אודי A3 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי לאודי A3 הוצג בתערוכת ז'נבה 2012, תשע שנים אחרי הצגת קודמו. פלטפורמת ה-MQB מציגה בדור החדש שני בסיסי גלגלים, 260.1 ו-263.7 ס"מ, בהתאם לסוג המרכב, 3 או 5 דלתות ('ספורטבק').
היצע המנועים החל במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (105 כ"ס), דרך מנועי 1.4 (125 כ"ס), 1.8 (180 כ"ס) ו-2.0 ליטר (286 כ"ס), ועד מנוע ה-2.5 ליטר 5 צילינדרים (367 כ"ס) השוכן ב-RS3.
לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית, ל-S3 ו-RS3 הנעה כפולה. בשווקים אחרים מוצעים גם מגוון מנועי דיזל.
במרץ 2013 הציגה אודי לראשונה גרסת סדאן ל-A3, כשבספטמבר הצטרפה להיצע גרסת קבריולה (גג רך).
-
עיצוב ונוכחות
המראה החיצוני של אודי A3 2015 משרה רושם אלגנטי, איכותי ויוקרתי - כמצופה ממכונית פרימיום-קומפקטית של אודי.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הפנים ממשיך את הקו האלגנטי והנקי, עם איכות חומרים טובה וארומה יוקרתית. המרווח מקדימה טוב, בעוד מאחור מעט צפוף לברכיים בגרסת ה-3 דלתות - אך מעולה בספורטבק. תא המטען בעל נפח שימושי.
-
מנוע וביצועים
שני המנועים העיקריים (1.4 ו-1.8 ל׳) מעניקים ביצועים מספקים בצמוד לתצרוכת דלק לא רעה - בהתאם לאופי הנהיגה. גרסאות ה-S3 וה-RS3 מציעות ביצועים בליגה משלהן, כשזו האחרונה מציעה יכולת האצה של מכונית-על וצליל משובח.
-
נוחות והתנהגות
למרות שכיול המתלים נוטה לצד הקשיח, נוחות הנסיעה בהחלט טובה מחוץ לעיר, אך בעיר היא מתקשה בספיגת שיבושים. התנהגות הכביש ניטרלית, בוגרת ורהוטה ועם יכולת כללית גבוהה. בגרסאות הספורטיביות (S/RS) היכולת פשוט פנומנלית בכל סוגי הכבישים - אך הן מנותקות יחסית ולא מלהיבות כמו חלק מהמתחרות.
-
תמורה למחיר
באופן טבעי במותגי פרימיום יחס האבזור-מחיר הוא לא המטרה הראשונה במעלה - עבור הסמל הנכון והמעמד הנלווה צריך לשלם.
-
מה חדש באודי A3 2015
בסוף 2014 הציגה אודי את גרסת העל - RS3. הסיפור הגדול כאן הוא המנוע: 2.5 ליטר, 5 צילינדרים, מגדש טורבו – ולא פחות מ-367 כ"ס ו-47.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 4.3 שניות והמהירות המרבית, לאחר הסרת ההגבלה (אופציה), היא 280 קמ"ש. התיבה היא אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה כפולה מבוססת מצמד האלדקס.
-
סיכום
אודי A3 2015 היא קומפקטית יוקרתית סולידית ואיכותית.