טויוטה אייגו 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בישראל ממשיך להימכר הדור הראשון של טויוטה אייגו, על אף שהדור השני כבר היה אמור להגיע מזמן, ומתעכב בגלל המשך ניהול המו"מ בין היבואן ליצרן על מחיר.
הדור הראשון הוצג ב-2005 ועלה לישראל במרץ 2012 לאחר מתיחת הפנים של הדגם. הוא פרי שיתוף פעולה בין טויוטה, פיג'ו וסיטרואן, שמייצרות במפעל בצ'כיה, שלוש מכוניות זהות לחלוטין. ההבדל ביניהם הוא רק בעיצוב החזית ובפנסים האחוריים של טויוטה אייגו. הן חולקת הכל: פלטפורמה, מנועים, תיבות הילוכים, מכלולים שונים, עיצוב תאי הנוסעים ועוד. יחידת הכוח מורכבת ממנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמספק 68 כ"ס ומשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה אוטומטית-רובוטית עם 5 הילוכים.
הן מציעות ארבעה מקומות ישיבה בלבד וחלונות אחוריים שנפתחים רק הצידה. יש רק רמת גימור אחת שאת תכולתה ניתן לראות בדף הדגם שנת 2014. ארגון יורו NCAP, העניק לה ציון בטיחות מאכזב של 3 כוכבים. בישראל היא מוצעת עם שש כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
מראה טויוטה איגו 2015 נאה, עליז וצעיר. אבל דור חדש כבר הוצג ונראה טוב בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים טויוטה אייגו מציגה מראה נאה, אבל החומרים פשוטים ורשימת האבזור קצרה, אפילו ביחס לאחיותיה התאומות. יש מקום רק לארבעה נוסעים כשלשנים מאחור יהיה מעט צפוף. תא המטען קטן מאוד ומהקטנים בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
המנוע מעט עצל, ובכל זאת הביצועים סבירים, בין השאר בזכות משקל עצמי נמוך. התיבה הרובוטית קופצנית ובשתי הגרסאות צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
בסביבה עירונית נוחות הנסיעה מעט קופצנית, בעיקר על שיבושים קטנים. במהירות בינעירונית נוחות הנסיעה טובה ביחס לתחרות. המתלים הנוקשים של טויוטה אייגו 2015 יחד עם משקלה הקל של המכונית יוצרים התנהגות כביש טובה.
-
תמורה למחיר
דור חדש של פיג'ו וסיטרואן כבר נע על כבישי ישראל, כאשר טויוטה עדיין מוכרת את אייגו הקודמת. התמורה נמוכה גם מול האחיות התאומות וגם מול המתחרות המובילות.
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2015
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
כבר לא בתחרות.