ניסאן קשקאי 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו דור שלישי לאחד הדגמים החשובים ביותר של ניסאן. דגם שלא רק עצר את התדרדרות המכירות של ניסאן באירופה, אלא גם העניק לה אופי נחשק יותר. הדור הזה עלה לישראל באוגוסט 2021 בשלוש רמות גימור. בשנת 2022 שונו רמות הגימור ונספה רמה בכירה.
רמת הגימור הזולה ביותר נקראת כעת 'פיור' והיא מחליפה את 'אסנטה טופ'. במפרט של רמת אבזור 'פיור' אין גג זכוכית כפי שהיה ב'אסנטה טופ', ומצד שני היא מוסיפה זיהוי תנועה חוצה מאחור. רמת פיור מציעה תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם צג "8 וממשקים סלולריים.
רמת גימור 'אולטרא טק' מחליפה את רמת 'אסנטה טק' שהיתה קודם. ב'אולטרא טק' חסרים ביחס ל'אסנטה טק' מחוונים מוקרנים, ובמפרט האבזור: חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מולטימדיה עם "9 וקישוריות סלולרית, פתחי מיזוג מאחור, ריפוד מהודר יותר.
אין שינוי במפרט של רמת 'טקנה' שכולל גג זכוכית, תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, מטען אלחוטי לנייד.
הרמה שנוספה היא 'טקנה TT', לזו גג בצבע שונה ומערך 'פרו פיילוט' שיש בו בקרת שיוט מתקדמת יותר הכוללת שמירה על מרכז נתיב והתנהלות בפקקים.
בכל רמות הגימור מערכות בטיחותית אקטיביות מקוריות.
קשקאי מבוסס על פלטפורמה CMF המודולרית בגרסה C המעודכנת, אותה הוא חולק עם מגוון דגמים חדשים ובהם: ניסאן X-טרייל וסנטרה, רנו מגאן וגם מיצובישי אאוטלנדר. ממדיו דומים לאלה של המתחרים.
הוא מוצע בישראל עם מנוע אחד: טורבו-בנזין 1.3 ליטר שפותח עם מרצדס ומשרת דגמים אחרים בקונצרן וגם הוצע בדור הקודם של הקשקאי. בדור הזה נוסף למנוע מערך היברידי מתון של 12 וולט. המנוע מייצר 156 כ"ס, משודכת לו תיבה רציפה עם 7 יחסי העברה קבועים (ופקדים מאחורי ההגה) וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מציג אבולוציה של הדורות הקודמים, והמראה אלגנטי ונקי למדי. אולי אפילו מעט מאופק.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ונעימה למגע. איכות ההרכבה טובה ברובה כשברכב המבחן נשמעו קרקושים מפעם לפעם.
מלפנים יש מספיק מקום, המושב נוח ותנוחת הנהיגה גבוהה. הדלת האחורית נפתחת כמעט בזווית של 90 מעלות ומאוד נוח להיכנס ולצאת. המושבים נוחים ותא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' והתיבה הרציפה, מציעים יכולת התנהלות נעימה. הוא במיטבו בחצי מצערת. עם זאת, במהירות איטית עשויה להיווצר תגובה בוטה כאשר חוזרים למצערת. פעולת מערך הדימום/התנעה אינה זורמת תמיד. לרוב המנוע שקט, אבל במאמץ מתמשך רעש המנוע נוכח מידי ואליו מצטרף רעש נוסף מכיוונה של התיבה שמזכירה את מוצאה הרציף.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה-בינונית. הבולמים הרכים סופגים היטב שיבושים קטנים, אבל מתקשים עם פגמים בינוניים וגדולים בכל מהירות ובמיוחד במהירות עירונית. הם גם מחסירים ריסון בנסיעה בינעירונית על כביש גלי. בידוד רעש הכביש סביר, זה של הרוח לעיתים בולט.
הכיול הרך הוא גם זה שמסייע ליצירת נוחות טובה גם בנסיעת שבילים.
היכולת הדינמית טובה, עם רכינה מדודה של המרכב בפניות. להגה משקל נכון, אך המעבר מהשטח המת במרכז למצב של הפניית גלגלים חד מדי.
 
-
תמורה למחיר
קשקאי מציג חבילה כוללת מוצלחת, עם מרחב ראוי לנוסעים, ביצועים טובים, ובמבחן השוואתי התגלה כמאוזן ומעודן יותר בשימוש יום-יומי בזכות איכות נסיעה טובה יותר, וצריכת דלק חסכונית. התמורה גבוהה.
-
בטיחות
ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP בחן את הדגם ב-2021 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. היצע המערכות האקטיביות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תנועה חוצה מאחור. רמת 'טקנה TT' מוסיפה את מערך 'פרו פיילוט' שיש בו בקרת שיוט מתקדמת יותר הכוללת שמירה על מרכז נתיב והתנהלות בפקקים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה סה"כ ובמהלך המבחן עמדה על 10.9 ק"מ לליטר. בקצב רגוע הצריכה היא 13.5-14.7 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בניסאן קשקאי 2022
רמות הגימור החולפו ונוספה רמת גימור חדשה ובכירה בהיצע. רמת גימור 'פיור' מחליפה את 'אסנטה טופ', רמת גימור 'אולטרא טק' מחליפה את רמת 'אסנטה טק' ונספה רמת גימור 'טקנה TT'.
-
סיכום
רכב פנאי נעים וללא חסרונות בולטים.