סיאט אטקה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סיאט אטקה הינו רכב הפנאי הראשון של היצרנית הספרדייה. הוא נחשף בתחילת 2016 ועבר מתיחת פנים ב-2019.
מתוך מגוון מערכות ההנעה איתן מוצע הרכב בחו"ל, בישראל מוצע הדגם רק בווריאציה אחת - מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל' המפיק 150 כ"ס. ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
האטקה הגיע לישראל בדצמבר 2016, והגרסה המעודכנת נחתה בארץ בספטמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
האטקה נראה כמו סיאט לאון מוגבהת - הוא נאה, אך הופעתו לא מספיק בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בגרסאות הבסיס של האטקה פשוט למראה, אך האבזור נאה והתפעול נוח. מרווח הפנים מספק לארבעה מבוגרים. תא המטען גדול ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו חזק וחסכוני, אך כרגיל במערכות הנעה מבוססת מנוע מוגדש ותיבה רובוטית, בתנועה איטית/ פקוקה הרכב עשוי לסבול מתגובות מצערת קופצניות ולא אחידות.
-
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים טוב מהמקובל בקטגוריה, ונוחות הנסיעה בהחלט סבירה - על אף כיול מתלים נוקשה יחסית. המתלים מציעים ריסון טוב, והם מסייעים להתנהגות כביש טובה, אולם ההגה הקל והמנותק פוגם בה.
-
תמורה למחיר
האטקה מציע תמורה טובה לכסף, הודות לביצועים הטובים ולאבזור העשיר. יחד עם זאת, הוא מציע אחריות יצרן של שנתיים בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'סטייל' כוללת חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מולטימדיה עם צג "8.25.
רמת הגימור 'XP' מוסיפה חישוקי "18, תוספות קוסמטיות חיצוניות, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, צג "9.2, מפתח חכם, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה ועוד.
רמת הגימור הבכירה 'FR' מוסיפה גם פסי הטענה בגג, חלקים נוספים בצבע שחור, גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של ביטס וחנייה אוטומטית.
-
בטיחות
בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת הגימור 'XP' ומעלה גם ניטור שטחים מתים.
סיאט אטקה נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכה ל-5 כוכבים, אולם מאז הקריטריונים של המבחן הוחמרו והציון כבר אינו תקף.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.3 ק"מ/ל' בממוצע.
-
סיכום
למרות גילו ועיצובו הפושר, סיאט אטקה עדיין מציע חבילה טובה, מאוזנת ותחרותית.