טויוטה אייגו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי עיכוב של שנה וחצי מהתכנון המקורי, טויוטה אייגו הושקה בישראל בינואר 2016. השנה אייגו מקבלת לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות.
אייגו היא חלק מפרויקט משותף של טויוטה, פיג'ו וסיטרואן, שהוליד את 108 ו-C1 (בהתאמה). שלישיית תאומות חולקת הכל פרט לעיצוב החיצוני. אך בעוד שתי אחיותיה הצרפתיות הגיעו אלינו כבר לפני שנה, טויוטה התעכבה בשל משא ומתן ארוך מול היצרן על המחיר.
הדור החדש משתמש באותה פלטפורמה של הדור הקודם כשהממדים כמעט זהים. אך בזכות סידור שונה, תא הנוסעים מציע מרווח מעט עדיף. תא המטען גדל ב-29 ל' ביחס לדור הקודם, אך עם נפח של 168 ל', הוא עדיין קטן לכשעצמו, וגם בהשוואה לקבוצה כולה.
המנוע עבר בירושה מהדור הקודם לאחר סדרת עדכונים ששיפרו במעט יכולתו. זהו מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ל', שמייצר 69 כ"ס ומשודך כבעבר לאפשרות בחירה בין שתי תיבות בנות 5 הילוכים: ידנית או אוטומטית רובוטית עם מצמד בודד.
אייגו מוצע בישראל בתצורה סגורה או בתצורת קבריולה עם גג קנבס שחור נפתח חשמלית. יש רק רמת גימור אחת שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016. סה"כ רמת אבזור באייגו דומה לזו שנמצא בצמד התאומות מצרפת.
ארגון הבטיחות יורו NCAP, העניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. אבל מאפריל 2017 מערך הבטיחות שודרג ויתכן שלמכונית הקטנה מגיע ציון גבוה יותר. מנקודה זו אייגו מוצעת עם חבילת Toyota Safety Sense שכוללת התרעת התנגשות, מגבר בלם, בלימה אוטונומית במהירות נמוכה (פעילה עד 30 קמ"ש, והתרעת סטייה מהנתיב. אלה מצטרפים ל-6 כריות אוויר ולניטור לחץ אוויר שהיה עוד קודם. עם מערך זה אייגו הופכת למכונית המיני בעלת היצע הבטיחות הגדול בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
כבר במבט ראשון ניתן לראות את ההבדל בינה ובין אחיותיה התאומות (פיג'ו 108 וסיטרואן C1). אייגו שונה, נועזת ומאוד בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
האווירה צעירה ותוססת גם ובעיקר בזכות שילובי הצבעים בתא הנוסעים. החומרים פשוטים ומקובלים למה שמוצע בקטגוריה.
הממדים קטנים של טויוטה אייגו 2017 מנוצלים למרווח נאה מלפנים ושימושי-גבולי מאחור. תא המטען קטן מאוד ומהקטנים בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
כדי להשיג ביצועים טובים חייבים לשלוח את המנוע למחוזות הסל"ד הגובה. אז הוא רועש, אם כי הצליל ספורטיבי למדי. החלפות ההילוכים בתיבה הרובוטית אינן מהירות וכן מורגשות. לתיבה הידנית מצמד קל ונקודת חיבור גבוהה. צריכת הדלק מעולה ומהטובות בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. במהירות איטית בעיר היא קצת מתקשה על שיבושים גדולים. אבל ככל שהמהירות עולה כך הנוחות משתפרת. ריסון תנודות המרכב אינו מבריק כאשר הרכב בתפוסה מלאה. בידוד הרעשים סביר למה שמקובל בקבוצה.
טויוטה אייגו 2017 מעניקה לנהג תחושה יציבה מספיק גם במהירויות גבוהות. בפניות האחיזה סבירה והיא מצליחה לייצר עבור היושב מאחורי ההגה תחושה תוססת ומבדרת עם תגובות נכונות להפניית ההגה.
 
-
תמורה למחיר
אייגו אינה ההצעה המובילה עבור מי שמשתמש בספסל האחורי באופן תדיר או לכאלה שלא יכולים לוותר על פעולה רהוטה יותר של תיבה פלנטרית. אבל היא מציעה נוחות נסיעה טובה ויחידת ההנעה חסכנית לגמרי. יש כאן הצעה מלאת אופי למיני יעילה ולא אפרורית, במיוחד בגרסת הגג הפתוח.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה X-PLAY 1 ליטר עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת OPEN TOP 1.2 ליטר עם כ-150 יחידות
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2017
אייגו מוצעת עם חבילת Toyota Safety Sense, והופכת למכונית המיני בעלת היצע הבטיחות הגדול בישראל.
-
סיכום
היא נראית יותר צעירה ממובילות הקטגוריה וגם מאחיותיה לקו הייצור. ככזאת, היא תתאים לקהל שמחפש מיני קצת יותר אופנתית ומוכן לשלם על כך מעט יותר.