קיה ריו 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2020 עבר הדור הרביעי של קיה ריו מתיחת פנים ראשונה. כמקובל, הריו המחודשת מציגה חזית עדכנית הכוללת יחידות תאורה (לד מלא) ופגושים וסבכה חדשים, ושינויים דומים לחלק האחורי. כמו כן יוצעו חישוקים חדשים בקוטר 16 אינץ‘.
סביבת הנהג עודכנה גם היא וכוללת כעת שימוש בחומרים חדשים, אפשרות לשילובי צבעים שונים בהתאמה אישית (בדיפונים, ריפוד מושבים ועוד) ומסך חדש וגדול יותר (8 אינץ‘) למערכת המולטימדיה. בלוח המחוונים ישנו מסך חדש ואיכותי יותר למחשב הדרך בגודל 4.2 אינץ‘.
ריו המחודשת מוצעת עם מנועים חדשים לגמרי השייכים לסדרת המנועים החדשה של הקונצרן המכונה ’סמארט-סטרים‘.
בראש ההיצע תעמוד גרסה היברידית מתונה (MHEV) המשלבת בין במנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.0 ל‘ (3 ציל‘, הזרקה ישירה) לתיבה אוטומטית-רציפה. ליחידת הנעה זו מערכת חשמל 48V. היא תוצע בשני הספקים — 100 או 120 כ“ס. נתון המומנט המירבי גבוה יותר בגרסת ה-120 כ“ס ועומד על 20.3 קג“מ לעומת 17.5 קג“מ במנוע המוכר כיום. צריכת הדלק מבטיחה שיפור של כ-10% ביחס לגרסאות המקבילות נטולות המערכת, לטענת קיה.
קיה ריו המחודשת נחתה בישראל בנובמבר 2020, ומשווקת כאן עם מרבית השינויים שהוצגו מעבר לים, אך ללא המערכת ההיברידית האמורה. מנוע הטורבו (1.0 ל') מפיק כעת 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ, והמחיר נותר ללא שינוי.
קיה ריו 2021 המחודשת תוצע עם מגוון רחב מבעבר של מערכות בטיחות. הרשימה כוללת מערכת בלימה אוטונומית הכוללת כעת גם זיהוי רוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
קיה ריו, הגם שכבר אינה צעירה, נראית טוב, קווי העיצוב עכשוויים ונאים, ומתיחת הפנים שיפרה עוד את ההופעה שלה.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים שולטים מדי גוונים כהים, החומרים נוקשים לרוב והדיפון פשוט לתחושה. לזכותה הנדסת אנוש טובה ומפרט אבזור עשיר למדי.
 
אחת מנקודות החוזק של הריו היא המרחב הנדיב יחסית לנוסעים, גדול ביחס לדגמי סופרמיני אחרים. נפח תא המטען (300 ל') לא גדול במיוחד, אבל מספק כל צורך יום-יומי והמבנה שלו שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עד למתיחת הפנים שווקה הריו עם מנוע טורבו-בנזין, 1.0 ל', 3 צילינדרים, המפיק 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. הביצועים בגרסה זו היו טובים, הרעש חביב וספורטיבי וההתנהלות נמרצת. תצרוכת הדלק טובה ועמדה על 13.8 ק"מ/ל' ביום מבחן מגוון.
הריו בעלת המנוע המעודכן (100 כ"ס) לא נבחנה עדיין, אך מנוע זה מוכר מיונדאי i20, האחות מבית. סביר לכן, כי הביצועים בפועל יהיו טובים פחות, צריכת הדלק תהיה טובה יותר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות ואיכות הנסיעה אינן ממעלותיה של הריו, והינן בינוניות בלבד. פעולת המתלים אינה רהוטה, והריו נחבטת במעבר על שיבושים קלים ככבדים. לכך מצטרפים גם לא מעט רעשי רוח וכביש, בייחוד בנסיעה מחוץ לעיר.
היכולת הדינמית בריו שופרה לעומת הדור הקודם. אמנם ההיגוי עודנו מעט קל מדי, אך מעבר לכך התחושה ברורה וצפויה, אחיזת הכביש סבירה וגם לבלמים פעולה נאותה.
 
-
תמורה למחיר
קיה ריו 2021 מוצעת עם תג מחיר אטרקטיבי ביחס לרמת המחירים הנוכחית של דגמי הסופרמיני החדשים, מה שמשפר את התמורה שהיא מעניקה. בנוסף, היא מוצעת עם אחריות מלאה של שלוש שנים וחלקית לארבע שנים נוספות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GX 1 ליטר טורבו עם כ-250 יחידות.
-
מה חדש בקיה ריו 2021
בנובמבר 2020 החל שיווק קיה ריו לאחר מתיחת פנים. זו כללה עדכון לעיצוב החיצוני (פגוש וסבכה חדשים מלפנים) ועדכון קל לסביבת הנהג — בעיקר צג מולטימדיה חדש (8 אינץ’) עם ממשק אפל קארפליי. נוספו גם מערכות בטיחות והמערך כולל כעת גם מערכת בלימה אוטונומית ומערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
 
ריו קיבלה מנוע חדש מסדרת ’סמארט סטרים’. למנוע נפח ומבנה דומה לקודם (1.0 ל‘, 3 ציל, טורבו) אך הספקו נמוך יותר — 100 כ“ס לעומת 120 כ“ס (המומנט זהה, 17.5 קג“מ). התיבה נותרה דו-מצמדית עם 7 היל’. הביצועים מעט פחות טובים על הנייר — 11.4שניות ל-100 קמ“ש במקום 10.5 שניות בעבר. המחיר לא השתנה.
 
-
סיכום
קיה ריו המחודשת עשויה טוב, מרחב הפנים מאחור מכובד, מפרט האבזור והבטיחות עשיר, יחידת ההנעה שלה עכשווית. מנגד, איכות החומרים אינה מצטיינת ובעיקר נוחות הנסיעה ואיכותה בינוניות למדי.