סוזוקי איגניס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הראשון של סוזוקי איגניס יוצר בין 2000 ל-2006 והיה שייך לקטגוריית הסופרמיני. הדור השני הוצג בסוף 2015, ירד מידה ולמעשה ברא קטגוריה חדשה – מיני קרוסאובר. כלומר: מכונית מקטגוריית מיני, עם מרווח גחון גדול יחסית (18 ס"מ), סרחי עודף קצרים, ועוד סממני שטח שונים. לישראל הגיע באמצע 2016 ונמכר בינתיים ללא מתחרים ישירים.
הוא מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות החדשה של סוזוקי שמשרתת בין היתר את סלריו, סוויפט ובאלנו, וממדיו מציבים אות ברף העליון של קטגוריית המיני.
בחרטומו מנוע ה-4 צילינדרים החדש בנפח 1.2 ל' עם שני מזרקים לצילינדר, 90 כ"ס, שנמצא בבאלנו. הוא משווק בישראל עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים) או אוטומטית-רציפה. בחו"ל מוצעות גרסאות נוספות, כמו כאלה עם הנעה כפולה (וסרן אחורי חי!) גרסאות היברידיות-קלות (SHVS) שמשולבות בינתיים רק עם תיבה ידנית.
איגניס מוצע ברמת גימור אחת (GLX) עם אבזור עשיר יחסית לסגמנט. זו כוללת חישוקי "16, בקרת אקלים, בקרת שיוט, לחצן התנעה, מוטות מטען, תאורת לד ועוד. הדגם יוצע כסטנדרט עם מערך שמע מקורי שכולל בלוטות', ושליטה מגלגל ההגה, כשמולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם אפליקציית ווייז מוצעת בתוספת תשלום.
בחו"ל הוא מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, שעזרו לו לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EURONCAP. אולם לישראל הדגם הגיע בלי מערכות אלה, ולכן זכאי לציון המאכזב של שלושה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי איגניס 2017 לא ממש דומה לשום דבר אחר על הכביש. מלפנים הוא נאה ומעביר היטב את מסר ה"שטח". מהצד העסק כבר פחות מוצלח, בעיקר בגלל קורה C עבה מאוד (בהשראת דגם SC100GX, ויזקיד), שיוצרת זנב כבד ודחוס מדי.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים פשוטים (כמקובל בקטגוריית המיני) ומשענות היד לא נוחות. אבל העיצוב מקורי, שילוב הגוונים הנאה והאבזור הרב יוצרים תחושה צעירה ועליזה. מערכת השמע המקורית מעט מיושנת. המרחב מלפנים ומאחור גדול מהמוצע בדגמי מיני וכך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' בשילוב התיבה האוטומטית-רציפה, מצליחים לנייד את האיגניס בקצב סביר. במאמץ, המנוע מתקשה לנייד את המאסה ומוחה על כך בקול רם. התיבה הידנית מרגישה זריזה יותר מהאוטומטית, למרות שהנתונים מראים אחרת. צריכת הדלק מעולה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך יחסית מאפשר לאיגניס להציע נוחות סבירה, בייחוד כאשר השיבושים אינם גדולים. יש אפילו יכולות שטח לא אופייניות. אבל חסר לו עידון וריסון, והוא רועש מידי. זוויות הגלגול מוחשיות והמכונית רגישה לרוחות צד חזקות.
-
תמורה למחיר
סוזוקי איגניס 2017 הוא משב רוח מרענן בתחום מכוניות המיני. ומציע תמורה טובה לכסף.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-2200 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.2 ליטר ידנית עם כ-100 יחידות.
-
סיכום
לאיגניס יש את מה שנדרש כדי ללכוד את לב הקהל.