סקודה אניאק 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד- רקע כללי
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
מה חדש בסקודה אניאק 2024
באוקטובר 2023 סקודה הכריזה על גרסה מעודכנת האניאק. העדכון כלל בשלב הראשון את גרסת RS הספורטיבית בה ההספק הכולל של שני המנועים (הנעה כפולה) עומד כעת על 340 כ"ס, 41 כ"ס יותר מבעבר. תוספת הסוסים וכיול שונה מביאים לשיפור משמעותי בתאוצה – 5.5 שניות בלבד במקום 6.5 שניות בגרסת RS היוצאת.
הסוללה ללא שינוי – 82 קוט"ש ברוטו – אולם הספק הטעינה המהירה המירבי עלה ועומד כעת על 175 ק"ו במקום 135 ק"ו בעבר. טווח הנסיעה שופר גם הוא: 538 ק"מ (24 ק"מ יותר מבעבר).
זמן קצר לאחר מכן עודכנו גם הגרסאות הרגילות; סקודה אימצה את המנוע החשמלי החדש של הקונצרן אשר יוצע כסטנדרט בשידוך לסוללה הגדולה במבחר. שינוי זה נעשה לצד שינוי קל לשם הגרסה – למרות שהסוללה ללא שינוי (82 קוט"ש ברוטו, 77 נטו) שמה כעת יהיה 85 בגרסת ההנעה האחורית או 85X עם הנעה כפולה. בכל מקרה, הספק המנוע גבוה בהרבה: 286 כ"ס בשתי הגרסאות ושיפור של 82 כ"ס להנעה אחורית ו-21 כ"ס לכפולה.
בסקודה מציינים כי כל גרסאות הדגם יציגו כעת טווח משופר במעט, בזכות עדכוני תוכנה למערך ניהול האנרגיה. כעת לגרסת ההנעה האחורית טווח רשמי של 561 ק"מ (שיפור של 19 ק"מ) ולהנעה הכפולה טווח של 525 ק"מ (17 ק"מ יותר). גרסת 60 הבסיסית, שנותרה ללא שינוי – זכתה לשיפור טווח ל-399 ק"מ – שדרוג של כ-11 ק"מ.
בסקודה ניצלו את ההזדמנות גם לשדרג את רשימת האבזור הסטנדרטית אשר תכלול מעתה גם כריות אוויר לפגיעת צד מאחור, וילונות נוספים לחלונות מאחור, הכנה לוו גרירה, שקע USB-C נוסף ועוד. עוד מספרים בסקודה על ליטוש נוסף למערכת המולטימדיה שכוללת כעת ממשק משופר ועדכני יותר.
שיווק בישראל צפוי במהלך 2024.
-
סיכום