פולקסווגן גולף 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בינואר 2024 פולקסווגן הציגה מתיחת פנים לדור השמיני של הדגם, וזו נחתה בארץ באוגוסט 2024.
השינויים לעיצוב החיצוני קלים אך מורגשים: יחידות התאורה זכו לריענון, וברמות הגימור הגבוהות ניתן לקבלן עם תאורת לד-מטריקס מתקדמת. מעבר לכך ישנה סבכה עדכנית ופגוש המייצרים יחדיו מראה מודרני ודינאמי מבעבר. מהצד ומאחור סיפור דומה: חישוקים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים.
הקו ממשיך גם בסביבת הנהג; מסך המולטימדיה נותר במקומו והוא יוצע בארץ בגודל 12.9 אינץ' בכל רמות הגימור. ממשק המערכת הוא מהדור החדש של היצרנית (MIB4), כולל עוזרת קולית חכמה הנעזרת בצ'אט GPT לטובת ניהול תקשורת בשפה טבעית ולהצגת תוצאות משופרות.
פולקסווגן גם חזרו לפקדים פיזיים על גלגל ההגה במקום פקדי המגע, דבר שאמור לשפר את נוחות התפעול. פקדי המגע של מערכת המיזוג ממוקמים עדיין מתחת למסך, אך בחברה מדווחים שהם תוכננו מחדש והם נוחים יותר לתפעול.
פולקסווגן גולף המחודשת מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, כאשר המהדורה המוחלשת שלו מחליפה את הטורבו-בנזין 1.0 ליטר שהוצע בעבר. מנוע זה מצויד בשתי גרסאות ההספק במערך היברידי מתון (48 וולט) וצמודה לו תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
בגרסה החדשה והחלשה התפוקה היא 116 כ"ס ו-22.4 קג"מ. בגרסה החזקה התפוקה היא 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
בגרסה החלשה מתלה אחורי פשוט יותר (קורת מתח) ובחזקה מתלה מתוחכם יותר (רב-חיבורי).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב השמרני נראה קלאסי-מעודכן, ולא אגרסיבי-עכשווי. התוצאה נאה ומאוד מזוהה.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינויים גדולים ובולטים לעין בדגם המעודכן. הפרט הבולט הוא צג מולטימדיה שגדל בהרבה, כעת בגודל "12.9 (לפני כן, "8.3), תפעולו משופר והוא כולל ממשקי קישור לאפל ולאנדרואיד. ברכב מחוונים מוקרנים חדשים ונאים ובגרסה שנבחנה גם תצוגה עילית נאה.
אנשי פולקסווגן טוענים כי הקשיבו לתגובות הלקוחות ופעלו לפשט את תפעול המערכות. התוצאה, כמו בהרבה פעמים במקרים כאלה, מעט מעורבת, כאשר השילוב בין התפעול שהיה קודם עם מספר קיצורי דרך חיצוניים (לחצני מגע) לבין המערך החדש דורש הסתגלות.
הרכב אינו מרבה בצפצופים מעצבנים (למעט בחניה) ולא קשה לנתק מערכות בטיחות כמו תיקון ההגה האקטיבי מדי. תמונת המצלמות ההיקפיות נאה אך לא תמיד מובנת מספיק.
סביבת הנהג והמושבים איכותיים מאשר בדגם שלפני חידושו, ותנוחת הנהיגה מצוינת.
מאחור הישיבה נעימה גם בזכות שליטה נפרדת בבקרת האקלים. בסיס המושב מעט מוטה מדי, אך בזכות תנוחת ישיבה זקופה יש מספיק מקום לרגליים, וגם המרווח לראש הולם. לנוסע במרכז לא יהיה נוח.
לתא מטען מבנה שימושי עם רצפה כפולה והוא נראה גדול ממה שעולה מנתון הנפח שלו, 381 ליטרים.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 150 כ"ס שנבחנה, פעולת המנוע נעימה מאשר בדגם היוצא, מלוטשת ושקטה, והביצועים מפתיעים לטובה. המנוע מייצר צליל הנשמע לאוזן רק בסל"ד גבוה.
התיבה משתפת פעולה עם שילוב הילוכים נעים, חלק וגם זריז. בכלל התגובות מיידיות ויעילות מבעבר, לא מעט בזכות המערך ההיברידי-מתון; המנוע החשמלי מייצר מומנט נאה המוגש לנהג כבר בסל"ד כמעט-אפס. זה מוסיף ליכולת בעומס של עקיפה בתנאים מכבידים, זה מורגש גם דרך הצמיגים המייללים לעיתים ביציאה מהמקום.
-
נוחות והתנהגות
הגולף המחודשת מתגלה כנעימה וכנראה גם מעודנת ושקטה מאשר הדגם הקודם. נוחות הנסיעה טובה ובעיקר בולטת פעולת בולמים נכונה. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה אף יותר, וגם רחשי הרוח המוחשיים אינם מוגזמים.
היכולת הדינמית טובה, ויש כאן אף פוטנציאל להנאה מנהיגה. בפניות הגולף קלילה, מדויקת ומהירה למדי. עם זאת, אחיזת הצמיגים אינה מאוד גבוהה. ביחס לקצב שגולף מסוגלת לו, הבלימה חסרה מעט עוצמה, הדוושה שוקעת מדי ופעולתה אינה נוסכת ביטחון במצבי קיצון.
-
תמורה למחיר
מחירה של הגולף גבוה לטעמנו עבור משפחתית קומפקטית – אך לצערנו, כיום זהו הסטנדרט בקטגוריה.
מחירה קרוב מאוד לזה של מכוניות מרכז שוק מובהקות כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה (האחת מעט זולה יותר, השנייה יקרה יותר) – והגולף מעניקה הרבה יותר מהן, כך שהתמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן גולף מוצעת בגרסת ה-116 כ"ס ברמת הגימור 'לייף', ובמפרט: חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, תאורת אווירה ועוד.
הגרסה החזקה יותר מוצעת ברמת גימור 'סטייל', הכוללת חישוקי "17, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושב הנהג, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון וריפוד מהודר יותר. ברמת הגימור הבכירה, 'סטייל פלוס', החישוקים משתדרגים ל-"18 ומתווסף גג זכוכית.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות שודרג במתיחת הפנים, וכולל תשע כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
פולקסווגן גולף נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק השתפרה ביחס לדגם המוחלף - והיא מצוינת; ביום המבחן עמדה הצריכה על 14.5 ק"מ/ל', בכביש המהיר בשיוט נינוח 18 ק"מ/ל'.
-
סיכום
הדור השמיני של פולקסווגן גולף ממשיך את מסורת קודמיו, ומתיחת הפנים שנעשתה לו שיפרה לא מעט.
כעת סביבת הנהג עדכנית יותר, האבזור עשיר יותר, פעולת חטיבת הכוח חלקה יותר והיא גם חסכנית יותר. התוצאה היא משפחתית עשויה היטב, הפועלת באופן רהוט – ומתברגת בפסגת הקבוצה.