רנו קפצ'ור 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו קפצ'ור 2015 מציג נתוני מידות קומפקטיים הנובעים משורשי הסופרמיני שלו, בהיותו מבוסס על הקליאו. מבחוץ, הוא מזכיר מאוד את האחות ונראה כפי שגרסה מוגבהת של זו צריכה להיראות – עם 5 ס"מ נוספים למרווח הגחון. בסיס הגלגלים שלו הוא 260 ס"מ ואורכו 412 ס"מ. הוא משווק עם מנוע ה-0.9 ליטר המוגדש (90 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים. לצידו נמצא מנוע ה-1.2 ליטר המוגדש גם כן (120 כ"ס) המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית דו-מצמדית.
רכב הפנאי הקטן מתאפיין בהרבה אפשרויות להתאמה אישית ורמת האבזור גבוהה יחסית כבר בגרסת הבסיס. ברשימת האבזור הסטנדרטי תמצאו, בין השאר, מסך מגע עם מערכת ניווט ומולטימדיה בממשק עברי מלא, כניסה ללא מפתח, חישוקי 16 אינץ', ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה ועוד. ברשימת התוספות תמצאו, למשל, חישוקי 17 אינץ' בגימור צבעוני, חיישני רוורס ומצלמה אחורית, וכאמור גם אפשרויות לשילובי גוונים שונים בהתאמה אישית.
-
עיצוב ונוכחות
אופנה קונים עם העיניים – ובגזרה זו רנו קפצ׳ור 2015 זורח. העיצוב הבסיסי אומנם פחות נועז מהג'וק המוכר והנמכר, אבל ה"איפור" נכון יותר, מדויק יותר ובולט יותר.
-
תא נוסעים ומטען
האיפור בולט גם בכניסה לתא. על רקע בסיס שחור הוספו שפע נגיעות צבעוניות – בהגה, במושבים, בפתחי האוורור ועוד – המוסיפות צבע ושמחה לתא. בקונסולה המרכזית שולט מסך מגע לתפעול מערכת הקול (חיבור USB ו-AUX, אין דיסק), הבלוטות' ומערכת הניווט המקורית. יש גם כניסה והתנעה ללא מפתח ובקרת שיוט – וזה בגרסת הבסיס מתוך ארבע.
איכות החומרים מעט מאכזבת, כאשר בכל מקום תמצאו פלסטיק נוקשה ופשוט למגע. בזכות הגובה, המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, אבל פלטפורמת הסופרמיני בולטת בממד הרוחב הצר יחסית. המושב האחורי מעניק תחושה קצת "ספסלית", עם מבנה שטוח ודק, אבל מציע נוחות סבירה, מרווח טוב לברכיים וסביר לראש – אבל ממד הרוחב יהפוך נסיעה בשלישיה לצפופה. תא המטען שימושי ומציע נפח נאה למדי ורצפה כפולה.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסה האוטומטית מנוע 1.2 ליטר מוגדש שמספק הספק ומומנט מכובדים (120 כ"ס ו-19.3 קג"מ) בסל"ד נמוך יחסית. הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים, עם מערכת יעילה למניעת התדרדרות בשיפוע. ביום-יום יחידת הכוח מספקת בהחלט, אבל התחושה פחות כוחנית, וחסרה הבעיטה שאנו רגילים אליה במנוע טורבו. תיבת ההילוכים עובדת בחלקות במרבית המקרים, אולם היציאה מהמקום מעט מהוססת, וכך גם ההיענות לקיק-דאון. ממוצע צריכת הדלק עמד על 10.5 ק"מ לליטר לא ממש מרשימים.
-
נוחות והתנהגות
הקפצ׳ור לא מבריק בתחום הנוחות. בעיר הוא מעט נוקשה, ומתקשה לסנן שיבושים רוחביים. מחוץ לעיר המצב פחות טוב – על גלים ומהמורות הרכב מנתר בשל חוסר ריסון.
בכל הקשור להנאה מנהיגה, הקפצ'ור מציע הגה קל ומהיר מדי, שמכוון יותר לתמרוני חניה מאשר לנהיגה מהירה בפיתולים. אפשר לנהוג בו מהר כל עוד לא מגזימים, וההתנהגות בטוחה, אך לא מהנה.
בשבילים, השילוב של תיבת ההילוכים והטורבו מקשה על מינון מדויק של הכוח וגורר סחרורי גלגל בתנאי אחיזה נמוכה.
 
-
תמורה למחיר
עבור קהל היעד של רכבי פנאי קטנים – זה ששם יופי לפני שימושיות ומוכן לשלם על כך את פרמיית המחיר - הקפצ'ור מציע חבילה טובה למדי. רמת האבזור גבוהה ביחס למחיר - ובהחלט אפשר להסתפק בגרסאות הבסיס.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2015
אין עדכונים בשנת המודל 2015.
-
סיכום
הקפצ'ור הוא רכב פנאי בינוני מבחינת יכולותיו, אך מצליח להתבלט בזכות עיצובו ואבזורו הנדיב.