טויוטה לנד קרוזר 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה לנד קרוזר הוא לא רכב חדש, רחוק מכך. דור מעודכן הוצג בחו"ל ב-2017 והרכב הנוכחי הוא פיתוח מתגלגל של פלטפורמה ותיקה למדי. אולי זו הסיבה שהוא עדיין מציע מפרט שטח אמיתי, בטעם של פעם, הכולל סרן חי מאחור ושלדת סולם.
במהלך 2016 זיהה היבואן ביקוש לגרסת בנזין חזקה והעניק ללקוחות אפשרות לבצע הזמנה מיוחדת - ובתוך כך נמכרו 50 יחידות, הצלחה שהביאה לפתיחת יבוא רשמי בתחילת 2017.
לגרסת הבנזין מנוע V6 במקום ארבעה צילינדרים בטור בדיזל, ונפח של 4.0 ליטר לעומת 2.8 בלוגם הסולר. גם ההספק גבוה משמעותית - 281 כ"ס לעומת 177. הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות (לעומת 12.7) אך תצרוכת הדלק הממוצעת (בתנאי מעבדה) גבוהה משמעותית - 9.3 ק"מ לליטר עם מנוע בנזין, מול 13.3 לדיזל.
טויוטה לנד קרוזר 2016 בנזין הגיע רק עם מרכב ארוך וברמת אבזור "לקשרי", שכוללת ריפודי עור ותפעול חשמלי למושבים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון גג, מפתח חכם ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ללנד-קרוזר מידות נכבדות שמגיעות לידי ביטוי בנוכחות מסיבית על הכביש. אך העיצוב הרבוע מיושן ואינו נאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בתא הנוסעים יותר פרקטית מאשר יוקרתית. פועל שהתלבש יפה לכבוד אירוע, ולא איש עסקים בכיר בחליפה איטלקית. בתחום הבטיחות מותקנת רק מערכת מובילאיי. יש שפע מקום בשתי השורות הקדמיות, אך כמקובל השלישית תתאים לכל היותר לבני עשרה צעירים. כשהשורה השלישית פתוחה תא המטען יספיק לפיקניק, כשהיא מקופלת יש מספיק מקום לציוד לקמפינג משפחתי, למרות רצפה גבוהה יחסית.
-
מנוע וביצועים
אם אתם לא נוסעים הרבה, שווה לקחת את הבנזין על גרסת הדיזל. הנהמה השקטה והבטוחה של V6 גדול מצדיקה זאת כמעט לבדה. הביצועים כמובן עדיפים ותגובת הדוושה טובה יותר. אך בעניין הביצועים יש לציין כי המנוע לא ממש אוהב לעבוד בסל"ד גבוה, ומייצר שם צליל לא נעים ותחושה מאומצת. גם תיבת ההילוכים לא מצטיינת תחת עומס, ומעבירה הילוכים בצורה גסה. מחיר הביצועים הוא כמובן בתחום הדלק — במבחן שלנו נעה צריכת הדלק בין שבעה לשמונה קילומטרים לליטר, כ־25% יותר מאשר גרסת הדיזל.
-
נוחות והתנהגות
בונוס לא צפוי של גרסת הבנזין הוא בתחום התנהגות הכביש — גרסת הבנזין קלה בכמאה ק"ג מגרסת הדיזל, כשעיקר ההבדל מרוכז בחרטום. יש גם הבדלים בקפיצים/בולמים, והתוצאה הסופית היא חרטום הרבה יותר מרוסן בכבישים מפותלים או בשבילים. זה משפר את הנוחות בכביש ובשטח, וגם את היכולת לשמור על קצב מהיר בטיולי שבילים. בקטעים הטכניים יותר מציג טויוטה לנד קרוזר 2016 בנזין את כל התכונות שחיבבו אותו על אנשי השטח לאורך השנים — גחון גבוה, זוויות מרכב טובות ומהלך מתלה מרשים (בעיקר מאחור).
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של הלנד קרוזר הייתה יקרה מאוד כחדשה, ועלויות התחזוקה שלה (כולל צריכת הדלק הגבוהה), אינן נמוכות. כך שהתמורה למחיר פחות גבוהה מזו של גרסת הדיזל.
-
מה חדש בטויוטה לנד קרוזר 2016
אין שינוי במפרט בשנת המודל 2016, פרט ליבוא גרסת הבנזין בהזמנה מיוחדת.
-
סיכום
רכב שטח אמיתי, טוב יותר בגרסת הבנזין - ויש לזה מחיר.