קיה סורנטו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה סורנטו 2018 הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) המציע שבעה מושבים. הדגם הוצג ב-2002, דור שלישי הושק ב-2014 ומתיחת פנים הוכרזה בסוף 2017.
עם השקת המהדורה המחודשת, הוסיף היבואן גרסת V6, והיא כמו גרסת הדיזל, זכתה לתיבת שמונה הילוכים חדשה. שתיהן הוצעו רק בהנעה כפולה ורק ברמת הגימור המהודרת 'פרמיום', הכוללת כעת אבזור רב ועשיר יותר מאשר לפני חידוש הדגם. גרסת הכניסה (בנזין, 2.4 ליטר), הוצעה גם בהנעה קדמית וברמות גימור צנועות יותר.
במסגרת מקצה השיפורים צויד הסורנטו במערכות בטיחות מתקדמות עם התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת הגימור 'פרמיום' גם עמעום תאורה אוטומטי וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
-
עיצוב ונוכחות
כבר במבט ראשון, קיה סורנטו 2018, נראה גדול ובעל נוכחות בולטת. הוא מרשים גם בזכות מרכיבי עיצוב בולטים בחזית, אף שהעיצוב הכולל אינו חדשני או ייחודי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית חסונה, אך עיצובה שמרני בהשוואה לדגמים חדשים יותר של קיה; חלק מהלחצנים, הצגים והמחוונים נראים מעט מיושנים וכך גם דיפון הדלתות. הסורנטו שופע תאי אחסון שימושיים וחיבורי USB, ומערך המולטימדיה שהתווסף במתיחת הפנים, דובר עברית וכולל מצלמה והטמעת וויז. למרות השפה, תפעולו אינו נוח. שורת המושבים המרכזית מעט נמוכה, אך מרווחת למדי. ההבדל הבולט בין סורנטו לרכבי פנאי קומפקטיים עם שבעה מקומות בולט בשורה השלישית, המציעה מרחב מספק אפילו למבוגרים ממוצעי קומה.
 
כאשר כל המושבים בשימוש, הנפח תא המטען אינו נדיב, אך גדול מאוד כאשר זו מקופלת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.2 ל' דיזל (200 כ"ס) משודך כאמור לתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים – והתוצאה טובה. זוהי חטיבת כוח יעילה ונעימה שמתגלה בפועל כחזקה ממה שעולה מנתוני ההאצה. המנוע מתעורר בטרטור דיזלי שנשמע בייחוד בסרק, פחות בנסיעה.
למנוע הבנזין 2.4 ליטר יש הספק סביר, ובמרבית המקרים התיבה פועלת באופן עגול ונעים.
מנוע ה-V6 אינו שרירי כצפוי מנתוניו, אבל הוא חזק משמעותית מהאחרים. צריכת הדלק גבוהה יחסית.
מנוע הדיזל הוא המומלץ לדעתנו בין שלוש יחידות הכוח.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר רק סבירה, והסורנטו נוקשה גם עם מלוא הנוסעים על הסיפון; מחוץ לעיר המצב משתפר, רעשי הכביש והרוח אינם חזקים אך מפגינים נוכחות. בשטח מורגשת קופצנות, בייחוד בנסיעה איטית, וגם כאן, כאשר הקצב עולה, נוחות הנסיעה משתפרת. הסורנטו יוצר תחושה של רכב חסון, והדבר משפר את הביטחון בנסיעת שבילים. לסורנטו ניהוג נאות, ויחסית לגודלו הוא יציב ומרוסן. הוא מגיב נכון להפניית ההגה, ובמהירות גבוהה היציבות הכיוונית טובה.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין הבסיסית מציעה תמורה גבוהה למחיר בזכות הממדים. גרסת הדיזל מעניקה חבילה כוללת שלמה ומגובשת מזו שמציעות גרסאות הבנזין, וזו תפנה למי שמעריך את איכות חטיבת הכוח ויעריך את התוספות ברשימת האבזור.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אורבן 2.4 ליטר עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 2.2 ליטר דיזל עם כ-350 יחידות.
 
-
סיכום
רכב פנאי איכותי ומגודל שמצדיק את מחירו הלא-נמוך.