טויוטה פריוס פלוס 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2013 נחת בישראל הפריוס פלוס, גרסת 7 מקומות לפריוס המוכרת שהיה למיניוואן ההיברידי הראשון בארץ.
הרכב נשען על פלטפורמה מאורכת של הפריוס, וכרגיל במיניוואנים קומפקטיים, כשתפוסת המושבים מלאה, נפח תא המטען מצומק. הפריוס פלוס משתמשת במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המספקים יחדיו 136 כ"ס. רשימת הציוד כוללת 7 כריות אוויר, מפתח חכם עם לחצן התנעה, מולטימדיה ובלוטות', תאורת לד ושמשות כהות.
ב-2015 נחתה בארץ גרסה מחודשת, אשר קיבלה חרטום חדש שמתאים יותר לקו החדש והאגרסיבי יותר שהקונצרן היפני גיבש. החזית כוללת יחידות תאורה חדשות מלפנים והחלפת פגושים. מאחור זכה הדגם המחודש בפנסי לד. בתא הנוסעים ביצעה טויוטה מספר עדכונים; החשוב שהם הוא מעבר למערך מולטימדיה מתקדם יותר (טויוטה טאץ' 2). בנוסף, שודרגו גם המושבים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מזוהה מיד כפריוס למרות ההבדל במידות. עד כדי כך, שהיו כאלו שפיספסו כליל את העובדה שמדובר ברכב אחר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת נהג שונה מאוד מזו של הפריוס הרגילה. היא מעניקה תחשה קצת פחות היי-טקית ומיוחדת, למרות שכל האלמנטים המוכרים עדיין שם. ההגה קטן למדי ופחוס בתחתיתו לטובת מרווח הברכיים של הנהג, והמושב נוח. אולם זה האחרון נעדר כל אפשרות לכיוון גובה.
המרווח לנהג מספק, ותפעול כל המערכות נוח למדי. בשורה השנייה יש כאן שלושה מושבים נפרדים, עם יכולת הזחה עצמאית והטיית המשענת, שאכלסו בנוחות שני בוסטרים וסלקל.
הכניסה לשורה השלישית סבירה, אם כי נדרשת מעט גמישות, והמרווח שם סביר ביחס לקטגוריה. תא המטען זעיר למדי כשכל המושבים פתוחים, ובעל רצפה גבוהה כאשר זוג המושבים האחורי ביותר מקופל.
 
-
מנוע וביצועים
עם תחילת הנסיעה הגנים של הפריוס חוזרים וצפים לפני השטח. קסם הגלישה השקטה ונטולת הויברציות. אולם מחוץ לה, ובעיקר בעליות, המנוע מייצר צליל מיוסר, שיחד עם אפקט "הגיר הרציף" של מנגנון העברת הכוח ההיברידי (שמקבע את המנוע בסל"ד גבוה) הופך נהיגה בעומס למעט מעיקה.
המנוע מספק למדי בנסיעה רגועה, עם תגובה ראשונית בריאה ללחץ על הדוושה, אך כשרוצים להאיץ בזריזות או לבצע עקיפה במהירות גבוהה, המנוע מתגלה כחלש למדי. בכל זאת מדובר רק ב-136 כ"ס, וברכב כבד.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר הנוחות בינונית למדי, ומעבר על שיבושים חדים מעביר בשלדה רטט בולט. אולם העמסת הרכב בחמישה נוסעים וקצת מטען העלימה את התופעה ושיפרה את הנוחות. מחוץ לעיר הנוחות לא רעה גם עם נהג בודד.
כמו אחותה הנמוכה, טויוטה פריוס פלוס 2021 אולי מסוגלת לצלוח פניות מהר, אבל היא תדאג להבהיר לכם שזו לא כוס התה שלה.
 
-
תמורה למחיר
עבור מי שנוסע הרבה, טויוטה פריוס פלוס 2021 מציעה יתרון בהוצאה השוטפת על דלק. היא אומנם יקרה יותר מהמקובל בתחום, אבל כשמכניסים למשוואה חסכון של 30% בצריכת הדלק, היא פתאום הופכת לחבילה אטרקטיבית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה 1.8 ליטר היבריד עם כ-600 יחידות.
בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה 1.8 ליטר היבריד עם כ-800 יחידות.
בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.8 ליטר היבריד עם כ-700 יחידות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 16.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בטויוטה פריוס פלוס 2021
בסוף 2021 הופסק השיווק.
 
-
סיכום
 
מיניוואן קומפקטי חסכוני, שסימני הגיל כבר ניכרים בו.