מרצדס A קלאס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2016 נחתה בישראל מרצדס A קלאס המחודשת. הקומפקטית של מרצדס עברה מתיחת פנים שכוללת חזית מעודכנת עם שבכה יותר אגרסיבית, ומראה כללי יותר ספורטיבי. הפנסים הקדמיים ברוב הגרסאות עברו לשימוש בלד מלא, וגם האחוריים הוחלפו בתאורת לד נאה יותר. כל הדגמים קיבלו חישוקים בעיצוב חדש, ובגרסאות המהודרות קצות המפלטים טרפזיים.
אנשי היצרן טוענים כי בתא הנוסעים שופרה האיכות, הוחלף הריפוד, הפקדים נאים יותר, וצג המולטימדיה גדל (החל מ-"7). גם רמת האבזור שופרה, ובכל הגרסאות נוספה מערכת ה'דינמיק-סלקט', שמאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי ניהוג, ושולטת גם בבולמי הזעזועים, שהם כעת אדפטיביים. לרוב הגרסאות תאורת אווירה שמשנה צבעים - ולכולן מערכת מניעת תאונה שכעת לא רק מתריעה, אלא גם יודעת לבלום.
באופן מעניין, בגרסאות ה-180 וה-200 קוצר זמן ההאצה למאה קמ"ש (8.6 ו-7.1 ש' בהתאמה), למרות שנתוני המנוע נותרו דומים – וזאת ובזכות עדכונים לתיבה. גרסת ה-250 ספורט מציעה כעת קצת יותר כח (218 כ"ס) לעומת ה-250 הרגילה (211 כ״ס). גם כאן שופר נתון ההאצה למאה (6.3 ו-6.4 ש') .לגרסת ה-AMG הכוחנית נוספו 21 סוסים ויש לה כעת 381 כ"ס לעומת 360 כ"ס בעבר.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס נטשו את מראה המיניוואן של הדגם היוצא, ורקמו עיצוב אפקטיבי, דינאמי וצעיר. השמשה הצרה מאחור יוצרת רושם רחב וכוחני, ובגרסאות הבכירות היא נעזרת גם במפלטים כפולים ושילוב קסנון-לד מלפנים. היא שונה מאוד משאר דגמי המותג, ואולי זה מה שמושך בה, ועדין מבהירה למרחקים שמדובר במרצדס.
 
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים משדרת מרצדס A קלאס 2016 רושם ראשוני ההולם את המותג, בפרשנות מודרנית וצעירה. שילוב הצבעים במכונית המבחן היה נאה ונעזר בשלושה פתחי אוורור עגולים במרכז שנראים נהדר ומתפקדים היטב, ודיפוני עור משולבים. במרכז בולט צג מידע ומדיה שנראה במכוון כמו טאבלט שהונח שם וכמעט ניתן לשליפה. בלם היד האלקטרוני נעים מבעבר אבל עדיין לא אינטואיטיבי (מפריע יותר הוא המוט המפעיל את בקרת השיוט).
לאווירה תורם גם גג הזכוכית הנפתח, שכמו הכיוון החשמלי למושבים מגיע רק ברמות הגימור הבכירות. אך על התמונה החיובית מעיבה איכות החומרים. הם לא זולים ממש, אבל גם לא ברמה המצופה ברכב פרמיום. תנוחת הנהיגה והמושב נוחים ומאחור המרחב לרגליים טוב אך מצומצם לראש. תא המטען גדול אך המפתח צר.
 
-
מנוע וביצועים
ל-A קלאס יחידת 1.6 ליטר שהוצגה יחד עם הפלטפורמה החדשה, אשר מייצרת 122 כ"ס או 156, בהתאם לגרסה. הביצועים טובים, אך התיבה הדו-מצמדית אינה זריזה במיוחד. עם זאת צליל המנוע מורגש מדי.
-
נוחות והתנהגות
ה-A היא מהפחות נוחות בקבוצה, בייחוד מחוץ לעיר. אבל הבעיה העיקרית של המרצדס היא רעשי הכביש והמתלים, שחורגים מהסביר ברכב פרמיום.
בפיתולים התחושה הראשונית חיה ותזזיתית, כשהמתלים הקשוחים שומרים אותה שטוחה יחסית. אולם ככל שעולה העומס היא הופכת קצת פחות רהוטה ומדויקת.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה והאבזור לא נדיב במיוחד ברמת הגימור הבסיסית, אבל זה המחיר של כרטיס הכניסה למועדון היוקרה של מרצדס.
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2016
לקראת 2016 נחתה בישראל גרסה מתוחת פנים. המחירים לא השתנו.
-
סיכום
מרצדס A קלאס 2016 מציעה עיצוב נהדר וצעיר, אבל היא רועשת ונוקשה מדי. כשמוסיפים לזה את מחיר גבוה ביחס למתחרות, היא מתקשה להתבלט.