סוזוקי ויטארה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של ויטארה ממשיך שושלת ארוכה שהחלה בדגם שקיים מ-1988. אבל בעוד הדורות הראשונים התמודדו בקטגוריה הקומפקטית עם ממדים דומים ליונדאי טוסון, הדור החדש ירד קטגוריה, לממדים של סיאט ארונה, ובמקביל ויתר על יכולת השטח המצוינת של קודמו.
ויטארה הנוכחי עלה לישראל באוגוסט 2015 ולא השתנה בשנה זו. הוא החליף את קודמו שהתגלגל במשך עשור, ומציע: פלטפורמה שונה, מכלולים ויחידות כוח אחרות, וממדים קטנים משמעותית. ביחס לקודמו הוא קצר ב-32.6 ס"מ, בעל בסיס גלגלים קטן ב-13.9 ס"מ, צר ב-3.6 ס"מ ונמוך ב-8.4 ס"מ. הדור החדש של ויטארה מבוסס על פלטפורמת סוזוקי קרוסאובר וגם ביחס אליו הוא קצר (10 ס"מ מאוד משמעותיים), עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ.
בחרטומו יחידת כוח אחת: בנזין 1.6 ל' עם 120 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. המנוע זהה לזה שנמצא בסוזוקי קרוסאובר, כשתיבת ההילוכים שונה (רציפה בקרוסאובר). בכל מקרה מדובר ביחידת כוח שונה לגמרי מזו שהיתה בדור הקודם: 2.4 ל' עם 166 ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים. כדי לשמור אל מורשת השטח הוא מוצע גם בהנעה כפולה (All Grip), אבל ללא הילוך כוח שהיה בעבר.
יש רמת גימור אחת, GLX להנעה קדמית ורמה אחת GLX-V להנעה כפולה. פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם 2015. ויטארה השיג ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של ארגון EuroNCAP, אך הוא נבחן עם מערכת בלימה אוטונומית, שלא מוצעת בארץ, ובמקומה יש רק מערכת התרעה של מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נאה ומודרני ופריטים שונים מחברי את הדגם לשושלת, למשל קו מכסה המנוע והפנסים.
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים סוזוקי ויטארה 2016 מקרין פנאי. זה מורגש בתנוחת הנהיגה הזקופה ובתוספות קטנות כמו שעון הזמן שממוקם במרכז בין שני פתחי המיזוג בראש הקונסולה. סביבת הנהג פשוטה למדי עם פלסטיק קשיח, כפתורים זולים למראה ומערכת שמע שנראית מיושנת. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת יותר.
לאור העובדה שויטארה קצר מקרוסאובר עליו הוא מבוסס, המרחב במושב האחורי פחות טוב מבקרוסאובר אבל מספק, בייחוד לרגליים. המושבים נוחים והישיבה גבוהה. תא המטען גדול יחסית לסגמנט ובעל מבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ויטארה לא מציע הספק מרשים, אך בשילוב עם משקל קל יחסית לקטגוריה מתקבלים ביצועים נאותים, ואין בעיה לעקוף גם בעליה. בסל"ד גבוה הוא רועש, התחושה מאומצת, אך עולה לשם בשמחה כשצריך לגייס את כל הסוסים. תיבת ההילוכים חלקה וזריזה, וצריכת הדלק מהחסכוניות בקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
במהירות נמוכה הוא סופג את השיבושים בצורה פחות יעילה מאשר במהירות בינונית וגבוהה. כך שבעיר נוחות הנסיעה היא סבירה-טובה, ובכביש הבינעירוני נוחות הנסיעה טובה. בידוד הרעשים (כביש, רוח ומנוע) לא מוצלח, אבל לא חריג לקטגוריה.
התנהגות הכביש טובה ומאוזנת. ההגה החשמלי מציע משקל טוב ופעולה מדויקת. ההערה היחידה נוגעת לרגישות לרוחות צד במהירות גבוהה.
הרושם בנסיעת שבילים חסון, כשהיכולת גם אם פחות טובה משמעותית, עדיפה על רוב המתחרים.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי ויטארה 2016 קולע היטב אל לב הקטגוריה אליו כוון, עם עיצוב צעיר, תנוחת נהיגה גבוהה, אבזור רב ומבלי להקריב יותר מדי. המחיר התחרותי יוצר תמורה טובה. גרסת ההנעה הכפולה עדיפה.
-
מה חדש בסוזוקי ויטארה 2016
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
עם מסורת שטח ארוכת שנים, בסוזוקי יודעים היטב איך לעצב כלי פנאי.