סוזוקי קרוסאובר 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של קרוסאובר הגיע לישראל בספטמבר 2013, ולא השתנה עד פברואר 2017 עם הגעת מתיחת הפנים לדגם.
השינוי המהותי ביותר בדגם נוגע ליחידת הכוח. לראשונה קרוסאובר מקבל מנוע טורבו-בנזין: 4 צילינדרים בנפח 1.4 ל', 140 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית פלנטרית. ההנעה היא קדמית בלבד (לפני מתיחת הפנים היתה גם אופציה להנעה כפולה). בעתיד יחידה זו גם תוצע בויטארה שגם תציע מנוע נוסף חדש שהוצג כעת ולא מגיע לקרוסאובר בישראל (אבל כן בעולם): 3 צילינדרים בנפח 1.0 ל' טורבו עם 110 כ"ס. יחידת הכוח החדשה מחליפה את מנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי 120 כ"ס הוותיק ששורשיו עוד בדור הקודם של הדגם כמו גם את תיבות ההילוכים: האוטומטית רציפה ששירתה את סוזוקי קדנציה קצרה יחסית, וגם הידנית עם 5 הילוכים שהוחלפה בכזו עם 6 הילוכים. צריכת הדלק ובעיקר הביצועים, טובים משמעותית.
לא רק את יחידת הכוח הוא חולק עם ויטארה אלא גם את הפלטפורמה, כשבין השניים לקרוסאובר ממדים מעט גדולים יותר. השם קרוסאובר הוא ייחודי לישראל. בכל העולם הוא נמכר בשם 'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. אצלנו השמיטו את שם הדגם SX4 ונותרו רק עם התוספת לכינוי, 'קרוסאובר'. למה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
סוזוקי ניצלה את מתיחת הפנים להדגשת הנוכחות ויכולת "הפנאי" כצו האופנה. לכן החרטום הפך בוהק ומודגש, ומרווח הגחון עלה ב-1 ס"מ ל-18 ס"מ. בתא הנוסעים הוחלף החלק העליון של הדשבורד בחומר רך יותר (מהלך דומה יבוצע בעוד כשנתיים, במתיחת הפנים של סוזוקי ויטארה).
שינוי נוסף נוגע להפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית, כעת יש רק את רמת הגימור הבכירה, GLX, שזהה בתכולתה לבעבר. זו כוללת חישוקי "17 קלים, לחצן התנעה, בקרת אקלים דו-אזורית, כיוון זווית למשענת המושב האחורי וגלגל הגה מצופה עור, פנסי ערפל, קיפול חשמלי למראות הצד, מסילות גגון וגימור אלומיניום (דמוי 'מגיני גחון') לפגושים מבחוץ ועוד. מערכת מולטימדיה ומצלמת הרוורס מוצעים כאופציה, בהתקנה מקומית במקום מערכת שמע מקורית.
בהיבט הבטיחותי אין שינוי וקרוסאובר המחודש לא מיוצר בעולם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. לכן בישראל הוא מוצע עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. הוא נבחן במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP כשהוצג בשנת 2013, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים, מרווח הגחון גדל כדי לחזק את הזיקה לתחום הפנאי הפופולארי. יחד עם עדכוני הכרום בחרטום, לקרוסאובר המחודש נוכחות גדולה יותר על הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
במסגרת מתיחת הפנים גם תא הנוסעים עבר שדרוג, עם חומרים נעימים יותר ותחושה מעט עשירה יותר מבעבר. רשימת האבזור הנאה תורמת גם היא, למרות שמערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית ובתוספת תשלום לא נוחה לתפעול.
לזכות סוזוקי קרוסאובר 2017 מרחב טוב הן מלפנים והן מאחור ולחובתו מושבים נוקשים. המושבים מאחור מאפשרים בחירה בין שני מצבים למשענת. תא המטען נדיב.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו מספק ביצועים זריזים ומעולים לקבוצה. תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה זריזה ויעילה. לגרסה הידנית תפעול נוח למעט שילוב להילוך אחורי, ומצמד מעט רחוק. בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה מהמקובל.
-
נוחות והתנהגות
מתלי קרוסאובר הם על הצד הנוקשה. זה מרסן את המרכב ותנודות הגוף, אולם שברי אספלט חדים אינם מטופלים כראוי במיוחד בעיר. כשעולה המהירות הנוחות משתפרת אבל לא בהרבה ומצטרפים רעשי דרך (מנוע, רוח ובעיקר כביש).
בתחום התנהגות סוזוקי קרוסאובר 2017 מפתיע לטובה. הבלמים מוסיפים נשיכה ראויה ומשלימים תמונה חיוביות. במתיחת הפנים הגביהו את הקרוסאובר מהקרקע ב-10 מ"מ. יחד עם המתלים הקשיחים יחסית, ששומרים את הגחון גבוה גם תחת עומס, מתקבלת יכולת שבילים לא רעה.
 
-
תמורה למחיר
יחידת הכוח החדשה מתקנת את אחת מנקודות התורפה של קרוסאובר לפני מתיחת הפנים. הוא מציע ביצועים מצוינים ונפטר מבעיית רעשי המנוע. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-4000 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.6 עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2017
מתיחת פנים לדור השני של SX4, מנוע חדש (לראשונה הדגם מקבל מנוע טורבו-בנזין), תיבות הילוכים חדשות: אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים במקום תיבה אוטומטית רציפה, ותיבה ידנית עם 6 הילוכים במקום ידנית עם 5 הילוכים. שינויים קוסמטיים חיצוניים, כשבתא הנוסעים נמצא חומר אחר לחלק העליון של הדשבורד. הפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית GLS, והפסקת שיווק קרוסאובר הנעה כפולה.
-
סיכום
תג המחיר אחרי מתיחת הפנים התייקר משמעותית ומציב אותו במרכז טווח המחירים של המתחרים – גם מהצד המשפחתי-קומפקטי וגם מצד הפנאי. תנאי הפתיחה שלו קשים משל קודמו.