ב.מ.וו סדרה 4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב.מ.וו סדרה 4 הוצגה באמצע 2013 והיא, למעשה, גרסת הקופה של הסדרה 3 הנוכחית - לראשונה, זוכה הגרסה הספורטיבית של המשפחתית-פרמיום של ב.מ.וו לשם דגם נפרד משלה.
ב.מ.וו סדרה 4 מציעה אופי ספורטיבי יותר ביחס לאחותה הסדאנית, אך בהתאם למסורת גם ממשיכה להיות נעימה לשימוש יום-יומי ופרקטית.
סדרה 4 נחתה בארץ עם שלושה מנועים מוגדשים, בטווח הספקים של 306-184 כ"ס, כאשר מעט מאוחר יותר הגיעה גרסת ה-M4 הקרבית שירשה את מקומה של ה-M3 קופה האלמותית (ראו דף דגם נפרד).
המבחר כולל גם גרסת קבריולט אפנתית בעלת גג-קשיח חשמלי, המצוידת באותן יחידות הנעה - אך בעלת משקל גבוה יותר (כ-200 ק"ג בהשוואה לקופה), שגדל בשל החיזוקים הנדרשים למרכב.
תא המטען של גרסה זו קטן משמעותית משל דגם, אך היא עדיין מורשית להוביל ארבעה נוסעים.
בספטמבר 2017 החל שיווק סדרה 4 מחודשת.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הבידול בשם, סדרה 4 החדשה מזכירה למדי את ב.מ.וו סדרה 3 עליה היא מבוססת.
מלפנים זה בולט (מדי), אך מהצד ומאחור ההבדל משמעותי יותר, וצללית הקופה מצליחה לעשות את העבודה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מזכיר מאוד את זה של סדרה 3, לא היה מזיק מעט ייחוד.
בכל מקרה, מדובר בתא איכותי ונעים.
מלפנים אין תלונות על המרווח, ומאחור הוא הצליח להפתיע לטובה.
-
מנוע וביצועים
גם בהשקה בחו"ל וגם במבחן המקומי יצא לנו לטעום את מנוע ששת הצילינדרים המוכר של ב.מ.וו בשידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית.
מדובר באחת מיחידות הכוח הטובות שבנמצא – המנוע גמיש, חזק, נשמע טוב והתיבה פועלת היטב.
אפילו צריכת הדלק הפתיעה לטובה בהתחשב בגודל, בהספק ובמשקל הרכב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, ומפתיעה בהתחשב בייעוד הספורטיבי.
התנהגות הכביש טובה מאוד עם תגובות מדודות להעברת משקל, והגה מדויק ונעים, אך רכות המתלים יכולה להפריע מעט בעומס גבוה מאוד.
מצד שני, הכיול בסך הכול מתאים לכבישי ישראל המצולקים.
-
תמורה למחיר
קשה לשפוט מכונית כמו ב.מ.וו סדרה 4 במונחים של תמורה למחיר.
בכל מקרה, היא מוצעת במחירים ממוצעים לקטגוריה.
-
סיכום
מועמדת לראשות הקבוצה.