סוזוקי קרוסאובר 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קרוסאובר הגיע לישראל בספטמבר 2013, ולא השתנה בארבע השנים הראשונות לחיו. זהו למעשה דור שני לדגם שנקרא SX4, ובשווקי העולם נמכר כ-'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. ישראל היא המקום היחיד שוויתרו על שם הדגם SX4 ונותרו רק עם התוספת לכינוי, 'קרוסאובר'. למה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
הוא מתבסס על פלטפורמה חדשה (שגם משרתת את ויטארה), ומציג ממדים גדולים מקודמו. בחרטומו מנוע אחד: 1.6 ל', 120 כ"ס שהגיע מ-SX4 הקודם ושופר כששודך לדגם החדש כדי לעמוד בתקני הזיהום העדכניים. הוא מוצע בגרסת הנעה קדמית (ידני עם 5 הילוכים או אוטומטית-רציפה) או הנעה כפולה ALL-GRIP (אוטומטי-רציפה בלבד).
יש שתי רמות גימור, GLS עם 7 כריות אוויר, בקרת שיוט, שליטה מההגה על מערכת השמע וחיבור USB. רמת GLX מוסיפה חישוקים קלים, הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, לחצן התנעה ופנסי ערפל קדמיים. במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא קיבל 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
קרוסאובר הוא שם כללי לקטגוריה של רכבי פנאי, ודווקא זה ששמו קרוסאובר נראה יותר כמכונית נוסעים מוגבהת מאשר רכב שטח מסוקס.
-
תא נוסעים ומטען
את תא הנוסעים של סוזוקי קרוסאובר 2016 אפשר להגדיר כעממי מודרני. עם קו נקי ויפה כשמצד שני חומרים מעט קשים ופשוטים.
ביחס לסגמנט יש שפע של מקום מלפנים ומאחור, כשברמת הגימור הגבוהה ניתן גם לכוון את משענת הגב של המושב האחורי לשני מצבים. המושבים עצמם מעט קשים ולא נוחים לאורך זמן. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מבצעת את המוטל עליה בצורה משביעת רצון מבחינת ביצועים וצריכת דלק ברוב תנאי הדרך. אבל יש טענות שבעיקר מופנות לעידון חסר תחת עומס. זה נובע מאופי פעולתה של תיבה רציפה באשר היא, ומבידוד רעשים לוקה. לתיבה הידנית מהלך קצר ודיוק טוב. צריכת הדלק בשתי הגרסאות דומה ומהחסכוניות בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של סוזוקי קרוסאובר 2016 עם כיול מתלים מעט נוקשה. מחוץ לעיר הרכב חסר מעט ריסון, ועל כביש גלי הוא מתנדנד קלות. בשיוט, רעשי הרוח והכביש נוכחים מדי ותחת עומס גם המנוע מצטרף.
בזכות שילדה מוצלחת וכיול יחסית ספורטיבי, קרוסאובר מרגיש קליל וזריז בין הפניות. יכולת הנסיעה בשבילים טובה מהממוצע בסגמנט
 
-
תמורה למחיר
קרוסאובר הוא למעשה התשובה של סוזוקי לטרנד רכבי הפנאי הקטנים. בגלל ממדיו הצנועים, ותא המטען הנדיב הוא קורץ גם כתחליף זול למשפחתית מן השורה, ומוסיף אבזור רב ומחיר תחרותי. התמורה טובה.
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2016
אין שינוי בדגם בשנה זו (ולמעשה מיום השקת הדגם ב-2013).
-
סיכום
עיצובו מציב אותו בקרבה למכוניות פנאי, המחירים מציבים אותו נמוך יותר.