טויוטה פריוס פלוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפריוס פלוס הינה גרסת 7 מקומות לפריוס המוכרת, והיא למעשה המיניוואן ההיברידי הראשון בארץ.
הרכב נשען על פלטפורמה מאורכת של הפריוס וזה אומר תוספת של 8 ס"מ לבסיס הגלגלים (לכדי 278 ס"מ), עוד 15.5 ס"מ לאורך הכללי (461.5 ס"מ), 8.5 ס"מ נוספים לממד הגובה (157.5 ס"מ) ו-3 ס"מ לרוחב (177.5 ס"מ).
כרגיל במיניוואנים, כשתפוסת המושבים מלאה, נפח תא המטען אינו מרשים. במקרה של הפריוס פלוס מדובר על 232 ליטר וזה עוד כשמחשבים את הנפח עד התקרה, ולא עד קו החלונות כמקובל.
הפריוס פלוס משתמשת באותה חטיבת כוח היברידית של אחותה, כלומר מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המספקים יחדיו 136 כ"ס. אך בגלל תוספת של כ-100 ק"ג למשקל (סה"כ 1,495 ק"ג), הביצועים פחות טובים ועומדים על 165 קמ"ש מרבים והאצה למאה ב-11.3 שניות (180 קמ"ש ו-10.4 שניות בפריוס הרגילה).
רשימת הציוד כוללת 7 כריות אוויר, מפתח חכם עם לחצן התנעה, מערך טויוטה טאץ', תאורת לד ושמשות כהות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מזוהה מיד כפריוס למרות ההבדל במידות, עד כדי כך שלא כולם יבחינו מיד שמדובר בדגם חדש.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שונה מזו של הפריוס הרגילה, בין היתר בגלל הקונסולה שבין המושביים הקדמיים, אשר מאכלסת את הסוללות של מערכת ההנעה (בכדי לפנות מקום לצמד המושבים מאחור).
 
היא מרגישה קצת פחות היי-טקית ומיוחדת, למרות שכל האלמנטים המוכרים מופיעים גם כאן.
 
המרווח מקדימה מספק, כשבשורה השנייה הפלוס מרגישה רחבה יותר מאחותה הרגילה. במקום ספסל אחוד יש שלושה מושבים נפרדים והמרווח לא רע בכלל.
 
בשורה השלישית המרווח סביר והכניסה אליו מצריכה מעט גמישות. תא המטען, כמקובל בקטגוריה, זעיר למדי כשכל המושבים פתוחים, ובעל רצפה גבוהה כאשר זוג המושבים האחורי ביותר מקופל.
-
מנוע וביצועים
מנוע מספק למדי בנסיעה רגועה, עם תגובה ראשונית בריאה ללחיצה על הדוושה, אך כשרוצים להאיץ בזריזות או לבצע עקיפה במהירות גבוהה, המנוע מתגלה כמעט חלש מדי. בכל זאת מדובר רק ב-136 כ"ס, וברכב כבד למדי.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות בעיר בינונית למדי, ומעבר על שיבושים חדים מעביר בשלדה רטט מורגש.
 
העמסת הרכב בנוסעים וקצת מטען העלימה את התופעה ושיפרה את הנוחות.
 
מחוץ לעיר הנוחות לא רעה, גם עם נהג בודד.
-
תמורה למחיר
המחיר לא נמוך, אך צריכת הדלק העדיפה בהשוואה למיניוואנים בעלי מנוע בנזין, מקזזת את הפער.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה 1.8 ליטר היבריד עם כ-600 יחידות.
בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה 1.8 ליטר היבריד עם כ-800 יחידות.
בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.8 ליטר היבריד עם כ-700 יחידות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 16.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
חבילה מעניינית למי שמחפש חסכון בדלק ומקום לשבעה נוסעים.