סוזוקי איגניס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כעשור לאחר סיום ייצור הדור הראשון של האיגניס, הציגה סוזוקי את הדור השני שלמעשה ניסה להמציא קטגוריה חדשה – מיני קרוסאובר. כלומר: מכונית מקטגוריית מיני, עם סממני שטח כמו סרחי עודף קצרים ומרווח גחון יחסית גדול (18 ס"מ). לישראל הגיע הדגם באמצע 2016 והמשיך ללא שינוי עד מתיחת הפנים שהגיע ישראל באוקטובר 2020.
איגניס מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות של סוזוקי (כמו סלריו, סוויפט ובאלנו), וממדיו מציבים אותו כאחד מהדגמים היותר גדולים בקטגוריית המיני. יחידת הכוח דומה לזו של הבלאנו: 1.2 ל', 4 צילינדרים עם שני מזרקים לצילינדר, 90 כ"ס. הוא משווק בישראל עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים) או אוטומטית-רציפה.
יש רק רמת גימור אחת (GLX) שכוללת חישוקי "16, בקרת שיוט, בקרת אקלים, לחצן התנעה, תאורת לד, מוטות מטען ועוד. כסטנדרט נמצא מערך שמע מקורי שכולל בלוטות', ושליטה מגלגל ההגה, כשבתוספת תשלום מוצעת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם אפליקציית ווייז.
בחו"ל הוא מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, שעזרו לו לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EURONCAP. אולם לישראל הדגם הגיע בלי מערכות אלה, ולכן זכאי לציון המאכזב של שלושה כוכבי בטיחות. מערכות אלה יצטרפו במסגרת מתיחת הפנים לדגם שתגיע בסוף 2020.
-
עיצוב ונוכחות
יש משהו חביב ובולט במראה של סוזוקי איגניס 2019, ובעיקר בחזית החייכנית. הזנב עוצב בהשראת דגם משנות ה-70 של המאה הקודמת שכונה SC100GX (וויזקיד), ונראה מעט כבד ודחוס.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עשוי חומרים פשוטים ומשענות היד לא נוחות, אך הוא מעוצב נהדר וכולל שפע של אבזור (גם אם המתחרים כבר סוגרים פערים). מאחור המרחב טוב לרכב שכזה, וגדול מרוב המתחרים. גם תא המטען גדול יחסית ונוח.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח מציעה ביצועים סבירים. במאמץ המנוע רועש מידי, במיוחד בשילוב לתיבה האוטומטית שאופיה גורר שהייה בסל"ד גבוה. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
המתלים סופגים את רוב שיבושי הכביש, כשבנסיעה בינעירונית מתגלה החיסרון הגדול – העדר בידוד של רעשי מנוע, כביש ורוח. כיוון שמדובר ברכב צר וגבוה, סוזוקי איגניס 2019 רגיש לרוחות צד חזקות. יכולת השטח מפתיעה לטובה.
-
תמורה למחיר
איגניס שובה את לבך עם העיניים הגדולות האלה. חמוד-חמוד-חמוד. אבל הוא מחסיר מערכות בטיחות אקטיביות שכבר יש למתחרות. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-1600 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.2 ליטר ידנית עם כ-70 יחידות.
 
-
סיכום
משב רוח מרענן בתחום מכוניות המיני.