קיה פיקנטו 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
תשע שנים (משנת 2012) שפיקנטו היא המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט שלה. בחלק מהשנים היא גם היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל. זהו הדור השלישי לדגם שהגיע לישראל במרץ 2017 ומאז ממשיך לא שינויים מכאניים, ורק עם עדכוני רמות גימור.
גם בשנת 2020 זה המצב, כשלהיצע מצטרפת רמת גימור חדשה. היא נקראת 'X-ליין', הגיע בפברואר, והיא מעין גרסת פנאי עם מראה מעט מוגבה ויותר קשוח. המרכב מוגבה ב-1.5 ס"מ כך שכעת מרווח הגחון עומד על 15.6 ס"מ. בשל פגושים חדשים ואיפור שטח (כמו חגורת פלסטיק היקפית בשחור) הדגם ארוך ב-7 ס"מ (367 ס"מ) ורחב ב-3 ס"מ לעומת הדגם הרגיל (162.5 ס"מ).
המחיר ורמת הגימור ב-'X-ליין' זהים ל-'GT-ליין' בעלת הקו הספורטיבי וכוללים חישוקי "16 (בעיצוב שונה מה-'GT-ליין'), מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים, דוושות אלומיניום, תאורת לד אחורית, מפלט כפול בגווני כרום ועוד. בתחום מערכת הבטיחות האקטיביות אין שינוי ובכל גרסאות פיקנטו נמצא בלימת חירום אוטונומית מקורית ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
כבעבר המכונית משווקת עם שני מנועים לבחירה כשעיקר המכירות באופן גורף, הן עם מנוע הבנזין הגדול יותר בנפח 1.2 ל', 4 צילינדרים, 84 כ"ס, המשודך לתיבה אוטומטית (פלנטרית 4 הילוכים). לצידו עם מכירות זעומות (53 יח' מתוך 8036 יח' בכל שנת 2020) משווק גם מנוע בנזין 1.0 ל' 3 צילינדרים המייצר 67 כ"ס, בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית.
הדור הנוכחי מבוסס על פלטפורמה חדשה שאפשרה צמיחה בממדים. השינויים הבולטים הם בבסיס הגלגלים שגדל ב-1.5 ס"מ ל-240 ס"מ, ובתא המטען שגדל ב-25% ביחס לדור הקודם. נציין שמתיחת פנים נחשפה ביוני השנה ולישראל תגיע במהלך 2021.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שבקיה שמרו על ממדים ועיצוב הקרובים לאלה של הדור השני, פיקנטו הנוכחית נראית נאה, מודרנית וגדולה ממנה. התחושה המתקבלת מזכירה יותר מכונית סופרמיני קטנה מאשר מכונית מיני-עירונית.
רמת הגימור החדשה 'X-ליין' מאופרת שונה עם פלסטיק דמוי מגינים בקצוות, חגורה שחורה בתחתית המרכב וסביב בתי הגלגלים ועוד נגיעות צבעוניות (כסופות או ירקות). המראה לא ממש שונה, לא ממש פנאי וסה"כ נאה ומודרני כמו כל פיקנטו אחרת בדור הזה.
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי, הנדסת האנוש טובה ואיכות החומרים טובה ביחס למקובל בקטגוריה. עם זאת, ריבוי הצבע השחור בתא הנוסעים של קיה פיקנטו 2020 יוצר הופעה מעט כהה מדי. מאחור המרחב טוב אך לא יוצא דופן. לתא המטען נפח נאה לקטגוריה (255 ל').
-
מנוע וביצועים
פיקנטו, גם בגרסתה החזקה, אינה נמרצת ומסתפקת בביצועים ממוצעים בלבד. ההתנהלות זריזה בתוך העיר, אך מחוצה לה היא מצטיינת פחות ותחת עומס המנוע מתאמץ וגם נשמע כך. צריכת הדלק שעמדה במבחן על כ-12 ק"מ לליטר בתוואי משולב, מעט מאכזבת ביחס לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית והיא מתקשה בסינון מפגעים בעיר, סביבת המחיה הטבעית שלה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה אמנם משתפרת מעט, אך בולטים רעשי כביש.
היכולת הדינמית טובה, והתגובות להיגוי נאותות, ההגה מהיר אך אינו מדויק.
 
-
תמורה למחיר
קיה פיקנטו 2020 ממשיכה לשלב עיצוב נאה, מבנה יעיל, מחיר תחרותי, אחריות מורחבת ומוניטין מציון. אלה יוצרים חבילה איכותית, על אף גילה המתבגר והמתחרות הצעירות שמציעות חבילות איכותיות יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה GT ליין 1.25 ליטר עם כ-8000 יחידות.
אחריה גרסת LX 1 ליטר עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2020
בפברואר 2020 החל שיווק רמת גימור 'X-ליין' שכוללת מרכב מוגבה, מרווח גחון משופר ועיצוב מעט יותר "פנאי". מתיחת הפנים שהוצגה בעולם ביוני השנה תגיע לישראל במהלך שנת 2021.
-
סיכום
ריענון רמות האבזור מאפשר למכונית העירונית להישאר רלוונטית ועדיין חביבת הקהל.