אודי A3 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2012 החל שיווק הדור השלישי של אודי A3 בישראל. היא הוצעה בגרסאות שלוש וחמש דלתות, ומאוחר יותר הצטרפו גרסאות סדאן וקבריולה. בתחילת הדרך שווקה המכונית עם מנוע ה-1.4 ליטר החדש דאז של הקונצרן. מנוע זה מייצר 122 כ"ס ומשודך לתיבת ה-S טרוניק כפולת המצמדים (שבעה הילוכים). הגרסה החזקה יותר צוידה במנוע ה-1.8 ליטר שמייצר 180 כ"ס ושודכה לאותה תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית.
גרסת הבסיס צוידה בשבע כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית, בלוטות' וחישוקים קלים. חבילת אבזור 'שארפ' (Sharp) הוסיפה לזה חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית פנורמי נפתח, וקוסמטיקה פנימית. גרסת ה-1.8 ליטר הבסיסית הגיעה עם חישוקי 17 אינץ' כסטנדרט, וחבילת השארפ בגרסה זו הוסיפה גם פנסי קסנון ושילוב עור ואלקנטרה לריפוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני פשוט ושמרני, אך מצליח להיות אלגנטי ונאה. ברמות הגימור הגבוהות, עם החישוקים הגדולים ופנסי הלד והקסנון, היא מספקת את אפקט ההגעה המצופה מאודי.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לתא הנוסעים מבהירה מיד שזה לא רכב גדול. מצד שני, התא עדיין נאה מאוד, עם ריפודי עור משולבים כסטנדרט ומסך מגע שנשלף באלגנטיות מהדשבורד. כמקובל באודי, אין חיבור USB, אבל יש דיסק וחיבור לכרטיס SD. חבל רק שאין אף פריט של בטיחות אקטיבית, גם לא בחבילת האבזור היקרה.
איכות החומרים טובה, והמרווח מלפנים טוב בכל המדדים (גבולי לראש לגבוהים במיוחד), אבל המושב לא היה נוח לאורך זמן. מאחור תמצאו מרווח ברכיים טוב בגרסת הספורטבק, אך גרסת 3 הדלתות מעט צפופה. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס מצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו המספק 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ. הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. יחידת ההנעה הזו מציעה כוח זמין ותחושה זריזה, גם אם היא לא חרישית לחלוטין, ותיבת ההילוכים מתבלבלת רק לעיתים רחוקות, בתנועה עירונית. מערכת העצור-סע עובדת בסדר, ורק בפקקים מזדחלים היא מעט מעצבנת.
צריכת הדלק בימי המבחן, שכללו הרבה נסיעה בין עירונית, היתה טובה ועמדה על ממוצע של 14.2 ק"מ לליטר, כאשר בשיוט נרשמו קצת יותר מ–18 ק"מ לליטר, נתונים נאים מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
אודי A3 2014 אוהבת להיות מחוץ לעיר. שם היא מרוסנת, נעימה למדי ונוחה יחסית. עם שיבושי העיר במהירות נמוכה היא מתמודדת פחות טוב.
בכל הקשור להנאה מנהיגה ה-A3 סובלת מפיצול אישיות קל. מצד אחד – היא מהירה, בטוחה, צפויה, אוחזת ולא תנשך אתכם כשתתקרבו למגבלות. הבלמים טובים וההגה בסדר, גם אם לא תקשורתי. והצד השני? הכל מרגיש מנותק ואדיש, ולא ממש מהנה.
 
-
תמורה למחיר
ה-A3 אולי יקרה ביחס לקומפקטיות המקבילות של הקונצרן (גולף, לאון), אך ביחס לשאר מותגי הפרימיום היא מתומחרת היטב.
-
מה חדש באודי A3 2014
בתחילת 2014 נחתה בישראל ה-A3 קבריולה, אשר שווקה בארץ עם שני מנועים לבחירה. הראשון הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע הבכיר יהיה בנפח 1.8 ליטר, מוגדש טורבו, שמפיק 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים.
שתי הגרסאות הגיעו עם אבזור עשיר למדי הכולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 5.8 אינץ', דיבורית בלוטות', מערכת עצור-התנע, ריפודי עור למושבים, חישוקים קלים, פנסי קסנון ועוד.
במקביל לגרסת הקבריולה, החל שיווק ה-S3 הספורטיבית בגרסת סדאן.
 
-
סיכום
אודי A3 2014 נראית מכובדת ויוקרתית, תא הנוסעים מאובזר היטב (רמת הגימור הגבוהה) ונותן את התחושה הנכונה. למעט הנוחות העירונית הבינונית, זהו רכב טוב, חסכוני ונעים.