ב.מ.וו 118i 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של ב.מ.וו סדרה 1 הוצג לעולם בחודש מאי 2019. דור זה ביצע מהפך במעבר מפלטפורמת הנעה אחורית ייחודית לסגמנט לפלטפורמת הנעה קדמית המקובלת יותר בסגמנט.
את הפלטפורמה החדשה חולקת 118i עם דגמי מיני השונים, כמו גם ב.מ.וו X1 ו-X2, ולטענת היצרנית היא מאפשרת להציע מרחב משופר לנוסעים ומטען ללא שינוי במימד האורך ביחס לקודמתה.
לישראל הגיעה ב.מ.וו 118i בנובמבר 2019, וכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים, המייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו מצמדית עם שבעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב דומה לזה של הדור הראשון, למרות השינוי בפרופורציות. ב.מ.וו 118i נראית רחבה ונמוכה יותר, וברמת הגימור M ספורט כוללת נגיעות ספורטיביות מתבקשות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בצורה נאה אך לא מחדשת הרבה ביחס לדגמי המותג האחרים, ונטולת אפקט "וואו". האבזור אינו עשיר, במיוחד ברמות הגימור הנמוכות, אך מושבי הספורט שמשלבים בד ואלקנטרה נאים ונוחים. מערך המולטימדיה מרשים מבעבר ומוסיף לתחושה.
הראות לאחור מוגבלת אך המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מספק, גם אם יש מרווחות ממנה בקטגוריה.
לתא המטען נפח נאה של 380 ליטר ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו 118i (עם 140 כ"ס) מאיצה היטב (8.5 שניות ל-100 קמ"ש על הנייר) ומעניקה תחושה זריזה. המנוע גמיש ומושך כבר מסל"ד נמוך, ובסל"ד גבוה הצליל נעים למדי - גם אם נוכח מדי לפעמים. המנוע לרוב מעודן דיו אך מבנה ה-3 ציל' בולט באופי פעולתו (כלומר, רועד ומווברץ יחסית), בעיקר בעיר.
התיבה פועלת בצורה חלקה ביחס לתיבות דו-מצמדיות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. ב.מ.וו 118i נוקשה מדי על שיבושים קטנים ובינוניים. הנוחות משתפרת במהירות בינעירונית אך שם רעשי הכביש והרוח הולכים ומתגברים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש מצוינת. ב.מ.וו 118i מציגה תגובה זריזה לפקודות הנהג, עם תחושה נחושה ומדויקת. ליציבות במהירות גבוהה תורמת גם מערכת בלימה מצוינת.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו 118i מציעה יכולת דינאמית גבוהה ולכן כנראה תהיה הבחירה עבור מי שמחפש תחושה ספורטיבית, אבל מחירה לא נמוך ורשימת האבזור שלה קצרה. התמורה לא מבריקה.
-
גרסאות ורמות גימור
ב-2024 הופסק שיווקה של רמת הגימור הבכירה 'M סופריור' ב-118i, והיא מוצעת השנה בשתי רמות גימור בלבד:
רמת הכניסה 'סטייל פליי' כוללת חישוקי 16 אינץ', לןח מחוונים מוקרן, גג פנורמי, מולטימדיה 10.25 אינץ' עם ניווט מובנה וקישורית אפל קארפליי, תאורת לד, חיישני חנייה היקפיים, מראות פנים וצד נגד סינוור ובלם יד חשמלי.
רמת 'M פליי' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', גימור ספורטיבי בחוץ ובפנים ושימוש בחומרים וגווני דיפון נאים יותר. בגרסה זו מוצעים גם מושבי M בהם משעהת הראש משולבת במושב.
-
בטיחות
ב.מ.וו 118i זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.
לכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, מהצד ומאחור. ברמת הגימור "סופריור" גם בלימת חירום במהירויות בינעירוניות ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ונעה סביב 10.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאוד מאומץ. בשיוט רגוע ניתן לראות 15 ק"מ לליטר ואף יותר.
-
מה חדש בב.מ.וו 118i 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
ב.מ.וו 118i היא קומפקטית יוקרתית מצוינת הדורשת פחות פשרות מבעבר, אבל גם המחיר גבוה יותר.