סובארו XV 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לעבר, סובארו משווקת את גרסת הפנאי של האימפרזה כדגם נפרד בשם XV, שזכה לפגושים ובתי גלגלים עם פלסטיק שחור, מרכב מוגבה וחישוקי 17 אינץ' נאים.
בשנתיים הראשונות לשיווק הוצע ה-XV רק עם מנוע 2.0 ליטר (150 כ"ס, תיבה אוט'-רציפה, או ידנית 6 היל' כולל הילוך כוח) וב-2014 הגיעה גרסת 1.6 ליטר מוזלת.
גרסה זו מוצעת עם תיבה אוט'-רציפה או עם תיבה ידנית (5 היל') שמגיעה אף היא עם הילוך כוח – כאשר עדיין מדובר בהנעה כפולה כמו בדגם החזק, המסייעת ל-XV להרחיב את מעטפת השימוש הרבה מעבר לכביש.
בינואר 2016 הגיע XV מעודכן קלות. מה חבל כי ה-XV, גם אחרי מתיחת הפנים, אינו מוצע כלל עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XV מראה ספורטיבי וקליל יחסית. תוספת הגובה מאוד מוחשית לעומת האימפרזה הרגילה והחישוקים הגדולים והמעוצבים יחד מסילות המטען על הגג מצליחים להעביר את מסר הפנאי.
-
תא נוסעים ומטען
עד 2016, תא הנוסעים מרגיש פשוט, בעיקר בשל חומרי דיפון בסיסיים וגרפיקה מיושנת בחלק מהצגים הדיגיטליים.
 
דגמי 2016 נהנים מגימור טוב בהרבה ובעיקר מהתווספות מערכת מולטימדיה מוצלחת, במקום זו המקומית שלא אהבנו עד אז. מרווח הפנים יתאים
למשפחה, אם כי ליושב באמצע הספסל האחורי לא יהיה נוח, בגלל בליטה גדולה ברצפה. 
תא המטען קטן מהמקובל לסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים סבירים, אם כי פחות נמרצים מהמצופה בגלל התיבה הרציפה.
 
בגרסת הבכירה ישנה אפשרות לשלוט בבחירת ההילוכים - וזו תוספת קריטית, המסייעת לחלץ ביצועים טובים בהרבה מיחידת ההנעה. מנוע ה-1.6 ליטר חלש ויתאים לנהגים בעל סגנון נהיגה רגוע.
 
דווקא בגרסת ה-1.6 עדיף לבחור בתיבה האוטומטית, ולא בידנית - לזו האחרונה ביצועים עדיפים מעט, אך היא איננה נעימה בשימוש מאומץ; בגרסה האוטומטית הנסיעה שקטה בהרבה, בשל אופייה של התיבה הרציפה. צריכת הדלק סבירה, בהתחשב בהנעה הכפולה - 10.4 ק"מ לליטר ב-1.6 ל' אוט', 11.1 ק"מ לליטר ב-1.6 ל' הידנית.
-
נוחות והתנהגות
ל-XV כיול מתלים מאוד מוצלח - הוא גם נוח וגם מרוסן. בשיוט ה-XV שקט, אך האצות חזקות מלוות ברעשי תמסורת.
 
למרות הגה מנותק, אפשר ליהנות בכביש המפותל, ובעיקר בשבילים; מעבר לכביש, ה-XV מרגיש חסון בהרבה ממתחריו, ויחד עם מערכת הנעה יעילה ומרווח גחון מרשים, מציע ה-XV יכולת שטח אמיתית (רק בזהירות על הפגוש הקדמי).
 
דגמי 2016 זכו לבקרת משיכה משודרגת באופן משמעותי ובהחלט תורמת לשיפור יכולת השטח.
-
תמורה למחיר
ה-XV הוא רכב מוצלח, שיתרונו העיקרי הוא יכולת השטח הגבוהה (ישנו אף מועדון שטח פעיל של סובארו, שמעצים יתרון זה). 5 שנות
אחריות משדרגות אף הן את החבילה. מצד שני, הגרסה המאוזנת - 1.6 ל', אוט' - זוכה להערה בסעיף הביצועים וגרסאות ה-2.0 ל' יקרות מדי. הגרסה
האידאלית היא ה-2.0 ל' הידנית. -
סיכום
רכב פנאי אמיתי במחיר של משפחתית.