ב.מ.וו X7 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב.מ.וו X7 הוא רכב פנאי שהוצג לראשונה על ידי היצרנית הבווארית באוקטובר 2018. זהו הדור הראשון של הדגם, ורכב הפנאי הראשון של היצרנית המתמקם מעל X5 ומנסה להתחרות ראש בראש עם דגמי פנאי-על כמו ריינג' רובר הבריטי או GLS הגרמני.
ב.מ.וו X7 מתבסס על פלטפורמת CLAR המודולרית המשמשת מגוון רחב של דגמי ב.מ.וו – החל מסדרה 3 ועד לסדרה 7 הגדולה והמפוארת ביותר.
כצפוי, מדובר ברכב ענק במידותיו – 515 ס"מ לאורך, 200 ס"מ לרוחב, 185 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים הנמתח על פני יותר מ-310 ס"מ ובהתאם הוא מציע מקום לעד שבעה נוסעים. נפח תא המטען נע בין 326 ל' כשכל המושבים בשימוש ועד יותר מ-2,100 ל' עם קיפול המושבים.
היצע המנועים בעולם רחב ביותר וכולל מגוון מנועי דיזל ובנזין מוגדשים בתצורת 6 ציל' טורי או V8 בהספקים שבין 265 כ"ס ועד 530 כ"ס.
כיאה לרכב במעמדו טכנולגיה היא לא מילה זרה: ה-X7 מצויד – בהתאם לרמת הגימור – בתאורת לייזר, חלון גג ענקי, תאורת אוירה מתחלפת, בקרת אקלים לעד חמישה אזורים נפרדים, מתלי אוויר, היגוי אקטיבי עם יחס משתנה ועוד.
ב.מ.וו X7 הגיע לישראל לראשונה ביוני 2019 ושיווק הדגם המחודש החל בסוף דצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
רכב הפנאי הזה מאוד גדול, וזה מאוד מאוד בולט. העיצוב עצמו אינו מנסה להחביא את המימדים – יש סבכה עצומה מלפנים, חישוקים גדולים והוא משדר המון רושם והדר.
-
תא נוסעים ומטען
הרכב הגדול מחייב הנפת רגל מעלה – הוא מאוד גבוה. כשנכנסים מגלים סביבת נהג נאה ומוקפדת בעלת מופע קלאסי ונעים לעין. איכות החומרים משובחת, ההרכבה מצוינת והכל משדר איכות ועושר.
תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד והמושב עצמו מוצלח.
המרחב בשורה השניה מצוין בכל היבט האווירה היוקרתית נשמרת.
הכניסה לשורה השלישית נוחה יחסית והמרחב שם סביר גם עבור שני מבוגרים.
תא המטען סביר בגודלו כשכל המושבים בשימוש, ענק עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
התפוקה המשולבת עם המערך ההיברידי המתון היא 352 כ"ס, 73.4 קג"מ.
מנוע הדיזל עצמו מייצר 340 כ"ס ב-4400 סל"ד ו-71.4 קג"מ ב-1750 ועד 2250 סל"ד. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.9 שניות והמהירות המרבית 245 קמ"ש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לרוב טובה בעיר, למעט ריסון מעט חסר במצב נוחות. מחוץ לעיר הנוחות כבר ממש מצוינת.
איכות הנסיעה ברמה גבוהה מאוד ויש מעט מאוד רעשים.
היכולת הדינאמית, בהינתן המשקל והייעוד, טובה מאוד. רק בעומס גבוה מאוד ובכבישים הדוקים המשקל והגובה מתחילים להפגין נוכחות.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרים מדובר ברכב מוצלח שאפילו מתומחר באופן תחרותי למדי.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X7 מוצע ברמת אבזור אחת, 'אקסקלוסיב', וזו כוללת, בין השאר תאורת לד מטריקס, חישוקי "22, גג פנורמי מפוצל, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלת תא המטען, להגה, למושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, גם לשורה השנייה, קיפול לשלישית ולווילונות הצד; בקרת אקלים חמישה אזורים.
-
סיכום
משובח.