סוזוקי קרוסאובר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני והנוכחי כבר וותיק, ובשנה הבאה יוחלף בדור חדש ושלישי בשושלת. הוא עלה לישראל בספטמבר 2013, ומאז עודכן שלוש פעמים. בפברואר 2017 עם הגעת מתיחת הפנים לדגם, בספטמבר 2019 כשזכה (לראשונה) במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, וביוני 2021 עם החלפת יחידת הכוח, בכזו שמשלבת גם מערך היברידי מתון.
בעולם הדגם מכונה 'S-קרוס', עם או ללא תוספת 'SX4'. ישראל זה המקום היחיד בעולם שהדגם נקרא 'קרוסאובר'. הסיבה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
השנה כל דגמי סוזוקי עברו מסע להטמעת מערך היברידי מתון. איגניס וסוויפט קיבלו מערך כזה של 12 וולט, ויטארה וקרוסאובר צוידו בכזה של 48 וולט. במקרה של קרוסאובר ההספק ירד מ-140 ל-129 כ"ס, המומנט עלה מ-22.4 קג"מ (ב-1500 סל"ד) ל-24 קג"מ (2000 סל"ד). נתון ההאצה ל-100 קמ"ש נותר כשהיה: 9.5 שניות. צריכת הדלק השתפרה בכ-17%. הכוח עובר לתיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית או ידנית ומניע את הגלגלים הקדמיים בלבד.
קרוסאובר חולק עם ויטארה (המעט קטן ממנוע) פלטפורמה, מכלולים שונים, ומאז מתיחות הפנים של שניהם גם את יחידת הכוח. הוא מגיע אלינו רק ברמת גימור אחת, GLX שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018.
הוא מוצע גם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובהן: בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אך לא התרעה על סטייה מנתיב, כך שנדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית (ומוצע עם מובילאיי). קרוסאובר נבחן במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP כשהוצג בשנת 2013, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי מייצרת מכוניות קטנות, ויודעת להקנות להן הופעה של רכב שנראה גדול יותר ממה שהוא באמת. זה המקרה גם כאן עם פנסים גדולים, חרטום בוהק וכו'. האשליה עובדת, אבל העיצוב עדיין נעדר "מעוף".
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סוזוקי קרוסאובר 2021 נראית מעט מיושנת. למשל אין מקום להניח את הסלולר. איכות ההרכבה והגימור בסדר. המולטימדיה בינונית: המסך קטן, הוא אינו חד וסובל מהשתקפויות.
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה החוצה גם, אך זה ללוח המחוונים אינו מלא. המרחב מאחור טוב בכל ממד. המושבים נוחים, אבל לקדמיים משענת קמורה מידי, ולאחוריים משענות ראש שאינן נוחות. תא המטען גדול יחסית (440 ל') ויספק כל צורך.
 
-
מנוע וביצועים
על אף הירידה בהספק, הביצועים טובים מאוד – בזכות המומנט שגדל, והמנוע החשמלי הקטן. בשיוט המנוע פועל במתינות, וכשנדרש יודע לספק את הסחורה. יש לכך מחיר: רעש מעל 4000 סל"ד. המערך ההיברידי כמעט ואינו מורגש. פעולת התיבה חלקה לרוב. צריכת הדלק טובה, דומה לממוצע הקטגוריה עם 11.9 ק"מ ליטר בתוואי המבחן.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה ממוצעת. בעיר הוא מתקשה להתמודד עם שיבושים גדולים, ומחוץ לעיר עם כביש גלי שגורם לתזוזת יתר. רעשי הדרך בולטים (של המנוע מעל 4000 סל"ד, ושל רעשי הכביש והרוח מעל 90 קמ"ש).
היכולת הדינמית טובה על אף זוויות הגלגול המוחשיות. נוחות הנסיעה בשבילים סבירה-טובה.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי קרוסאובר 2021 מביא יחידת כוח חסכנית יותר, המעניקה כקודמתה ביצועים טובים ומספקים, גם במצבי עומס. הוא מרווח בתא הנוסעים ובתא המטען, אבל המתחרים מציעים הרבה יותר בטווח מחירים אטרקטיבי בהרבה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-2100 יחידות.
אחריה גרסת GLX היבריד 1.4 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2021
ציוד הדגם במערך היברידי-מתון. מנוע טורבו-בנזין 1.4 ל', 129 כ"ס ומערך היברידי-מתון מחליפים את מנוע הטורבו-בנזין הקודם (1.4 ל' 140 כ"ס).
-
סיכום
המחיר גבוה ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים, שחלקם זול יותר, אחרים מתקדמים בהרבה.