סוזוקי ויטארה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הנוכחי של ויטארה עשה צעד די חריג כשעבר לקטגורית ממדים קטנה יותר מזו שבה היה קודמו. ויטארה קיים מ-1988 וזהו לו הדור הרביעי, שנחשף בסוף 2014, הגיע לישראל באוגוסט 2015 ונמכר ללא שינוי עד בוא מתיחת הפנים בפברואר 2019. באוגוסט השנה שודרג מפרט הבטיחות וכעת ישנן מערכות בטיחות מתקדמות (אבל רק כאופציה בתוספת תשלום ורק בגרסת ה-1.4 ל'). במקביל גם הופסק שיווק גרסת הנעה כפולה עם מנוע 1.0 ל' ובמקומה נוספה גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.4 ל'.
הוא חולק פלטפורמה עם סוזוקי קרוסאובר, ומציע ממדים מעט קטנים יותר. השניים גם חולקים את יחידת הכוח הבכירה: מנוע טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1.4 ל', 140 כ"ס בשידוך לתיבה האוטומטית פלנטרית (6 הילוכים). ויטארה מוצע במנוע נוסף, קטן וחלש יותר: טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 1.0 ל', 110 כ"ס בשידוך לאותה תיבה אוטומטית ועם הנעה קדמית או כפולה.
חבילת הבטיחות שנוספה לויטארה באוגוסט השנה נקראת DSBS וכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת, התרעה מפני תנועה צולבת מאחור בנסיעה עד 8 קמ"ש.
חבילת בטיחות זו קיימת רק כאופציה עם המנוע ה-1.4 ל' (הבכיר) ולא עם מנוע ה-1.0 ל'. המשמעות היא שרק מנוע ה-1.4 ל' עם חבילת הבטיחות זכאי לציון של 5 כוכבי בטיחות של ארגון EuroNCAP.
בנוסף הופסק שיווק גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.0 ל' ובמקומה יש גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.4 ל'. המחיר יקר משמעותית.
כבעבר יש רק רמת גימור אחת עבור כל הגרסאות, GLX שפירוט תכולתה מצוין בדף הדגם של שנת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים המוגבהים בצידי מכסה המנוע, נותנים לרכב נוכחות פיזית, והחרכים הקטנים בצידי מכסה המנוע דואגים לשמור על קשר עיצובי לדורות הקודמים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג שבלוני, האבזור נאה, ואיכות החומרים מעורבת. תנוחת הנהיגה והראות טובות, והמרחב מאחור טוב לשניים למרות בסיס הגלגלים היחסית קצר (250 ס"מ). תא המטען של סוזוקי ויטארה 2020 גדול עם אפשרות סידור בשתי קומות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' טורבו זריז ומספק ביצועים טובים. מסביבות 3500 סל"ד הוא מעט חסר מחץ דבר שצריך לקחת בחשבון בעת עקיפה בכביש עם נתיב אחד לכל כיוון.
מנוע ה-1.4 ל' טורבו מצוין ויודע להריץ את הרכב בקלות למהירויות מאוד גבוהות, גם במעלה תלול. התיבה זהה בשתי הגרסאות, פעולתה חלקה, והיא מגיבה מהר, ואף מהר יותר בתפעול ידני (רק דרך הפקדים). בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה למדי וממוצעת לקטגוריה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אחרי מתיחת הפנים פשוט טובה מאוד. בכל תנאי הדרך, פרט לגלים קטנים בכביש בינעירוני.
אותם בולמים שמסדרים נוחות מצוינת, אחראים כעת לזוויות גלגול בוטות. יחד עם הגה קל מדי וצמיגי לתחושה, התנהגות הכביש פחות חדה מבעבר.
יכולת השטח של סוזוקי ויטארה 2020 טובה אם כי חשוב לשים לב לזוויות המרכב ולמרווח הגחון הלא גדולים. יש לציין כי בנסיעה רגילה ההנעה קדמית. הנעה אחורית נכנסת לפעולה רק באובדן אחיזה, או במצב 'שלג', ובכל מקרה מתנתקת ב-60 קמ"ש.
 
-
תמורה למחיר
ויטארה הוא כבר רכב ותיק שנמצא בשוק שרודף אחר האופנה האחרונה. הוא מתומחר היטב, אבל יש מתחרים טובים יותר, שגם מציעים תמורה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי ויטארה 2020
באוגוסט 2020 נוספו מערכות בטיחות מתקדמות (אבל רק כאופציה בתוספת תשלום ורק בגרסת ה-1.4 ל'). הופסק שיווק גרסת הנעה כפולה עם מנוע 1.0 ל' ובמקומה נוספה גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.4 ל'.
-
סיכום
גרסת ההנעה הכפולה מציעה יכולת רבה יותר בניצול הפוטנציאל של מה שלפחות עקרונית הוא עיקר מהותו: הרחבת זירת הפעילות מעבר לכביש.