סוזוקי קרוסאובר 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ישראל היא המקום היחיד בעולם שהדגם נקרא 'קרוסאובר'. בכל מקום אחר הוא נקרא 'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. למה תוספת 'קרוסאובר' לכינוי SX4? כי בדור הקודם היתה SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל ל-S קרוס החדש. אז בישראל זה דור ראשון לקרוסאובר, אבל בפועל זה דור שני לדגם בשם SX4.
קרוסאובר הגיע לישראל בספטמבר 2013, ולא השתנה בשנים הראשונות לחיו. הוא מתבסס על פלטפורמה חדשה (שגם משרתת את ויטארה), ומציג ממדים גדולים מקודמו (בתצורת ההאצ'בק): תוספת אורך של 16.5 ס"מ, רוחב של ס"מ אחד, וצמיחה משמעותית של 10 ס"מ בבסיס הגלגלים. הגובה ירד בס"מ.
הוא הגיע לישראל עם אותו מנוע 1.6 ל' שהיה בדור הקודם לאחר שעבר טיפול מאסיבי של הורדת משקל והפחתת חיכוך, שיחד עם מערכת הזרקה חדשה אומרים לחסוך בדלק ולשפר את הגמישות. למרות הכול, נתוני ההספק והמומנט נותרו זהים (120 כ"ס ו-15.9 קג"מ). תיבת ההילוכים האוטומטית חדשה. כעת זו תיבה רציפה עם 7 הילוכים קבועים, לעומת תיבה פלנטרית מיושנת עם 4 הילוכים. ויש גם תיבה ידנית (5 הילוכים). הגרסה הידנית מוצעת בהנעה קדמית, כשהאוטומטית בהנעה קדמית או בהנעה כפולה חדשה שהוצגה לראשונה בדגם הזה ונקראת ALL-GRIP.
יש שתי רמות גימור, GLS עם 7 כריות אוויר, בקרת שיוט, שליטה מההגה על מערכת השמע וחיבור USB. רמת GLX מוסיפה חישוקים קלים (גם בגודל "17), הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, לחצן התנעה ופנסי ערפל קדמיים. ארגון EuroNCAP בחן את הדגם כשהוצג ב-2013 והעניק לו 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
בחלק מהמדינות סוזוקי קרוסאובר 2015 ממוצב כמכונית משפחתית, באחרות כרכב פנאי. העיצוב הוא בדיוק כזה. הקווים הרמוניים כשקישוטי הפלסטיק בתחתית המרכב מעניקים לו את מראה הקשוח.
-
תא נוסעים ומטען
הפנים נראה טוב יותר מהחוץ, עם קווים עדינים ומאופקים, ונגיעות מוכספות קלות שמוסיפות צבע. ועדיין השחור והפשטות שולטים בחלל.
נוחות הישיבה סבירה-טובה בגלל המושבים המעט קשים מידי, ויש שפע של מרחב פנים הן מלפנים והן מאחור. ברמת הגימור הבכירה יש שני מצבים למשענת המושבים האחוריים. תא המטען גדול ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע זהים לאלו של המנוע בדור הקודם, אבל הוא משודך לתיבת הילוכים חדשה – רציפה בעלת שבעה יחסים קבועים מראש. בשיוט או נסיעה עירונית רגועה, התיבה מאפשרת שיוט רגוע ושקט בסל"ד נמוך. בנהיגה אגרסיבית הביצועים טובים, אך זה מלווה ברעש מנוע נוכח. התיבה הידנית נוחה לשימוש ובשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה ומהחסכוניות בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה סבירה כל עוד הכביש לא מאתגר במיוחד. מחוץ לעיר חסר מעט ריסון, ועל כביש גלי הרכב מתנדנד קלות. בנוסף בידוד הרעשים (כביש, רוח ומנוע) חסר, כך שקרוסאובר מסכם חלק זה, עם ציון ממוצע-מינוס.
בסוזוקי מספרים שהצוות שכייל את שלדת קרוסאובר הוא הצוות שפיתח את סוויפט, וזה מורגש. ההתנהגות צפויה, רהוטה ואפילו תעלה חיוך מדי פעם. נסיעה על השביל זרוע האבנים השתולות הראה משהו לגבי החומר ממנו עשוי סוזוקי קרוסאובר 2015. במהירות של 50-60 קמ"ש על השביל הוא הציג ספיגה נהדרת.
 
-
תמורה למחיר
בדור חדש קרוסאובר מתפקד גם על תקן המכונית המשפחתית של סוזוקי בארץ. הוא מרווח, מאובזר ומתומחר היטב כך שהתמורה גבוהה.
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2015
אין שינוי בדגם בשנה זו (ולמעשה מיום השקת הדגם ב-2013).
-
סיכום
תג המחיר של גרסת ההנעה הכפולה האוטומטית הופך אותו לרכב ההנעה הכפולה הזול בישראל. מחיר גרסת ההנעה הקדמית האוטומטית נמוך משמעותית ממשפחתית עדכנית, ויש גם ידנית במחיר מוזל עוד יותר.