רנו קפצ'ור 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הקפצ'ור מציג אבולוציה מוגבהת למכונית עליה הוא מבוסס (קליאו).
תא המנוע של הקפצ'ור אכלס, במקור, שני מנועי טורבו-בנזין הבסיסי מסתפק ב-3 ציל' בנפח 900 סמ"ק (90 כ"ס) בעוד שלגרסה הבכירה ישנו מנוע 4 ציל' בנפח 1.2 ל' (120 כ"ס).
הגרסה החזקה היא היחידה שמשודכת לתיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל').
ייחודו של הקפצ'ור נמצא ביכולת ההתאמה האישית של פרטי האבזור, עם מגוון אפשרויות בחירה לצבעי הגג, שילובי ריפוד, דיפונים ועוד.
בפברואר 2016 החל שיווק הקפצ'ור בגרסת דיזל-אוטומטית (1.5 ל', 90 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית 6 היל') בעוד ששיווק דגם ה-0.9 ל' הופסק.
-
עיצוב ונוכחות
הקפצ'ור מציג אבולוציה מוגבהת למכונית עליה הוא מבוסס, הקליאו החדשה. יחד עם קו החצאיות המודגש והחישוקים הגדולים והייחודיים לדגם, הרכב נראה טוב מאוד, אופנתי ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה המודרנית והאופנתית ממשיכה גם אל תא הנוסעים. מנגד, חומרי הדיפון בסיסיים, אך איכות הרכבתם טובה ברובה. התמקמות במושב הנהג מגלה תנוחת נהיגה גבוהה עם ראות טובה החוצה.
 
המרווח לכל הכיוונים טוב מאוד, גם מאחור. לתא המטען נפח גדול יחסית.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח הבכירה, יחד עם תיבת ההילוכים הדו-המצמדית, עובדת כראוי. בהתנהלות פקוקה אין את הרגשת ה"טלטול" שיש לתיבות מתחרות.
 
מנוע שלושת הצילינדרים מספק בתנועה עירונית, אך בסל"ד נמוך הוא מסגיר את מבנהו וסובל מרעידות קלות, גם אם עדינות.
 
מחוץ לעיר מורגש מעט המחסור בהספק ויש צורך להישאר בסל"ד גבוה כדי לשמור על הקצב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בלבד. המתלים רכים יחסית ומציעים נוחות טובה יחסית במהירויות עירוניות, אך רצף של מהמורות ושיבושים גדולים כבר יגרמו לנדנוד תא הנוסעים, בליווי רעשי מתלים לא נעימים.
 
בנסיעה בינעירונית מתווסף גם מחסור בריסון, שמתגבר ככל שעולה העומס.
-
תמורה למחיר
רמת האבזור גבוהה ביחס למחיר - ובהחלט אפשר להתספק בגרסאות הבסיס; מחירי הדגמים בעלי רמות האבזור הגבוהות מאפיל על פני אלו של משפחתיות מן השורה, שלא בצדק.
 
גרסת הדיזל ייחודית לסגמנט ואמורה להציע חיסכון משמעותי בדלק.
-
סיכום
כלי עירוני מוגבה ואופנתי.