סוזוקי איגניס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2015 הציגה סוזוקי את הדור השני של האיגניס – כעשור לאחר סיום ייצור הדור הראשון שהיה בכלל רכב מעט גדול יותר (מקטגוריית הסופרמיני). לישראל הדגם הגיע באמצע 2016 והמשיך ללא שינוי עד מתיחת הפנים שהגיע ישראל באוקטובר 2020.
הדור הזה של האיגניס מנסה להמציא קטגוריה חדשה – מיני קרוסאובר. כלומר: מכונית מקטגוריית מיני, עם סממני שטח כמו סרחי עודף קצרים ומרווח גחון יחסית גדול (18 ס"מ).
הוא מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות של סוזוקי שמשרתת בין היתר את סלריו, סוויפט ובאלנו, וממדיו מציבים אותו כאחד מהדגמים היותר גדולים בקטגוריית המיני. יחידת הכוח דומה לזו של הבלאנו: 1.2 ל', 4 צילינדרים עם שני מזרקים לצילינדר, 90 כ"ס. הוא משווק בישראל עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים) או אוטומטית-רציפה.
יש רק רמת גימור אחת (GLX) שכוללת חישוקי "16, בקרת אקלים, בקרת שיוט, לחצן התנעה, מוטות מטען, תאורת לד ועוד. כסטנדרט נמצא מערך שמע מקורי שכולל בלוטות', ושליטה מגלגל ההגה, כשבתוספת תשלום מוצעת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם אפליקציית ווייז.
בחו"ל הוא מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, שעזרו לו לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EURONCAP. אולם לישראל הדגם הגיע בלי מערכות אלה, ולכן זכאי לציון המאכזב של שלושה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
החזית אגרסיבית ומלאת נוכחות, הזנב – שמשלב אלמנטים מתקופה נוסטלגית של סוזוקי, ומדגם שכונתה במערב SC100GX (וויזקיד) – פחות מוצלח.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של סוזוקי איגניס 2018 ממשיך את המראה המיוחד, אך הפלסטיקה פשוטה (בדומה למקובל בקטגורית המיני) ומשענות היד לא נוחות. האבזור חריג לטובה בקטגורית מיני עם פרטים כמו מפתח החכם ובקרת האקלים. מערכת השמע המקורית מעט מיושנת. מלפנים, מאחור וגם בתא המטען המרחב גדול מהממוצע.
-
מנוע וביצועים
ברוב תנאי הדרך, 90 כ"ס הם די והותר עבור איגניס הקליל, אבל לא כשנדרש יותר. בנוסף הוא גם רועש כשאופי התיבה האוטומטית הרציפה עוד מעצים את הרעש. לידנית תחושה זריזה למרות שהמספרים הרשמים לא תומכים בכך. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
הקרוסאובר הקטן מפגין נוחות טובה יחסית במתאר העירוני והבינעירוני. בידוד הרעשים לוקה בחסר באופן בולט (מנוע, רוח וכביש). האחיזה אינה גבוהה והאיגניס אינו נוסך ביטחון. בזכות בקרת משיכה יעילה ומרווח גחון נאה, יכולות השטח טובות.
-
תמורה למחיר
סוזוקי איגניס 2018 מציע משהו אחר, מקורי, צעיר ואופנתי מהקו המקובל. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-2000 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.2 ליטר ידנית עם כ-100 יחידות.
 
-
סיכום
איגניס הצליח לבדל את עצמו ממכוניות המיני ה"רגילות".