סוזוקי קרוסאובר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של קרוסאובר הגיע לישראל בספטמבר 2013, ולא השתנה כלל עד פברואר 2017 עם הגעת מתיחת הפנים לדגם. השנה חל שינוי נוסף כשבספטמבר נוספו לראשונה בדגם, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובהן בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אין עדיין התרעת סטייה מנתיב, ולכן הדגם מחויב בהתרעה שכזו בהתקנה מקומית. מענין לציין שאחיו לפלטפורמה, ויטארה, מוצע בישראל משנה זו עם מערכת שכזו ומערכות בטיחות נוספות.
לא רק פלטפורמה חולק קרוסאובר עם ויטארה, אלא גם מכלולים שונים, ויחידת כוח. זהו מנוע 1.4 ל', 140 כ"ס, הנעה קדמית שמשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים או ידנית עם שישה הילוכים.
השם קרוסאובר משמש את הדגם רק בישראל. בכל העולם הדגם נמכר בשם 'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. למה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
יש רק רמת גימור אחת, GLX שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018. במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP קרוסאובר נבחן כשהוצג בשנת 2013, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
קרוסאובר לא היה אוטו יפה מהרגע הראשון, תוספת הברק בשבכה הקדמית, והגדלת מרווח הגחון, גורמים לו לבלוט.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של סוזוקי קרוסאובר 2019 כבר מרגיש מעט מיושן. זה בגלל העיצוב, הגימור ובעיקר החומרים. צג המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות.
תנוחת הנהיגה המוגבהת יוצרת תחושה של רכב פנאי אבל אינה מושלמת כשבנוסף המושבים מעייפים לאורך זמן. מאחור המרחב טוב ממה שמספר אורך בסיס הגלגלים. תא המטען יעיל ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
סוזוקי קרוסאובר מאיץ בקלילות בכל מצב, ומשאיר את רוב התנועה על הכביש מאחור. תיבת ההילוכים האוטומטית זריזה ויעילה, לתיבה הידנית שילוב לא נוח להילוך אחורי, והמצמד מעט רחוק. בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה וממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים לא מצליחים ליטול את העוקץ משיבושים חדים, ומעבירים חבטה חדה אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר המתלים מצליחים לעגל מעט את הפינות החדות, אך מייצרים צליל חבטה רם. בידוד הרעשים (מנוע, רוח והעיקר כביש) לא מהטובים.
האחיזה טובה, ההיגוי החלטי גם אם חסר מידע, והבלמים בעלי נשיכה ראשונית חזקה ועוצמה טובה. בזכות מרווח גחון גבוה (יחסית) יכולת הנסיעה בשבילי כורכר או חול לא עמוק, נאה ביותר עם נוחות מפתיעה.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי קרוסאובר 2019 מתמקם במרכז הטבלה גם מהצד המשפחתי-קומפקטי וגם מצד הפנאי. תא הנוסעים שלו כבר מרגיש מיושן, ויתרון המחיר שהיה בעבר כבר איננו. התמורה סבירה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-2700 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.4 טורבו ידני עם כ-60 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2019
לראשונה נוספו לדגם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובהן: בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. כיוון שהוא עדיין מחסיר התרעת סטייה מנתיב, קרוסאובר מחויב בהתקנת התרעה שכזו (ומוצע עם מובילאיי).
-
סיכום
הוא כבר אינו זול כבעבר, והמתחרים מצעים תנאים משופרים.