סוזוקי ויטארה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בדורות הקודמים, סוזוקי ויטארה היה גדול יותר ובעל יכולות שטח משמעותיות. בדור הרביעי, שמוצע בישראל מאוגוסט 2015, עשה ויטארה צעד חריג כאשר הציע ממדים קטנים מהדור הפורש ונכנס לקטגורית ממדים קטנה יותר מזו שבה היה קודמו. הוא גם וויתר על יכולות השטח המעולות והפך לרכב פנאי רך.
ויטארה מבוסס על פלטפורמה מקוצרת של סוזוקי קרוסאובר ומאז שהגיע לישראל עודכן כמה פעמים כדי לשמור על תחרותיות. שינוי אחרון התרחש ביוני 2021 ומאז נמכר הדגם ללא שינוי.
הוא מוצע עם יחידת כוח אחת שגם נמצאת בקרוסאובר. זהו מנוע טורבו-בנזין, 1.4 ל' עם 129 כ"ס שמשלב מערך היברידי-מתון של 48 וולט שמוסיף כמה סוסים לפרק זמן קצר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסים.
יש שתי רמות גימור, GLX ו-GLX-XV שתכולתן מופיעה בדף הדגם של שנת 2021, ובשתיהן נמצא מערכות בטיחות מתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
למרות גילו, לוויטארה עדיין מראה ייחודי. סוזוקי מתמחה ברכבי שטח ופנאי קטנים, וויטארה נראה יותר חסון ו"יורד שטח" ממה שמקובל בדגמי פנאי קטנים. בחירה בצבע שונה לגג (בתוספת תשלום) מסייעת.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב אינו מודרני, אבל הופעה חסונה ואיכות ההרכבה טובה. החומרים פשוטים, וכך גם מראה המולטימדיה והמחוונים. הנדסת האנוש לא מספיק טובה וחלק מהחיוויים קטנים.
ויטארה משתמש בפלטפורמה מקוצרת של סוזוקי קרוסאובר, כשהממדים המצומצמים יותר באים לידי ביטוי במרווח הרגליים מושב אחורי. תנוחת הנהיגה הזקופה מתאימה לאופי הפנאי של הדגם. תא המטען גדול יחסית לפלח ובעל מבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מציע רק 129 כ"ס, אבל יש לו סיוע חשמלי של מערך היברידי מתון כך שהביצועים טובים מאוד לכשעצמם. התיבה יעליה וחלקה, אבל בזחילות עירוניות התיבה מפגינה פעילות-יתר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. הוא "עסוק" במעבר על אספלט שאינו במיטבו, ושיבושים ופגמים בינוניים וגדולים מורגשים מדי. ככל שעולה המהירות המצב משתפר, אבל חיבורי כביש ושברים מורגשים מדי. בנוסף, בולטים גם רעשי כביש ורוח.
בשבילים נוחות הנסיעה בינונית, אך ויטארה מפגין חוסן מבני ומעניק ביטחון נדרש.
בכבישים מפותלים ויטארה מציג מאפייני ניהוג כמעט ספורטיביים. עם זאת, רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה, ההגה קל מדי, והשטח המת במרכז מעט מורגש.
 
-
תמורה למחיר
הביצועים, האבזור, המופע הקשוח, החיסכון בצריכה וגם מוניטין האמינות של סוזוקי, משאירים אותו רלוונטי בסגמנט שלו. אבל המחיר התייקר כך שהתמורה פחות משתלמת.
-
בטיחות
מיוני 2021 הדגם משווק רק עם מערכות בטיחות מתקדמות (לפני כן שווק גם בלי עבור ציי רכב). המשמעות היא שמנקודה זו כל רמות הגימור זכאיות לציון של 5 כוכבי בטיחות של ארגון EuroNCAP. חבילת הבטיחות כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת, התרעה מפני תנועה צולבת מאחור בנסיעה עד 8 קמ"ש.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת עם 12.5 ק"מ במבחן המאומץ שלנו.
-
מה חדש בסוזוקי ויטארה 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022.
-
סיכום
ממשיך לשמור על מקום מיוחד בגזרה הלוהטת של דגמי הפנאי הקטנים.