רנו קפצ'ור 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כאשר רנו השיקה את הקפצ׳ור ב-2013 היא הייתה מהראשונות שנכנסו לקטגוריה החדשה אז של דגמי פנאי קטנים (B-SUV). כידוע, זו זכתה להצלחה גוברת והולכת בזכות ניסאן ג'וק, הדגם שהוצג ב-2010 על-ידי החברה השנייה בברית רנו-ניסאן.
שש שנים ומיליון וחצי יחידות אחרי, חשפה רנו בסוף 2019 את קפצ'ור החדש, אלא שהפעם הוא בתחום לוהט הרושם שיאי מכירות וכולל שפע מתחרים.
רנו קפצ'ור 2021, בזכות ממדיו ולמרות הפלטפורמה עליה הוא מבוסס, מטשטש את גבולות הקטגוריה.
לקפצ'ור מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר (פותח בשת"פ מרצדס) בשתי רמות הספק, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית; לגרסה הבסיסית הספק של 131 כ"ס, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אינטנס' הכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם ומולטימדיה עם צג "7; לגרסה הבכירה הספק של 154 כ"ס, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אקזקוטיב' הכולל בנוסף מחוונים מוקרנים וצג "9.3.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב קפצ'ור המקורי היה מוצלח, וברנו בחרו להמשיך בקו דומה. לפי התמונות הדמיון רב, אבל בפועל שני הדגמים שונים מאוד. הדור חדש, כאמור גדול מקודמו גם נראה כך, והוא אלגנטי ממנו בזכות קווים מדויקים, המוצאים ביטוי בחזית, בעיצוב תאורת הלד ובאחוריים הנקיים עם יחידות תאורה בצורת C.
-
תא נוסעים ומטען
השיפור בסביבת הנהג ביחס לדור הקודם דרמטי. העיצוב עדכני והאיכות שופרה באופן ניכר; במרכז סביבת הנהג צג מולטימדיה אנכי ומרשים, אבל תפעול המערכות דורש הסתגלות ארוכה.
המושבים הנאים נוחים תחילה, אך בנסיעות ארוכות מורגש חסרונה של תמיכה מספקת לגב התחתון. נדרש זמן כדי לקבוע תנוחת נהיגה טובה, ומרווח הראש מלפנים מצומצם.
מאחור המרחב טוב, גם אם אינו פורץ גבולות בקטגוריה. ניתן להזיז את המושב, יש פתחי מיזוג ושקעי USB. תא המטען גדול (422-536 ליטרים לפי מיקום המושב) נאה, ובעל רצפה כפולה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ליטר טורבו מייצר בגרסה שבחנו 154 כ"ס ונתונים מרשימים. גם בפועל הביצועים טובים, לא רק בהאצות מהמקום אלא גם בהאצות ביניים, גם ביכולות העקיפה וגם תחת עומס של עליות.
דווקא בעיר יחידת הכוח אינה רהוטה; פעולת המצערת אינה חדה כנדרש בהתנהלות רגילה. יחד עם השהיה בתגובת התיבה וגם זו של המנוע, פעולת חטיבת הכוח אינה זורמת והתגובות שלה אינן מדויקות. תכונות אלה מפריעות בעיקר בתמרונים עדינים.
צריכת הדלק מצוינת: ביום מבחן מאומץ נרשמו 12.8 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית, רנו קפצ׳ור 2021 נוח על פני שיבושים קטנים ואינו מעביר פנימה את חספוס הכביש. אולם כיול נוקשה למתלים גורם לכך שהקפצ'ור מתקשה מדי על פגמים בינוניים וגדולים ברחובות העיר. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת. רעשי הרוח נשמעים למדי, אלה של הכביש פחות.
אותו כיול נוקשה יחסית משתלם כאשר מדובר בריסון תנודות המרכב בפניות, ובהיענות נחושה לפקודות היגוי חדות. היכולת הדינמית של הקפצ'ור בהחלט ראויה, וזו מוצאת ביטוי בתגובות מדודות ובתחושה יציבה. עם זאת, שפע הכוח שעובר לגלגלים הקדמיים עלול לגרור לוחמת הגה מפתיעה. הבלמים אינם חדים אבל שומרים על יכולת גם תחת עומס.
 
-
תמורה למחיר
הקפצ׳ור צובר נקודות באזורים החשובים ללקוחות – העיצוב החיצוני המושך, סביבת הנהג ותא הנוסעים המזמינים, האבזור העשיר, הביצועים המשובחים – ומחירו בהחלט תחרותי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה EDITION ONE 1.3 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2021
במאי 2021 עודכנה הגרסה החזקה והמהודרת יותר של הקפצ׳ור. בגרסה המחודשת תפוקה מופחתת: 140 כ"ס ו-26.7 קג"מ, ונתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ירד מ-8.6 שניות ל-9.2 שניות. בגרסה זאת מוטמע מערך היברידי מתון של 12 וולט, וזה אמור לשפר את השילוב של מערכת הדימום/התנעה לפעולה מעודנת יותר, ואת צריכת הדלק.
במקביל לשינויים ביחידת ההנעה, מחיר הגרסה החדשה עלה במעט.
 
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי המוצלחים והבולטים בקטגוריה.