רנו קפצ'ור 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 נחת בארץ רנו קפצ׳ור המחודש, שעבר מתיחת פנים ב-2017. בצורה אופיינית למתיחות פנים, קיבל הדגם המחודש שבכה ויחידות תאורה חדשות, שכוללות תאורת לד ליום בצורת C וגוונים חדשים. ברמת הגימור הגבוהה מוצעים כעת תאורת 'לד' מלאה וגג זכוכית פנוראמי. ברנו מדברים על שיפור באיכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים – תחום שספג ביקורת בקפצ'ור. ויש גם יותר אבזור מבעבר.
מבחינה טכנית אין חידושים גדולים; כמו בעבר הקפצ'ר הוצע בארץ עם מנוע 1.2 ל' טורבו – שהספקו ירד מעט ל-118 כ"ס (היה 120 כ"ס) – ומנוע 1.5 ל' דיזל עם 90 כ"ס, כששניהם מוצעים עם תיבת שישה הילוכים דו-מצמדית. לתחתית ההיצע חזרה, אחרי היעדרות ארוכה, גרסת בסיס עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים), המחוברת למנוע 0.9 ל' טורבו עם 90 כ"ס.
לרמות הגימור שמות חדשים בהתאם לקו העדכני של רנו, כאשר זן, לייף ואינטנס מחליפות את האקספרסיון, אקספרסיון פק, ודינאמיק פק. גרסת 0.9 ל' הידנית הוצעה רק ברמת לייף הבסיסית. גרסת הדיזל הוצעה רק ברמת זן האמצעית. גרסת 1.2 ל' שווקה עם כל רמות הגימור, ונהנתה מירידת מחירים קלה.
מפרט הבטיחות התקני של רנו קפצ׳ור 2018 כולל התרעות מקוריות על שמירת מרחק וסטייה מנתיב. בנוסף, כבר לרמת האבזור הבסיסית חישוקי "16, מפתח חכם ומולטימדיה מקורית עם צג "7. רמת זן מוסיפה צבע שונה לגג ורמת אינטנס תוסיף גג פנוראמי, חישוקי "17, תאורת לד מלאה עוקבת פניה, ריפודים נשלפים, מצלמה וחיישנים אחוריים ובקרת אקלים.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, רנו קפצ'ור 2018 מציגה אבולוציה מוגבהת למכונית עליה היא מבוססת, הקליאו. יחד עם קו החצאיות המודגש והחישוקים הגדולים והייחודיים - המכונית נראית מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים נמצא שוב את ההקשר לקליאו, עם עיצוב נאה ואופנתי. איכות החומרים וההרכבה אכן שופרה במתיחת הפנים. בצד החיובי יצוינו גם מספר גימיקים מעניינים: תא הכפפות, שבמקום דלת נפתחת מציע מגירה היוצאת כולה, בד הריפוד מהמושבים ניתן לקילוף והחזרה באמצעות רוכסן, ובמקום כיסים בגב המושב הקדמי נמצא רצועות גומי אלכסוניות בצבע הרכב.
 
בכל הנוגע למרווח, לא חסר דבר מלפנים. מאחור יש מקום הולם לזוג, אבל אין מצב לשלישייה. לטובת הגדלת נפח תא המטען, הספסל האחורי נע על מסילה, והשינוי בין המצבים דרמתי למדי. תא המטען מציע פתח גדול ונפח נדיב.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע שלושת הצילינדרים (0.9 ליטר טורבו) שחזר להיצע מפיק 90 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים ידנית. בתנועה עירונית הוא מספק למדי, כשלכך תורמים יחסי העברה קצרים למדי בשני ההילוכים הראשונים, המפצים על המחסור בסוסים. בהילוך סרק ובסל"ד נמוך מורגשות רעידות האופייניות למנועי 3 ציל׳. מחוץ לעיר מורגש מעט המחסור בהספק ויש צורך להישאר בסל"ד גבוה כדי לשמור על הקצב.
למוט ההילוכים תחושה ודיוק טובים, אך המצמד נקודתי וחיבורו גבוה.
 
יחידת הכוח הפופולרית ברנו קפצ׳ור 2018, בנזין בנפח 1.2 ליטר (118 כ"ס) בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד, עובדת כראוי. הקפצ'ור מפגין השתהות ביציאה מהמקום, אך פרט לכך מייצר דחף מספק וההילוכים נעים מעלה ומטה ברכות ובמהירות האופייניות לתיבות שכאלה. ראוי לציין לחיוב כי בהתנהלות פקוקה אין את הרגשת הטלטול שיש לתיבות מתחרות.
מנוע הדיזל חזק מהצפוי ומציע אלטרנטיבה ייחודית וחסכונית במיוחד.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בקפצ׳ור אינה מצטיינת. לא מדובר כאן במכונית לא נוחה כי אם במכונית בעלת נוחות סבירה ולא יותר מזה. כשהמהירות עולה העסק משתפר, אבל המתלים שלא הרשימו בסעיף הנוחות, אינם מגיעים לכדי ביטוי גם בפיתולים. לקפצ'ור יכולת דינמיות גבוהות בזכות צמיגיו השמנמנים וכיול בטוח, אבל הוא סובל מזוויות גלגול גדולות וממחסור בריסון. בנוסף, ההגה מנותק וקורה A השלוחה לפנים חוסמת את שדה הראיה באופן מפריע ממש.
מילא, הקפצ'ור אינו מתוכנן לחרוך אספלט, מצד שני הוא גם אינו חיית שטח. אין לו הנעה כפולה ועם מרווח גחון של 17 ס"מ הוא יפגין בשטח את אותם ביצועים של רכב ליסינג. אז מה הוא כן?
 
-
תמורה למחיר
נוכחותו הבולטת של הקפצ׳ור, אפשרויות ההתאמה האישית ורשימת האבזור הנדיבה יחסית מעניקים תמורה גבוהה למחיר - בייחוד נוכח הוזלת המחירים בגרסת הבנזין האוטומטית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקספרסיון 1.2 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת אקספרסיון 1.5 ליטר דיזל עם כ-150 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2018
תחילת שיווק גרסה מחודשת. חזרה של גרסת 0.9 ליטר ידנית להיצע לאחר היעדרות.
-
סיכום
ככלי רכב, הקפצ'ור רחוק מלהיות מושלם. אבל ככלי עירוני, אופנתי בעל מראה מעט מוגבה הוא עונה בדיוק על דרישות הסגמנט.