סוזוקי ויטארה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השם ויטארה הוא שם וותיק שקיים משנת 1988. זהו דור רביעי לדגם ששיווקו בעולם החל ב-2015, הגיע לישראל באוגוסט 2015 ולא השתנה מאז. הוא מבוסס על פלטפורמת סוזוקי קרוסאובר וביחס אליו מציע ממדים קצרים משמעותית: פחות 10 ס"מ משמעותיים לבסיס הגלגלים ופחות 15 ס"מ לאורך הכללי.
השניים גם חולקים את אותו מנוע: בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' שמייצר 120 כ"ס. אבל תיבת ההילוכים שונה: בויטארה היא אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים לעומת אוטומטית רציפה בקרוסאובר. כדי להציע משהו ממורשת העבר המחויבת מהשם ויטארה, מוצע הדגם גם בהנעה כפולה (All Grip), אבל בשונה מבעבר אין הילוך כוח.
יש שתי רמות גימור, אחת להנעה קדמית ואחרת להנעה כפולה. שתי רמות הגימור לא השתנו מיום השקת הדגם בארץ ופירוט תכולתן מוצג בדף הדגם של שנת 2015. ארגון EuroNCAP העניק לויטארה ציון של 5 כוכבי בטיחות. אך הוא נבחן עם מערכת בלימה אוטונומית, שלא מוצעת בארץ, ובמקומה יש רק מערכת התרעה של מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
המראה נאה כשסוזוקי גם יצרו קשר עם שושלת ויטארה בעיצוב החרטום ובפרטים קטנים כמו תפיחת הכנפיים האחוריות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים ממשיך במסר "רכב שטח" מודרני ומגובה במושבים נוחים וישיבה גבוהה. איכות החומרים לעומת זאת פשוטה וחלק מהפקדים כמו גם מערכת השמע, נראים מיושנים. גרסת ההנעה הכפולה מאובזרת יותר.
למרות בסיס הגלגלים היחסית קצר, סוזוקי ויטארה 2018 מציע מרווח טוב מלפנים ומאחור. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לויטארה מנוע אטמוספרי עם 120 כ"ס (כמו בקרוסאובר). ההספק לא נשמע הרבה, ומספק ביצועים זריזים בעיר וסבירים מחוצה לה. אבל מה שבאמת מפריע הוא הרעש החזק שהוא מייצר, והתחושה המאומצת. התיבה יעילה ופועלת היטב. צריכת הדלק חסכונית למדי.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מעט נוקשים מדי בעיר, ואיכות הספיגה משתפרת עם העלייה במהירות והיציאה לכבישים הבינעירוניים. עם העלייה במהירות מרימים ראש רעשי כביש, רוח ומנוע, אבל סה"כ המצב דומה בקבוצה.
התנהגות הכביש טובה עם תגובה נאותה להפניית ההגה, וביצוע מאוזן. קיימת רגישות לרוחות צד במהירויות כביש 6.
נוחות הנסיעה בשבילים טובה ויכולת השטח עדיפה על רוב המתחרים.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי ויטארה 2018 פוגע היטב במטרה המסומנת. הוא מרגיש שונה מספיק מקרוסאובר, ומציג מחיר תחרות שיוצר תמורה טובה. גרסת ההנעה הכפולה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה GLXV 1.6 ליטר עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.6 טורבו עם כ-700 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי ויטארה 2018
אין שינוי בדגם בשנה זו (ולמעשה מיום השקת הדגם ב-2015).
-
סיכום
יכולת השטח רחוקה משל הדורות הקודמים, אבל לא רעה בפני עצמה וביחס לתחרות הנוכחית.