קיה סורנטו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של קיה סורנטו הוצג בתחילת 2020 ומשווק בישראל ממרץ 2021. דגם זה מוצע במספר גרסאות: בנזין, דיזל, היברידי והיברידי-נטען, ולזו האחרונה הנעה כפולה. לקראת 2022 התרחב ההיצע בישראל, ונוספה רמת גימור גבוהה יותר לגרסת הבנזין.
לגרסת הבנזין מנוע אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 180 כ"ס ו-23.7 קג"מ, ומשודכת לו תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
עד כה שווקה גרסה זו ברמת הגימור 'אורבן', שבמפרט שלה, בין היתר, חישוקי "18, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10.1 ובקרת אקלים. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, התרעה על יציאה לא בטוחה.
כעת נוספה רמת הגימור 'EX', מפוארת יותר, וזו כוללת בנוסף גג זכוכית וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
אחרי שני דורות בהם העיצוב של סורנטו היה מעט אנונימי, העיצוב של הדגם החדש שונה, מרשים ומושך. סורנטו החדש משדר כוחניות, גודל וחוסן ולטעמנו הוא אחד הנאים מבין הדגמים הגדולים שנחתו כאן לאחרונה.
סורנטו החדש מושך מקודמו, נאה מאוד לכשעצמו, משופר כמעט בכל היבט.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה עדכנית בעיצובה, אך שילוב הגוונים נעים לעין. חבל שחלק גדול ממשטחי הפלסטיק הקרובים לידיים קשיח. יצוין כי פנים הרכב שופע תאי אחסון, מנשאי כוסות ופתחי אוורור.
במרכז סביבת הנהג בולט צג מולטימדיה גדול "11.2 שהמסגרת שלו מחוברת ללוח המחוונים, ליצירת מעין מסך כפול. המסך נוח לתפעול אך התצוגה קצת מיושנת.
תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש מרכב פנאי, וממרומי מושב הנהג מפגין סורנטו הופעה מסיבית. מושב הנוסע אינו מתכוונן לגובה והוא נמוך מדי.
מאחור המרחב מצוין, המושבים מתכוונים, יש פתחי אוורור וגם שקעי USB. הכניסה לשורה השלישית נוחה ביחס לדגמים דומים, ויש סיוע חשמלי לקיפול המושב בשורה השנייה. המרחב שם טוב יחסית, גם אם תנוחת הישיבה כרגיל נמוכה ולכן לא נוחה למבוגרים.
נפח ההטענה כאשר כל המושבים בשימוש אינו רב, אבל הוא גדול מאוד ושימושי עם קיפול השורה השלישית. פתיחת דלת תא המטען לא נוחה, וברכב כזה עם דלת כזאת, בולט חסרונו של תפעול חשמלי עבורה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-דיזל המחודש בנפח 2.2 ליטר מייצר 202 כ"ס ו-45 קג"מ, ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים, וההנעה קדמית בלבד.
המנוע הזה חזק, יעיל, ויחד עם התיבה מעניק לסורנטו ביצועים מכובדים ביותר.
בעמידה נשמע טרטור הדיזל, אך זה אינו בולט מדי.
פעולת תיבת ההילוכים חלקה במהירות גבוהות, אך פחות מעוגלת בתנועה איטית, בייחוד בזחילות חניה ועל עפר.
 
-
נוחות והתנהגות
פעולת הבולמים בסורנטו יוצרת תחושה מעט "עסוקה" כאשר הרכב עובר על משטחים משובשים. עם זאת, נוחות הנסיעה הגם שאינה מצטיינת, תמיד נאותה. רעשי הכביש בולטים וכך לעיתים גם רעשי הרוח.
סורנטו דיזל – רכב מגודל וכבד למדי (1.8 טון), אינו הכלי הנכון לנהיגה החורגת מתנועה חלקה בין פנייה לפיתול. נהיגה אגרסיבית מדי תאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים.
 
-
תמורה למחיר
תג המחיר של גרסת הדיזל אינו נמוך, והאבזור, בייחוד על רקע המחיר והממדים - חסר. עם זאת, התמורה למחיר ראויה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת לרכב כה גדול. בתוואי המבחן הנתון הוא 13.7 ק"מ/ל', ובקצב של טיול מדובר ב-15 ק"מ/ל'. לסורנטו טווח נסיעה ענק – לאחר 700 ק"מ נותר יותר מרבע מיכל.
-
מה חדש בקיה סורנטו 2022
בשנת 2022 קיה הכריזה על עליית מחירים לכל גרסאות קיה סורנטו, למעט זו הבסיסית.
מחיר גרסת 2.5 ל' ברמת גימור 'EX' עלה בכ-2,000 שקלים. מחיר הגרסה ההיברידית עלה בכ-5,000 שקלים. גרסת הפלאג-אין היא זו שהתייקרה ביותר עם עליית מחיר של 15,000 שקלים.
 
-
סיכום
קיה סורנטו מציע כקודמו מרחב פנים מרשים, משמר מקום ראוי לשבעה, מוסיף להופעה יחידת כוח בעלת יכולת מרשימה וגם חסכנית.