רנו קפצ'ור 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 נחת בארץ עדכון לגרסה החזקה והמהודרת יותר של רנו קפצ'ור, רכב הפנאי הקטן של היצרנית. הדור השני של קפצ'ור הושק ב-2019, מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר, ובגרסה החזקה שלו מייצר 154 כ"ס ו-27.7 קג"מ.
בגרסה המחודשת תפוקה מופחתת: 140 כ"ס ו-26.7 קג"מ, ונתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ירד מ-8.6 שניות ל-9.2 שניות. בגרסה זאת מוטמע מערך היברידי מתון של 12 וולט, וזה אמור לשפר את השילוב של מערכת הדימום/התנעה לפעולה מעודנת יותר, ואת צריכת הדלק.
כבר בגרסה הבסיסית, שיש לה 131 כ"ס ומוצעת ברמת הגימור 'אינטנס', מדובר ברכב מאובזר היטב. במפרט חישוקי "17, מפתח חכם, בלם חנייה חשמלי, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים ועוד. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית.
הגרסה החזקה מוצעת בשתי רמות גימור. ב'אקזקיוטיב' חישוקי "18, תאורת לד מלאה, גימור כתום או אפור לחלקים בסביבת הנהג, מחוונים מוקרנים, צג "9.3 ועוד. במפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים ותאורה אדפטיבית. ניתן לקבל גג בצבע שונה תמורת תשלום נוסף.
ב'אדישן 1' מתווסף למפרט גג זכוכית, מערך חניה אוטומטי, מצלמות היקפיות וטעינה אלחוטית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב קפצ'ור המקורי היה מוצלח, וברנו בחרו להמשיך בקו דומה. הדור חדש גדול מקודמו והוא אלגנטי ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג עדכני והאיכות טובה; במרכז סביבת הנהג צג מולטימדיה אנכי ומרשים, אבל תפעול המערכות דורש הסתגלות ארוכה.
המושבים הנאים נוחים תחילה, אך בנסיעות ארוכות מורגש חסרונה של תמיכה מספקת לגב התחתון. נדרש זמן כדי לקבוע תנוחת נהיגה טובה, ומרווח הראש מלפנים מצומצם.
מאחור המרחב טוב, גם אם אינו פורץ גבולות בקטגוריה. ניתן להזיז את המושב, יש פתחי מיזוג ושקעי USB. תא המטען גדול (422-536 ליטרים לפי מיקום המושב) עשוי היטב, ובעל רצפה כפולה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ליטר טורבו מייצר בגרסה שנבחנה (לפני העדכון) 154 כ"ס ונתונים מרשימים. גם בפועל הביצועים טובים, גם ביכולות העקיפה וגם תחת עומס של עליות.
דווקא בעיר יחידת הכוח אינה רהוטה; פעולת המצערת אינה חדה כנדרש בהתנהלות רגילה. יחד עם השהיה בתגובת התיבה והמנוע, פעולת חטיבת הכוח אינה זורמת והתגובות שלה אינן מדויקות. תכונות אלה מפריעות בעיקר בתמרונים עדינים (פקקים, חניות).
 
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית, הקפצ'ור נוח למדי. אולם כיול נוקשה למתלים גורם לכך שהקפצ'ור מתקשה מדי לסנן פגמים בינוניים וגדולים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת. רעשי הרוח בולטים, אלה של הכביש פחות.
אותו כיול נוקשה יחסית משתלם כאשר מדובר בריסון תנודות המרכב בפניות, ובהיענות נחושה לפקודות היגוי חדות. עם זאת, שפע הכוח שעובר לגלגלים הקדמיים עלול לגרור לוחמת הגה מפתיעה. הבלמים אינם מגיבים בחדות לדוושה אבל שומרים על יכולת גם תחת עומס.
 
-
תמורה למחיר
הקפצ׳ור צובר נקודות בזכות העיצוב החיצוני המושך, סביבת הנהג ותא הנוסעים המזמינים, האבזור העשיר, הביצועים המצוינים – ומחירו בהחלט תחרותי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת: ביום מבחן מאומץ נרשמו 12.8 ק"מ/ל'.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
מרכבי הפנאי המוצלחים והבולטים בקטגוריה.