טויוטה ספייס ורסו 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז ימי היאריס ורסו, ששווקה בישראל עד שנת 2006, לא הייתה לטויוטה נציגה בסגמנט המיקרו-וואנים.
אולם בתחילת 2011 חזרה טויוטה לתחרות עם הספייס ורסו, המתבסס על המתכון המוכר של מיניוואן קטן (5 מקומות ישיבה) שנעזר בשלדה של מכונית סופרמיני (יאריס).
הספייס ורסו הוא אחד המיניוואנים בעל המידות החיצוניות הקטנות ביותר בקטגוריה, אך מבטיח מרווח ושימושיות דומים למתחרים – קיה סול, סקודה רומסטר וסיטרואן C3 פיקאסו.
ממד האורך עומד על 399 ס"מ, הגובה על 160 ס"מ ובסיס גלגלים על 255 ס"מ.
עם זאת, תא המטען מציע נפח מכובד של 430 ליטר או 1,388 כאשר המושבים האחוריים מקופלים.
כמובן שמוצעים גם שפע פטנטים לאחסון, ואפשרויות רבות לקיפול והזזת המושבים למען התאמה למגוון צרכים ושימושים.
יחידת הכוח שמשווקת בשלב הראשון היא מנוע ה-1.3 ליטר המוכר מהיאריס (עם 99 כ"ס) ובשידוך לתיבה אוטומטית רציפה.
על הנייר הביצועים אינם זריזים במיוחד – אבל תצרוכת הדלק ופליטת ה-CO2 נמוכות מאוד (19.2 ק"מ לליטר בממוצע ו-120 גרם/ק"מ).
שיווק הספייס ורסו בישראל הופסק במאי 2016.
-
עיצוב ונוכחות
הוורסו אינו מגנט תשומת לב, אך המראה הרמוני והעיצוב הכללי בהחלט נאה.
 
-
תא נוסעים ומטען
תכנון נכון ויעיל הופך את הוורסו הקטן למרווח למדי למעט ממד הרוחב, תא הנוסעים יעיל (כמקובל בטויוטה) אך מרגיש קודר (כנ"ל).
 
תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' (99 כ"ס) משודך לתיבה רציפה. זה מספיק בדרך כלל, אך אל תצפו ליותר מדי בעומס מלא.
 
התיבה הרציפה עובדת טוב ובעלת שליטה ידנית מאחורי ההגה.
 
תצרוכת הדלק מצוינת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נעימה רוב הזמן בעיר ומחוצה לה.
 
שיבושים גדולים פוגמים בכך, וגוררים רעשי מתלים.
 
ההתנהגות צפויה ומשרה ביטחון, עם הרבה אחיזה ומעט הנאה.
 
-
תמורה למחיר
הספייס ורסו אינו זול במיוחד, אך עדיין זול ממשפחתית ממוצעת, ועם זאת מעניק שימושיות ונוחות באריזה קטנה.
 
-
סיכום
אלטרנטיבה מעניינת למשפחתית הקלאסית.