טויוטה אייגו 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה אייגו היא חלק מפרויקט משותף לקבוצת PSA (סיטרואן ופיג'ו) לייצור שלוש מכוניות זהות מכאנית אך מובדלות עיצובית. אייגו היתה האחרונה לעלות ארצה (במרץ 2012) ועשתה זאת גם אחרי מתיחת פנים.
בתחילת שנה זו, הוצג דור חדש לשלישייה, ובתוכנית אייגו החדשה היתה אמורה לנחות בישראל באוגוסט 2015. אבל המשך מו"מ על מחיר בין היבואן ליצרן, מנע מהדור החדש להגיע ובישראל ממשיך להימכר הדור הראשון.
השלישיה חולקת הכל: פלטפורמה, יחידות כוח, מכלולים, עיצוב (פרט לחרטום שונה, ולפנסים האחוריים באייגו). הן אפילו נבנות על אותו פס ייצור בצ'כיה. יחידת הכוח כוללת מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמספק 68 כ"ס ומשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה אוטומטית-רובוטית עם 5 הילוכים.
הן מציעות רק ארבעה מקומות ישיבה וחלונות אחוריים שנפתחים רק הצידה. אייגו מוצעת רק ברמת גימור אחת שכוללת מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX (ללא תאימות ל-MP3), שני חלונות חשמל בלי שליטה לנהג על חלון הנוסע, ומראות צד מתכווננות ידנית. הגרסה הרובוטית מוסיפה ציפוי עור לגלגל ההגה וידיות להעברת הילוכים מההגה.
במבחני הריסוק העדכניים והנוקשים של יורו NCAP, קיבלה השלישייה ציון מאכזב של 3 כוכבים בטיחות, בשל מחסור בכמה מערכות בטיחות כסטנדרט. בישראל היא מוצעת עם שש כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
היא נבדלת מאחיותיה התאומות רק בעיצוב הפגושים והפנסים. המראה נאה וצעיר.
-
תא נוסעים ומטען
טויוטה אייגו 2014 צעירה ומקורית גם מבפנים. עם זאת, החומרים פשוטים, בדומה לקיים בקבוצה. האבזור דל גם ביחס לאחיותיה התאומות. המרווח לנוסעים מלפנים טוב ולאלו שמאחור פחות. יש מקום רק לשני נוסעים מאחור. תא המטען קטן מאוד עם 139 ליטר, ומהקטנים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
המנוע עבור השלישייה פותח ע"י טויוטה, וזהה בכולן. הביצועים זהים לכל שימוש יום-יומי סביר, אבל לא מעבר לכך. התיבה הרובוטית בעלת אופי פעולה קופצני. צריכת הדלק מעולה בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
בעיר טויוטה אייגו 2014 מקפצת לא מעט על שברי אספלט קטנים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יחסית למתחרות. הכיול הנוקשה של המתלים יחד עם המשקל הקל, מעניקים יכולת דינמית טובה.
-
תמורה למחיר
מבין השלישייה הזהה לחלוטין, אייגו היא היקרה ביותר. האם הסמל השונה בחזית מצדיק פערי מחיר משמעותיים כחדשה או משומשת? אנחנו סבורים שלא.
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2014
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אין הצדקה להפרשים במחירים מול האחיות פיג'ו וסיטרואן.