ב.מ.וו 330e 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2022 ב.מ.וו הציגה מתיחת פנים לדור השביעי של סדרה 3, וזו נחתה בישראל לקראת סוף השנה.
בב.מ.וו 330e המחודשת סבכה, פגושים וכונסי אוויר בעיצוב מעודכן. יחידות התאורה בטכנולוגיית לד בכל רמות הגימור ואף הן מעוצבות מחדש. מאחור עוצבו יחידות התאורה כך שלרכב תהיה הופעה דינאמית יותר.
השינויים בסביבת הנהג משמעותיים יותר, וכוללים הטמעה של מערך i-Drive החדש, כעת בדור השמיני שלו. צג המולטימדיה הגדול ("14.9) והקעור משתלב כעת עם לוח המחוונים המוקרן החדש. מבנה זה הוביל להפחתה משמעותית במספר המתגים והלחצנים, מה שמעניק לסביבת הנהג הופעה עדכנית ונקייה. בנוסף, איכות הריפוד דמוי העור שופרה בגוונים ובמרקם.
אין שינויים ביחידת הכוח הכוללת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית. בצימוד למנוע החשמלי של גרסה 330e התפוקה המשולבת המרבית עומדת על 292 כ"ס והטווח החשמלי המרבי על 56 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו 330e ממשיכה לשלב אסתטיקה קלאסית עם תיבול ספורטיבי. החזית והאחוריים נראים כעת אגרסיביים יותר, ושינויים אלה פגעו משהו במרכיב האלגנטי שלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי במתיחת הפנים; הפחתת מספר הפקדים הוסיפה לעיצוב הנקי, אלא שהיא מגיעה על חשבון נוחות התפעול; לא פעם נדרש חיטוט בתפריטים – כמו למשל בקרת האקלים הנשלטת רק דרך הצג.
תא הנוסעים נותר מקום נעים לשהות בו, בזכות חומרים איכותיים וביצוע טוב. תנוחת הנהיגה הנמוכה טובה ומכניסה את הנהג לאווירה הספורטיבית המתבקשת.
מאחור המרחב נאה – אבל הספסל מיועד לשניים. לנוסע במרכז לא יהיה נוח.
תא המטען בגרסאות ההיברידיות-נטענות, כולל 330e, סובל מנפח מופחת בגלל הסוללות (375 ל'), וממבנה רדוד מדי.
-
מנוע וביצועים
ל-330e הספק משולב של עד 292 כ"ס. הביצועים מעולים - גם בזינוק מהמקום וגם בהאצות ביניים, עם יכולת סופר מרשימה לעקיפות זריזות ביותר. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה.
-
נוחות והתנהגות
כיאה למכונית עם כיול מתלים ספורטיבי, ב.מ.וו 330e נוקשה למדי. עם זאת, נוחות הנסיעה טובה מאשר לפני חידוש הדגם.
בפיתולים היא מפגינה מדוע קנתה מקום של כבוד אצל חובבי ההגה. היא יודעת להגיב נכון למצערת עם פסיעות הנעשות באופן מדוד ומהנה.
ההיגוי מעט קל במצב הרגיל, אך מקבל משקל נכון במצב 'ספורט', ובכל מצב מאוד מדויק. אם יש לנו תלונה, הרי היא קשורה לבלמים שאינם מצטיינים בדיוק ובעוצמה - עניין מוכר במכוניות היברידיות בעלות יכולת בלימה רגנרטיבית.
-
תמורה למחיר
מחירה של ב.מ.וו 330e אינו נמוך – אבל אנחנו מרגישים שבימינו, כשהנאה מנהיגה הופכת כה נדירה, היא שווה את הפרמיה.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו 330e מוצעת ברמת הגימור 'M- דיזיין' הכוללת גג זכוכית פנורמי, פתחי מיזוג מאחור, ממשק אפל ואנדרואיד, כיול מתלים והיגוי ספורטיבי, חישוקי "18, בקרת שיוט אדפטיבית, מושבי ספורט חשמליים וריפוד דמוי-עור משולב בד.
רמת הגימור האופציונלית 'M-ספורט' מוסיפה לרשימה גם תאורת לד אדפטיבית וריפוד מלא דמוי עור.
-
בטיחות
ב.מ.וו 330e נבדקה ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 97% בהגנה על מבוגרים ו-87% בהגנה על ילדים והולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק“מ לליטר ב-330e ללא החלק החשמלי. בשיוט כ-14-15 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי בפועל עמד על כ-50 ק"מ בין טעינות ב-330e ההיברידית-נטענת.
-
מה חדש בב.מ.וו 330e 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
סדאן משובחת המשמרת את הייחוד והקסם המאפיינים את ב.מ.וו סדרה 3 לדורותיה.