סוזוקי איגניס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם הצגת הדור השני של האיגניס, סוזוקי למעשה הציתה קטגוריה חדשה – מיני קרוסאובר. כלומר: מכונית מקטגוריית מיני, עם סממני שטח כמו סרחי עודף קצרים ומרווח גחון יחסית גדול (18 ס"מ). לישראל הגיע הדגם באמצע 2016 והמשיך ללא שינוי עד מתיחת הפנים שהגיע ישראל באוקטובר 2020. בשנה זו לא חל שינוי כלשהו בדגם שהמשיך כרגיל.
המנוע הוא בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ל', 83 כ"ס, עם מערך היבריד-מתון (SHVS). המערך (12 וולט) כולל סוללת ליתיום קטנה, האוגרת אנרגיה בזמן בלימה, וסטרטר/אלטרנטור המשמש כמנוע עזר חשמלי בזמן תאוצות, ויכול להוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. הוא לא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד, ובעיקר מסייע לצרוך פחות בנזין ולעדן את פעולת מערכת הדימום/התנעה. יש שתי תיבות הילוכים לבחירה: אוטומטית-רציפה (עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה הילוכים קבועים באמצעות ידיות מאחורי ההגה) או ידנית (חמישה הילוכים).
יש רק רמת גימור אחת GLX שכוללת מולטימדיה עם צג "7 (בהתקנה מקומית), תאורת לד, חישוקי "16, בקרת אקלים, מפתח חכם ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
יש שפע סממני שטח, מהקורה הרחבה מאחור, קורות הגג הבולטות, דמוי המגן מלפנים וכמובן מרווח הגחון הגדול. התוצאה מיוחדת ושונה, גם אם היא לא לטעמם של כולם.
-
תא נוסעים ומטען
הקווים החדים והמשטחים הרבועים של החוץ ממשיכים גם במפנים. העיצוב מוצלח ואיכות החומרים סבירה לז'אנר. צג המולטימדיה בסדר והאבזור נאה. גם מאחור וגם בתא המטען מציע האיגניס יותר ממה שמקובל. מפתח הדלתות גדול, אבל המושבים לא נוחים לאורך זמן, ומשענות היד לא נוחות.
-
מנוע וביצועים
ההספק לא גבוה, והביצועים סבירים. בהתנהלות עירונית לא מורגש מחסור וכך גם בשיוט, אבל עקיפה בכביש בינעירוני זה כבר סיפור אחר, ובכביש עם מסלול אחד לכל כיוון מצריך תכנון מראש. המנוע יחסית רועש בסל"ד גבוה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סה"כ סבירה. הכיול הבסיסי יחסית רך ומצליח להתמודד טוב יותר עם פגמים קטנים מאשר אלה הגדולים. המצב הזה נשמר גם כשעולה המהירות ואז מגלים שגם חסר ריסון, וגם שבידוד הרעשים לא מספיק מוצלח עם יותר מידי רעשי מנוע, רוח וכביש. בגלל הגובה והמתלים הרכים יחסית, איגניס אינו מרגיש יציב במיוחד על הכביש עם יותר מידי תנודות גוף. בזכות רדיוס סיבוב קטן, התמרון העירוני נוח. יכולות השטח טובות.
-
תמורה למחיר
איגניס הוא מיני יעיל מאוד לעיר, עם מרחב מכובד ביותר גם מאחור. המחיר לא זול, אבל הוא גם מציע תכונה נוספת, ייחודית: הוא מיני יחיד במינו שיאפשר לקפוץ לטיול שבילים חביב הרחק מהכביש. התמורה בינונית-פלוס.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר היבריד עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.25 ליטר עם כ-200 יחידות.
 
-
בטיחות
עד מתיחת הפנים של 2020, איגניס היה זכאי לשלושה כוכבי בטיחות. אבל אחרי מתיחת הפנים הגיע הדגם לישראל גם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (שלא היו בעבר) ובהן בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעה על ערנות נהג. עם מערכות אלה איגניס זכאי לציון של חמישה כוכבי בטיחות של EURONCAP, אבל במבחן מחמיר פחות מזה שנהוג כיום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה לקטגוריה כשאנחנו מדדנו במבחן המאומץ שלנו 11.9 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסוזוקי איגניס 2021
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רכב חמוד וחביב מאוד למראה שמתיימר להיות קשוח.