרת תחושה של מכונית בוגרת וגדולה יחסית.
במרכז בולט צג המולטימדיה המקורי. מצד אחד, תפעול המסך נעשה בשפה העברית, יש מצלמת רוורס מקורית ויש צימוד לאפל קארפליי. מצד שני, גם המסך וגם התצוגה נראים פשוטים, ותפעול הממשק - למרות השפה העברית - אינו אינטואיטיבי.
תנוחת הנהיגה טובה אך המושב אינו נוח בנסיעות ארוכות. גם בדור החדש הריו מציעה מרחב נאה מאחור וגם תא המטען נאה בגודלו בשתי הגרסאות.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' והתיבה האוטומטית מייצרים חטיבת כוח נעימה ויעילה בדרך כלל. למרות הספק נמוך יחסית, על הכביש לקיה ריו 2017 קצב מספק והיא אינה מעניקה תחושה איטית במיוחד. במתאר תלול היא תתאמץ, ולזה נוסף צליל מנוע מוחשי.
פעולת התיבה נעימה, למרות שבנהיגה רגועה היא לא ששה להוריד הילוכים. צריכת הדלק במבחן הייתה סבירה בלבד עם כ-12.8 ק"מ/ל', כאשר בשיוט רגוע ניתן להגיע ל-14.5.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות נסיעה לא הייתה הצד החזק בריו היוצאת והשיפור בחדשה מורגש. ועדיין מדובר ברמה בינונית. הריו אינה נחבטת אך בעיר מרגישה עסוקה מדי על פגמים קטנים וגדולים. כצפוי, מחוץ לעיר המצב משתפר. מה שיפריע כאן יותר הם רעשי הכביש.
ההיגוי קל מדי ולא מדויק, אבל מעבר לכך התנהגות הריו בטוחה וצפויה. אחיזת הכביש סבירה והבלמים חסרים נשיכה.
 
-
תמורה למחיר
הריו לא זולה כמו חלק ממתחרותיה ולא מאובזרת כמו אחרות, אך מדובר בסך הכל בחבילה סבירה - שעם עוד קצת מאמץ יכלה להיות טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.4 ליטר סדאן עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.4 ליטר האצ'בק עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש בקיה ריו 2017
תחילת שיווק דגם חדש באוגוסט 2017.
-
סיכום
השיפור בריו החדשה לעומת קודמתה מורגש כמעט בכל תחום. הריו מרווחת, נעימה ונראית גדולה ביחס למתחרותיה, אך עלולה להתקשות מול מובילות הקטגוריה - הן בשל רמת ציוד בטיחותי לא מספקת והן בשל חטיבת כוח מיושנת.