ב.מ.וו 118i 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 הושק בישראל הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 1. זהו הדור השלישי למכונית שהוצגה לראשונה ב-2004, והראשון שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית במקום אחורית.
ממדי הדגם החדש דומים לקודמו, אך הוא מבטיח להיות מרווח משמעותית מקודמו תודות לשימוש בפלטפורמת הנעה קדמית. בנוסף, נפח תא המטען גדל ב-20 ליטר ל-380.
הדגם החדש יוצע בגרסת כניסה שנקראת 118i, עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים המייצר 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
למרות השינוי הגדול בבסיס, העיצוב דומה לדגם המוחלף ונראה כהתפתחות לא מפתיעה אך זורמת יותר. הרכב נראה רחב יותר, ביחוד מאחור בשל יחידות התאורה הארוכות — שגם תורמות לתחושה נמוכה. הסבכה הקדמית גדולה, קצת מוגזמת ולא נאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
בכניסה לתא הנוסעים מקבלים אותך מושבי ספורט נאים שמשלבים בד ואלקנטרה, ריפוד ודיפון עם תפרים בכחול, תאורת אווירה שמשתקפת על פסים כסופים, דוושות אלומיניום וגלגל הגה שמנמן שכיף לאחוז. מערך המולטימדיה החדש נאה מבעבר ובעל תצוגה מודרנית יותר. הוא נעזר בחוגה המוכרת והינו קל יחסית לתפעול.
מצד שני, אין תחושת "וואו". גם האבזור, שכולל תאורת לד מלאה, אינו עשיר וחסרים מפתח חכם ומצלמת נסיעה לאחור.
למרות שהישיבה גבוהה מבעבר, היא עדיין נמוכה יחסית ותורמת לאווירה דינמית. הראות לאחור מוגבלת.
מאחור המרווח לרגליים שופר מהותית, אך המרווח לראש נותר גבולי. לתא המטען מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מאיץ היטב ומייצר תחושת זריזות מכובדת. המנוע שש למסור את כוחו כבר בסל"ד נמוך ואין הרבה טעם למשוך לטורים גבוהים. ביחס לדו-מצמדיות, לתיבה פעולה שקטה ונעימה – לעיתים על חשבון זריזות. עם זאת, בנסיעה איטית וזחילה, כמקובל בתיבות מסוג זה, היא עשויה להיות קופצנית והססנית.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית, בייחוד בעיר, ב.מ.וו 118i נוקשה מדי על שיבושים קטנים ובינוניים. מערך המתלים אפקטיבי יותר דווקא כשפוגשים שיבושים גדולים והנוחות גם משתפרת במהירות בינעירונית. גם רעשי הכביש והרוח מוחשיים.
בפיתולים, למרות שינוי ההנעה, יש הנאה. כבר בשניות הראשונות היא מציגה תגובה זריזה לפקודות הנהג, עם תחושה נחושה ומדויקת. להיגוי משקל ותחושה עדיפים על הדגם היוצא, גם אם הוא מושפע לעיתים משיבושים ומלוחמת הגה.
כשקרבים למגבלות, מרגישים את השפעת ההנעה הקדמית, וקל לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים. לתחושת היציבות במהירות גבוהה תורמת גם מערכת בלימה מדויקת.
-
תמורה למחיר
הבעיה האמיתית בתחום התמורה שייכת לכל הקטגוריה. הקומפקטיות היוקרתיות שלפני שנים ספורות הבטיחו "יוקרה לכל פועל", התייקרו מהותית. התמורה, אפוא, לא מצטיינת.
-
גרסאות ורמות גימור
ביוני 2021 החל שיווק רמות גימור מעודכנות של ב.מ.וו 118i, כאשר העדכון נוגע לרמת הכניסה 'סטייל' שמעתה נקראית 'סטייל פליי'. מחירה גם התייקר במעט ביחס לעבר.
רמת הכניסה החדשה כוללת פריטים חדשים כגון לוח מחוונים מוקרן, גג פנורמי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' (לעומת 8.8 אינץ' בעבר) הכולל מערכת ניווט מובנית וקישורית אפל קארפליי. אלו מצטרפים לתאורת לד, חיישני חנייה היקפיים, מראות פנים וצד נגד סינוור ובלם יד חשמלי. ביחס לעבר, גרסה זו מחסירה פריטים כגון תאורת אווירה והחישוקים כעת בקוטר 16 אינץ' לעומת 17 אינץ' קודם.
רמת 'M פליי' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', גימור ספורטיבי בחוץ ובפנים ושימוש בחומרים וגווני דיפון נאים יותר. בגרסה זו (וגם ברמות הגבוהות יותר) מוצעים מושבי M בהם משענת הראש משולבת במושב.
ל-'M סופריור' חלון גג, ספוילר אחורי, מצלמה אחורית ומערכת חנייה אוטומטית, מושבים קדמיים חשמליים ומפתח חכם.
-
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 1 זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.
לכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, מהצד ומאחור. ברמת הגימור "סופריור" גם בלימת חירום במהירויות בינעירוניות ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
תצרוכת הדלק טובה ונעה סביב 10.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאוד מאומץ. בשיוט רגוע ניתן לראות 15 ק"מ לליטר ואף יותר.
-
מה חדש בב.מ.וו 118i 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
למרות החשש, נראה שבמובנים רבים ב.מ.וו 118i מהנה מקודמתה. בשל היכולת וההתנהגות היא נותרה הבחירה בקטגוריה למי שמחפש תחושה דינאמית, ודורשת כעת פחות פשרות מבעבר בתחום המרווח. היא עדין מיוחדת וההתקדמות הטכנולוגית מורגשת, גם אם הנוחות ועיצוב תא הנוסעים אינם תמיד מרשימים.