סוזוקי קרוסאובר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קרוסאובר הוא התשובה של סוזוקי לטרנד רכבי הפנאי הקטנים ששוטף אותנו (ואת העולם) בשנים האחרונות. זהו דור שני לדגם שהגיע לישראל בספטמבר 2013 ולא השתנה עד הגעת מתיחת הפנים שעלתה לישראל בפברואר 2017. בשנה זו לא חלו שינויים בדגם שהמשיך כרגיל.
השם קרוסאובר הוא ייחודי לישראל. בכל העולם הדגם נמכר בשם 'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. אצלנו שם הדגם 'SX4' הושמט, כשהתוספת לכינוי, 'קרוסאובר' נותרה לבדה. למה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
קרוסאובר חולק עם ויטארה פלטפורמה, כשבסיס הגלגלים בקרוסאובר גדול ב-10 ס"מ ביחס לויטארה. השניים גם חולקים מכלולים שונים, ואחרי מתיחת הפנים של ויטארה (שתתרחש ב-2019) גם את יחידת הכוח. יחידת הכוח בקרוסאובר מוגדשת טורבו, בנפח 1.4 ל', מספקת 140 כ"ס, מניעה את הגלגלים הקדמיים בלבד, ומשודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים או ידנית עם שישה הילוכים. ויטארה יוצע גם עם מנוע 1.0 ל' מוגדש טורבו.
יש רק רמת גימור אחת, GLX, שזהה למה שהיה בעבר. פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018. בהיבט הבטיחותי אין שינוי. קרוסאובר לא מיוצר בעולם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, ובישראל הוא מוצע עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא נבחן כשהוצג בשנת 2013, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
המרכב המוגבה ומגיני הפלסטיק בתחתית המרכב וסביב בתי הגלגלים תורמים לאווירת הפנאי כשהחרטום הבוהק משפר את הנוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של קרוסאובר לא היה מנקודות החוזק של הדגם. זה המצב גם אחרי מתיחת הפנים שהתרחשה שנה שעברה. איכות החומרים פחות טובה מהמקובל, וכך גם רמת הגימור. צג המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות.
סוזוקי קרוסאובר 2018 מציע מרחב טוב מלפנים ומאחור, כשהמושבים לא נוחים לאורך זמן. את משענת המושבים האחוריים ניתן לכוון בין שני מצבים. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 140 כ"ס קרוסאובר זריז ומגיב בעליזות לכל לחיצה על דוושת התאוצה. תיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ונעימה. לתיבה הידנית מצמד מעט רחוק, והשילוב להילוך אחורי לא נוח. צריכת הדלק מצוינת בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
המרכב מרוסן, ושינויי גובה לא מצליחים להוציא את סוזוקי קרוסאובר 2018 מאיזון. אולם במפגש עם שברי אספלט חדים, בעיקר בעיר, קרוסאובר מתפקד פחות טוב. רעשי הדרך בולטים בעיקר רעשי הכביש ומעט פחות של המנוע והרוח.
התנהגות כביש צפויה, בטוחה ומהנה. והבלמים מתפקדים היטב. בשבילים הוא נעים עד שמגיעים הבורות שגוררים רעשי מתלים.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי קרוסאובר הוא תחליף הולם למכונית משפחתית. הוא מרווח, בעל תא מטען מספק, מתנהג על הכביש כמשפחתית לכל דבר, מאובזר ועכשיו גם עם מנוע טורבו נמרץ. התמורה עדיין טובה, אבל התחרות גוברת והיא פחות טובה מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-4200 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.4 טורבו ידני עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2018
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מתמקם לו בנוחות בין שתי קטגוריות: מהצד האחד רכבי הפנאי הקטנים ואילו מהצד השני המשפחתיות הקלאסיות. אבל המחיר יקר מבעבר.