ב.מ.וו i7 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2022 ב.מ.וו i7 החדשה נחשפה לראשונה. מדובר במכונית פאר חדשה, למעשה גרסה חשמלית לדור השביעי ב.מ.וו סדרה 7 שנחשפה במקביל וכמותה היא מבוססת על המהדורה העדכנית של פלטפורמת CALR.
חיצונית ההבדלים בין i7 החשמלית לסדרה 7 "רגילה" וניתן בקלות להתבלבל בין השתיים.
מדובר במכונית ענקית ממש עם אורך של 539 ס"מ ובסיס גלגלים של 321.5 ס"מ – בב.מ.וו מציינים כי לא יוצגו גרסאות מרכב נוספות, ארוכות או קצרות יותר. בגלל המימדים הנדיבים והעובדה כי הפלטפורמה אינה חשמלית יעודית משקלה כביר (2,640 ק"ג) והיא כבדה בכ-150 ק"ג ממרצדס EQS המתחרה.
טכנולוגיה יש בשפע: מסך מולטימדיה ענק בקוטר 14.9 אינץ', מסך "קולנוע" ליושבים מאחור (31.3 אינץ'), פתיחת דלתות מהטלפון הנייד, צגים בידיות הדלתות לשליטה על מערכות הרכב השונות, היגוי אחורי אקטיבי, מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים ועוד.
בשלב ראשון היא מוצעת בגרסת 60 כפולת הנעה בהספק מירבי של 544 כ"ס, סוללת 101.7 קוט"ש וטווח נסיעה מירבי של כ-600 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד 195 ק"ו. בעתיד תוצג גרסת 70 חזקה אף יותר (כ-660 כ"ס) וככל הנראה יוצגו גם גרסאות חזקות פחות.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו i7 היא מכונית גדולה, והיא גם נראית כזו. המימדים הנדיבים, הפרופורציות הנאות והחזית הארגסיבית בהחלט מייצרים רושם.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת דלתות חשמלית מגלה סביבת נהג מרהיבה ממש. העיצוב מאוד עדכני אך לא מוגזם, האבזור עשיר, יש שימוש נרחב בחומרים איכותיים ומשחקי תאורה המוסיפים לאווירה המיוחדת.
בגלל אותו עושר ושפע התוצאה מעט מעמיסה לעיתים, ונדרש פרק הסתגלות כדי ללמוד לתפעל את כל המערכות.
המרחב מלפנים מצוין והמושבים נוחים למדי.
בשורה השניה מרחב אדיר לנוסעים, אפשרויות לכווונון המושבים, צגים לתפעול המערכות ועוד.
-
מנוע וביצועים
עם כמעט 550 כ"ס ו-76 קג"מ של גרסת 60 שנבחנה אין זה פלא שהביצועים מצוינים ומעבר לכך בכל מצב, למרות משקל עצמי של יותר מ-2.7 טון.
עם זאת, הם מוגשים לרוב באופן לינארי ומעודן ופחות אלים משל חלק מהחשמליות החזקות.
הבלמים טובים ביחס לחשמליות ותפעול הבלימה הרגנרטיבית נוח ונעים.
-
נוחות והתנהגות
באופן כללי נוחות הנסיעה של i7 החדשה טובה מאוד ולרוב היא תרחף מעל לשיבושי הכביש באופן נעים. במהירויות נמוכות היא לא תמיד תצליח להתמודד עם פסי האטה, זה יורגש בעיקר מאחור, אך זה נדיר.
בידוד הרעשים מצוין וה-i7 שקטה מאוד.
התנהגות הכביש ברמה גבוהה מאוד – זו לא מכונית ספורט קטנה, אך ה-i7 מסוגלת לצלוח קטעי כביש מפותלים במהירות מרשימה.
-
תמורה למחיר
על איכות משלמים.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו i7 2024 מוצעת בישראל בשתי גרסאות – xDrive60 (הנעה כפולה) המפיקה 544 כ"ס ובעלת טווח של עד 600 ק"מ ו-eDrive50 (הנעה אחורית) עם הספק של 455 כ"ס וטווח של עד 583 ק"מ.
רמת הגימור גבוהה במיוחד:תאורת לד יום בעיצוב ייחודי, תאורת לד מלא, חישוקי "21, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות 360 מעלות, מפתח חכם מיוחד, סגירה רכה לדלתות שאותן ניתן לפתוח ולסגור חשמלית דרך השלט, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה וכזה שהוא מאוד מפורט למושבים הקדמיים, הכוללים גם חימום, אוורור ועיסוי במושבים האחוריים שליטה חשמלית בתפעולם, הזחה חשמלית של המושב הקדמי, שליטה בווילונות.
כמובן ישנה אופציה להוסיף מגוון רחב של תוספות בהתאמה אישית כולל מסך 31 אינץ' לנוסעים מאחור.
-
בטיחות
ב.מ.וו i7 2024 טרם נבדקה ביורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות עשיר במיוחד ותאורטית יכול לאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3 (לא קיים בישראל): מערכת בלימה אוטונומית, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיה ושמירה על נתיב, ניהוג אוטונומי גם בנסיעה לאחור, חניה אוטונומית ועוד.
-
טווח נסיעה
עם משקל של 2.7 טון ובתנאי המבחן המאומצים הצריכה של גרסת xDrive60 שנבחנה עמדה על 4.2-4.7 ק"מ לקוט"ש, לא רע למכונית מסוגה. זה אומר שטווח הנסיעה נע בין 430-480 ק"מ – טוב מאוד, אך נמוך משל המתחרה הישירה.
-
סיכום
אחת מהמכוניות הטובות ביותר ש(הרבה)כסף יכול לקנות.