סקודה סופרב 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקודה סופרב דור-שלישי נחשפה בתחילת 2015, קצת לפני תערוכת ז'נבה.
כבעבר, גם הפעם משתמשת הסופרב ברצפה המשותפת לפאסאט (דור שמיני) - רצפת ה-MQB. הסופרב נהנית ממידות גדולות משל הפאסאט ומרווח הכתפיים שהיה חסר בדגם הקודם (ליושבים מאחור) שופר.
יחידות ההנעה מוכרות ומוכחות משאר דגמי פולקסווגן (עם השילוב המוכר של מנועי טורבו-בנזין ותיבות דו-מצמדיות, עם שבעה היל' - או שישה, בדגמים היותר-חזקים) ומפרט אבזור הבטיחות מרשים, מה שתרם לציוני בטיחות גבוהים ביותר.
יש להדגיש כי שתי רמות האבזור הגבוהות מגיעות, בין השאר, עם אפשרות לשליטה בכיול המתלים - מאפיין משמעותי ביותר.
בשנת 2019 עברה הסופרב מתיחת פנים שכללה עדכון לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג, עדכון היצע המנועים ועדכון רשימת האבזור ומערכות הבטיחות.
הסופרב הגיעה לישראל באוקטובר 2015 ובספטמבר 2019 התחיל שיווק מתיחת הפנים של הדגם.
-
עיצוב ונוכחות
הסופרב החדשה מרשימה מאוד למראה - הממדים הגדולים מקנים נוכחות משמעותית, כאשר נגיעות עיצוביות שונות מצליחות להקנות לה ייחודיות לעומת שאר דגמי המותג. הגרסה שלאחר מתיחת הפנים מציגה פרשנות מלוטשת יותר לאותו עיצוב מוכר.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב שבלוני ומאוד "מוכר, גם אחרי מתיחת הפנים, אולם איכות החומרים והביצוע טובים מאוד.
המרחב מלפנים טוב בכל המדדים והמרחב מאחור פשוט אדיר - אם כי נוסע שלישי יסבול ממושב אמצעי נוקשה וממנהרת ההינע שמפריעה לרגליים.
תא המטען עצום בגודלו ושימושי במיוחד, עם נפח ענק של 584 ל' ודלת חמישית.
מפרט האבזור עשיר, במיוחד בגרסאות היקרות.
-
מנוע וביצועים
הביצועים בכל הגרסאות של סופרב נמרצים וטובים ביחס למתחרות המקבילות.
גרסת ה-1.5 ל' מפתיעה למדי ביחס לנתונים (150 כ"ס) ואילו בגרסת ה-2.0 ל' ביצועים טובים ממש גם בעומס כבד.
לגרסה ההיברידית-נטענת (218 כ"ס) כושר נסיעה נאה במצב החשמלי המספק ליום-יום, ובמצב המשולב הביצועים טובים מאוד, אולי אפילו טובים במעט מאלה של גרסת ה-2.0 ל'.
לגרסת ה-2.0 ל' כפולת ההנעה (272 כ"ס) הביצועים הטובים ביותר במבחר ומצוינים בכל הקשר.
-
נוחות והתנהגות
סקודה סופרב מציגה נוחות נסיעה טובה למדי, גם בגרסאות היקרות עם חישוקי ה-"19. אפשרות השליטה בכיול בולמי הזעזועים אפקטיבית (בחלק מהגרסאות), כאשר ברוב המצבים הסופרב רכה ונוחה.
עם צמיגי ענק, הנעה כפולה (ייחודית לגרסה הבכירה) ומצב "ספורט" למתלים, הסופרב מצליחה להיות מהירה מאוד בכל כביש. גם גרסאות הבסיס מציגות יכולת גבוהה בכביש המפותל.
-
תמורה למחיר
לסופרב יש הקלפים הנכונים והיא יכולה למשוך גם לקוחות חדשים לתחום הדועך. גרסת העלית מרשימה מאוד, עד שביכולתה לגנוב לקוחות גם למותגי היוקרה.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה סופרב מוצעת בארץ במגוון רחב של גרסאות – החל ב-1.5 ל' או 2.0 ל' טורבו-בנזין או טורבו דיזל עם הנעה קדמית, דרך 2.0 ל' עם הנעה כפולה וגם בגרסה היברידית-נטענת מתקדמת.
 
כמובן, לסופרב גם מגוון רחב של רמות גימור. 'אמבישן' הבסיסית כוללת חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד. 'סטייל' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', תאורת לד, מצבי ניהוג, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, ריפוד אלקנטרה ועוד.
 
רמת הגימור 'L&K' הבכירה מוסיפה אוורור וחימום למושבים הקדמיים כולל עיסוי במושב הנהג, מערכת שמע משודרגת של קנטון עם 11 רמקולים ועוד.
 
בנוסף ישנה רמת גימור 'ספורטליין' הכוללת כיול מתלים ספורטיבי והנמכת מרכב, מושבי ספורט ואיפור ספורטיבי.
 
-
בטיחות
סקודה סופרב החדשה נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2015, מבחן פחות מחמיר מהיום, וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 86% בהגנה על מבוגרים וילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של סופרב נאותה בהתחשב בביצועים ובמימדים.
גרסת ה-1.5 ל' הציגה במבחן מאומץ נתון ממוצע של 11.5 ק"מ לליטר, גרסת ה-2.0 ל' הציגה בתנאים דומים נתון של 9 ק"מ לליטר.
גרסת ההנעה הכפולה בזבזנית יותר עם נתון ממוצע של 8.2 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
הגרסה ההיברידית היא החסכונית מכולן עם נתון של 12.2 ק"מ לליטר בממוצע ללא החלק החשמלי.
-
טווח נסיעה
לגרסת ההיברידית-נטענת סוללת 13 קוט"ש ובמבחן הדרכים שלנו טווח הנסיעה בפועל עמד על כ-40-45 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
הסופרב נשארה מכונית סולידית ואיכותית למדי ומתברגת היישר לראש הקבוצה.