רנו קפצ'ור 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 החל שיווקו של רנו קפצ׳ור עם מנוע דיזל ותיבה רובוטית דו-מצמדית. יחידת ההנעה מבוססת על מנוע טורבו-דיזל המוכר של רנו (הזרקה ישירה) בנפח 1.5 ליטר. ההספק עומד על 90 כ"ס (ב-4000 סל"ד) והמומנט עומד על 22.4 קג"מ הזמינים כבר מ-1750 סל"ד. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים. נתוני הביצועים מדברים על 13.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וכן על צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר (בבדיקת מעבדה) - נתון צריכת דלק מרשים ביחס לסגמנט.
רנו קפצ׳ור 2016 דיזל מגיע ברמת גימור אחת ('אקספרסיון') וזו כוללת כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית (עם ממשק בעברית) הכוללת מערכת ניווט ודיבורית בלוטות', חישוקים קלים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
הקפצ'ור היה ונותר אחד מהכלים הנאים בקטגוריה, וזאת תודות לקווים נאים כבסיס וצביעה דו-גוונית המוצעת כאופציה. גרסת הבנזין מוצעת גם ברמת גימור גבוהה (ויקרה) יותר שמוסיפה פרטי עיצוב נאים (חישוקי 17" צבעוניים, למשל) המוסיפים למראה, וחבל שהיבואנית לא מציעה גם את גרסת הדיזל ברמה זו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודרני ונעים למראה שלא על חשבון השימושיות – ישנם שפע של תאי אחסון כולל כמה פתרונות חכמים. התלונה העיקרית נוגעת לביצוע – החומרים מהם עשוי התא פשוטים למראה ולמגע וההרכבה ברמה בינונית.
מושב הנהג מציע שפע אפשרויות כיוונון, המקלות על מציאת תנוחת נהיגה טובה, אך התגלה לחלק מהבוחנים כלא נוח לאורך זמן ולא מציע מספיק תמיכה צידית. במושב האחורי, כמקובל בקטגוריה, המרחב מספק עבור שני נוסעים, אולם לשלושה יהיה צפוף למדי. תא המטען מציע 377 ל' הטענה היכולים לגדול עוד יותר (ל-455 ל') בזכות האפשרות להזיח את המושב האחורי לפנים על מסילה על חשבון המרווח לנוסעים.
 
-
מנוע וביצועים
במהדורה זו מנוע הטורבו דיזל המוכר מפיק 90 כ"ס ו-22.4 קג"מ והוא משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (6 הילוכים). למרות נחיתות ההספק ביחס לגרסת הבנזין המוכרת (לה 120 כ"ס), ובגלל המומנט הזמין, הקפצ'ור דיזל לא סובל, בשום שלב, ממחסור בכוח. להיפך, במרבית המצבים היומיומיים המנוע מעניק תחושה בשרנית וצובר מהירות באופן נטול מאמץ. רק כשהמהירות עולה, או בשילוב של עליה ורכב עמוס, פער הסוסים מול גרסת הבנזין מורגש, ודורש קצת יותר תכנון לפני יציאה לעקיפה.
תיבת ההילוכים עובדת, בדרך כלל, בצורה חלקה למדי ובתיאום טוב עם המנוע. את ימי המבחן המאומצים סיימנו עם ממוצע של כ-16.5 ק"מ לליטר, כאשר בשיוט השגנו בקלות ממוצע של כ-20 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הייתה, ועודנה, הצד החלש של רנו קפצ'ור 2016. המתלים מתקשים בספיגה וריסון על כל סוגי השיבושים, קטנים כגדולים, וגורמים לרכב לקפץ. מצד שני, על גלים בכביש המהיר הוא מגלה מחסור בריסון, במיוחד במתלה האחורי, שגורם לרכב להתנדנד.
מנוע ה-1.5 ל' דיזל של רנו מעולם לא היה אחד השקטים בחבורה, וגם כאן צלילו חודר אל תא הנוסעים, אם כי לא ברמה מטרידה.
לקפצ'ור התנהגות כביש צפויה ובטוחה כל זמן שהעומס סביר, וזוויות הגלגול הנדיבות ידאגו להודיע לכם אם תגזימו.
 
-
תמורה למחיר
לזכות גרסת הדיזל עומדת צריכת דלק טובה משמעותית על פני זו של גרסת הבנזין ושל המתחרים - וזו גרסת הקפצ'ור המועדפת עלינו.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2016
תחילת שיווק גרסת דיזל אוטומטית בפברואר 2016.
-
סיכום
רכב עירוני מוגבה ואופנתי.