אודי A6 2011-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של אודי A6 הוצג בתחילת 2011 כאשר על הכוונת, בעיקר (וכרגיל) המתחרות מהמולדת – ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס.
כמו בעבר יש גם גרסת סטיישן, שבארץ אפשר לראות רק דרך האינטרנט.
בשנת 2014 עברה המכונית מתיחת פנים שכללה שינויים חיצוניים, אך גם עדכון להיצע המנועים.
כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה, אבל בעוד לגרסאות הכניסה הנעה קדמית, גרסת ה-3.0 ל' מתהדרת במערכת הנעה כפולה ('קוואטרו').
הגרסה שלפני מתיחת הפנים הוצעה בארץ עם ארבעה מנועים – דיזל בודד בנפח 3.0 ל' (245 כ"ס), ושלושה מנועי בנזין, בהספקים שבין 180 ל-300 כ"ס.
מעבר לכך, ה-A6 מעט קצרה יותר (1.2 ס"מ), רחבה יותר (5.6 ס"מ) ונמוכה יותר בחלקיק (0.4 ס"מ) ביחס לדור היוצא.
בסיס הגלגלים גדל בצורה נאה (6.9 ס"מ) ל-291.2 ס"מ. ל-A6 יש בשרוול את האסים הקלאסיים של היצרן – תא נוסעים מוצלח, מנועים נהדרים, הנעה כפולה ויכולת לגרום לנהג לחייך לא מעט.
במקביל היא נוחה למדי, נראית טוב ומציעה חבילה טכנולוגית מרשימה.
-
עיצוב ונוכחות
נכון, היא קצת דומה מאחור ל-A8, שדומה בעצמה ל-A4, אבל יש בה משהו מעוצב יותר מהרגיל באודי, קו מעט ספורטיבי וזורם יותר – ועדיין לא היינו מתנגדים לעוד קצת תעוזה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב בקפידה, איכותי מאוד ומשדר יוקרה ועידון.
 
המרווח טוב מלפנים ובסדר מאחור, תא המטען גדול, חשמלי ומאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנועי הבנזין, מהחלש לחזק, מספקים את הסחורה. בצמד הקטנים יותר, חסר מעט מחץ אולי, שום דבר שהמנוע הגדול (על 300 סוסיו) לא יכול להשכיח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מצוינת, רצף שיבושים רציני יחדור מעט לתא הנוסעים ותו לא.
 
כיף לנהוג ברכב הזה. המהירות, יחידות ההנעה, יכולת הפניה והנטרול היעיל של תת-ההיגוי על ידי מערכת ההנעה.
-
תמורה למחיר
המחירים מתחילים בכ-390 אלף ש"ח ומאמירים עד לכדי 560 אלף ש"ח. יקר? כנראה שאתם (כמונו), לא בדיוק קהל היעד...
-
סיכום
נראה שב-A6 החדשה משהו התחבר טוב יותר, התוצאה היא מכונית שמתחרה על ראשות הקטגוריה המאוד תחרותית אליה היא שייכת.